Shaddy Skrivet 12 December 2007 Rapport Dela Skrivet 12 December 2007 Jimi Hendrix Slash (kanske inte bäst av alla på gitarr men har bra känsla och coolaste imagen) Buckethead Zak Wylde och kanske Kirk Hammet från Metallica. Vissa av hans solon e grymma! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
w4nkarN Skrivet 12 December 2007 Rapport Dela Skrivet 12 December 2007 Jimi Hendrix. :) alltså man gillade bara han för han spela med en gittar uppochner sen så trodde man att hav var tuff bara för han dog 27 år eller ngt..... SLASH ÄR BÄST!!!!! för han kan spela äkta som inte han kan +++ att en 13 åring kan spela bättre än vad jimmi kunde så. i rest my case!± Man gillade? Alltså, jag är inget stort f*n av Jimi Hendrix och lyssnar inte på sådan musik, men jag har hört en del av honom och när man lyssnar lite noga och kollar på tabulatur och dylikt märker man hur otroligt skicklig han var rent tekniskt. Enligt mig är inte Slash en otroligt bra gitarrist då det är Guns n' Roses musik som anses bra. Själva spelandet är inte väldigt avancerat, men ändå är Slash en av historiens mest kända gitarrister. slash spelar bättre + att han spelar bra. motsatsen var jimmi. Du menar alltså att Jimi spelar sämre + spelar dåligt? Icke. Det är inga övertygande argument du har. Dessutom känner jag att den här diskussionen inte kommer någon vart utan känns bara som att springa i ett hamsterhjul när man argumenterar mot dig. Du behöver alltså inte fortsätta försöka övertyga mig. Du ska heller inte säga att det jag säger är falskt och helt enkelt respektera vad jag tycker. då van jag nu, va? Bara för du älskar GN'R så finns det bättre. GN'R är bra på sina låtar. Någon annan är bra på andra låtar. Jimi Hendrix, är bäst. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst GunsNroses Skrivet 13 December 2007 Rapport Dela Skrivet 13 December 2007 han är kanske inte den bästa idag. gittaristen i dragonForce är mkt mkt mkt bättre än både slash och jimi !!:D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zimens Skrivet 17 December 2007 Rapport Dela Skrivet 17 December 2007 (redigerat) han är kanske inte den bästa idag. gittaristen i dragonForce är mkt mkt mkt bättre än både slash och jimi !!:Dtycker du det så är du ju riktigt korkad.Han kan bara spela väldigt snabbt. Jimi Hendrix ÄR och kommer alltid att vara BÄST! Kolla bara hans improvisation: http://www.youtube.com/watch?v=3nbhZEi2uNg Andra bra är: Angus Young, Eric Clapton, Carlos Santana, Jimmy Paige, Slash och John Frusciante Redigerat 18 December 2007 av Zimens Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 18 December 2007 Rapport Dela Skrivet 18 December 2007 Angus Young helt klart, min absoluta favorit. Han är typ rankad 20 i världen eller så, men han gör bästa showen, vilket jag anser att då är man bäst ;). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zimens Skrivet 18 December 2007 Rapport Dela Skrivet 18 December 2007 (redigerat) Angus Young helt klart, min absoluta favorit. Han är typ rankad 20 i världen eller så, men han gör bästa showen, vilket jag anser att då är man bäst ;).hur f*n glömde jag skriva upp han :o iaf. han ligger nog 2:a på min lista. jag vill även lägga till eddie van halen och yngwie malmsteen Redigerat 18 December 2007 av Zimens Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst GunsNroses Skrivet 18 December 2007 Rapport Dela Skrivet 18 December 2007 slash är bra kamske en av dom bättre gitaristerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dellan Skrivet 18 December 2007 Rapport Dela Skrivet 18 December 2007 Angus Young i AC/DC. Solklart! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst GunsNroses Skrivet 19 December 2007 Rapport Dela Skrivet 19 December 2007 SLASH solklart! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zimens Skrivet 20 December 2007 Rapport Dela Skrivet 20 December 2007 SLASH solklart!snälla ge dig nu.Det är typ 4:e gången du säger att slash är den bästa gitarristen, i den här tråden. Kom med lite argument varför Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst GunsNroses Skrivet 21 December 2007 Rapport Dela Skrivet 21 December 2007 (redigerat) han är kanske inte den bästa idag. gittaristen i dragonForce är mkt mkt mkt bättre än både slash och jimi !!:Dtycker du det så är du ju riktigt korkad.Han kan bara spela väldigt snabbt. Jimi Hendrix ÄR och kommer alltid att vara BÄST! Kolla bara hans improvisation: http://www.youtube.com/watch?v=3nbhZEi2uNg Andra bra är: Angus Young, Eric Clapton, Carlos Santana, Jimmy Paige, Slash och John Frusciante du moste väll också argumentera då? vrf gillar du jimi?+ att jag redan har gjort det. Redigerat 21 December 2007 av GunsNroses Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zimens Skrivet 21 December 2007 Rapport Dela Skrivet 21 December 2007 ok, Jag tycker Jimi är den bästa gitarristen för att han har så mycket känsla i allt han spelar. För att förstå hur tekniskt duktig han var kolla, på Tabs till t.ex. Little Wing: http://ultimate-guitar.com/tabs/j/jimi_hen...le_wing_tab.htm eller Castles made of Sand: http://ultimate-guitar.com/tabs/j/jimi_hen...of_sand_tab.htm Jag tycker nog att allt han gör låter bra. :) Titta även på lite filmer på youtube för att förstå hur jäkla skillad han var. All along the watchtower: http://youtube.com/watch?v=1n7EEcv5bIw Han kör förresten med en högerhänt gitarr fast flippad åt andra hållet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.