Vendetta Skrivet 15 November 2007 Rapport Dela Skrivet 15 November 2007 Lärarna bryr sig mindre om och ta mobilerna än innan. Därför lärarna avskyr sån skolpolitik!Tvärtom på min skola, och det är bra. Det har mest att göra med vilken sorst skola man går på, och hur starka lärarna är. Cookiesmasher: Nej, det hade du inte. ;) hur vet du om cookiesmasher inte skulle göra det? :gitarr: Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 15 November 2007 Rapport Dela Skrivet 15 November 2007 Om man vill ha bort häng är inte regler mot det rätt sätt att göra det på, man har ju häng bara för att man har ett behov av att vara annorlunda och stå ut från tidigare generationer och regler. Om man däremot inför en regel på att alla lärarna ska ha häng skulle nog de flesta eleverna tröttna till slut, för om alla vuxna har det blir det ju inte "häftigt" att ha häng längre. Häng är inget nytt, det har funnits länge och är uppdöpt efter Gällivareborna så kallat gällivarehäng. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 15 November 2007 Rapport Dela Skrivet 15 November 2007 (redigerat) Om man vill ha bort häng är inte regler mot det rätt sätt att göra det på, man har ju häng bara för att man har ett behov av att vara annorlunda och stå ut från tidigare generationer och regler. Om man däremot inför en regel på att alla lärarna ska ha häng skulle nog de flesta eleverna tröttna till slut, för om alla vuxna har det blir det ju inte "häftigt" att ha häng längre. Häng är inget nytt, det har funnits länge och är uppdöpt efter Gällivareborna så kallat gällivarehäng. Vad har det att göra med det jag skrev? Dessutom är det nytt för alla i den civiliserade världen. ( :rolleyes: )Vad jag vet hade inte mina föräldrar - eller deras föräldrar - häng här nere i skåne. Mina föräldrars generation hade andra sätt att skilja sig från tidigare generationer. På senare år så har dock folk blivit väldigt toleranta, och det krävs numera lite mer för att man ska stå ut. Som att visa halva röven. Redigerat 15 November 2007 av Mumutio Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 15 November 2007 Rapport Dela Skrivet 15 November 2007 (redigerat) Om man vill ha bort häng är inte regler mot det rätt sätt att göra det på, man har ju häng bara för att man har ett behov av att vara annorlunda och stå ut från tidigare generationer och regler. Om man däremot inför en regel på att alla lärarna ska ha häng skulle nog de flesta eleverna tröttna till slut, för om alla vuxna har det blir det ju inte "häftigt" att ha häng längre. Häng är inget nytt, det har funnits länge och är uppdöpt efter Gällivareborna så kallat gällivarehäng. Vad har det att göra med det jag skrev? Dessutom är det nytt för alla i den civiliserade världen. ( :rolleyes: )Vad jag vet hade inte mina föräldrar - eller deras föräldrar - häng här nere i skåne. Mina föräldrars generation hade andra sätt att skilja sig från tidigare generationer. På senare år så har dock folk blivit väldigt toleranta, och det krävs numera lite mer för att man ska stå ut. Som att visa halva röven. Du skrev i dit första inlägg att man bara har häng för man ville vara annorlunda och stå ut från föregågna generationer.Häng kom som mode på 70-talet, så vi är den andra generationen som har det. Redigerat 15 November 2007 av Mazik Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 16 November 2007 Rapport Dela Skrivet 16 November 2007 Du skrev i dit första inlägg att man bara har häng för man ville vara annorlunda och stå ut från föregågna generationer. Häng kom som mode på 70-talet, så vi är den andra generationen som har det. Det spelar ingen roll, våra föräldrar har inte häng. De hade kanske, men det är att de inte har längre som är huvudsaken. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Vendetta Skrivet 16 November 2007 Rapport Dela Skrivet 16 November 2007 Du skrev i dit första inlägg att man bara har häng för man ville vara annorlunda och stå ut från föregågna generationer. Häng kom som mode på 70-talet, så vi är den andra generationen som har det. Det spelar ingen roll, våra föräldrar har inte häng. De hade kanske, men det är att de inte har längre som är huvudsaken. Och hur vet du att ALLA föräldrar inte har häng :gitarr: (är jag irriterande? xD) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 17 November 2007 Rapport Dela Skrivet 17 November 2007 Man ska få ta på sig vad man vill, alla moralkärringar och moralgubbar kan dra åt h*lvete! Varför ska man inte få ha häng? Är det för att dem förknipar det med musik som hiphop&rap? Vafan dem kan ta och lyssna på deras j*vla Mozart i taket. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mumutio Skrivet 17 November 2007 Rapport Dela Skrivet 17 November 2007 (redigerat) Man ska få ta på sig vad man vill, alla moralkärringar och moralgubbar kan dra åt h*lvete! Varför ska man inte få ha häng? Är det för att dem förknipar det med musik som hiphop&rap? Vafan dem kan ta och lyssna på deras j*vla Mozart i taket. Har inte sett så många som klär sig som Mozart. ;) Redigerat 17 November 2007 av Mumutio Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 18 November 2007 Rapport Dela Skrivet 18 November 2007 Ingen häng? Dom som kom på det borde få däng, RIMMARN ARN ARN ARN ARN Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst UAP Skrivet 18 November 2007 Rapport Dela Skrivet 18 November 2007 töntigt tycker jag......... <_< Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Crys Skrivet 18 November 2007 Rapport Dela Skrivet 18 November 2007 Vägra lyssna på dom , det tänker iaf jag göra om det kommer till min skola. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Pefsin Skrivet 19 November 2007 Rapport Dela Skrivet 19 November 2007 WTF! :angry: man ska väl få ha den stil man vill! om den reglen kommer till min skola ska jag skita fullständigt i den! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.