Hoppa till innehåll

Ta Bort Rankerna?


E4STMAN

Rekommendera inlägg

  • Svar 62
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Denieru

Bort med rank och skaffa Reputation istället, så att vi inte får en massa leechers och 10-åringar.

Exakt, mycket bättre så slipper vi leecher n00bs.

 

Det är väll inte alls samma sak? :o

vad är reputation då? hur hade det fungerat? man får en viss reputation efter ett antal post's? samma sak som vi har nu...

 

Reputation MOD

 

Ett ryktes/förtroenessystem som låter medlemmar ge plus- och minuspoäng till andra medlemmar. Lämpar sig för forum där försäljning/auktioner eller limnande pågår.

 

(taget från egetforum.se)

 

nej det hade ju varit fruktansvärt dåligt. fuska.se är inget försäljnings forum(även om det finns många sälja och köpa trådar :P).

 

Haha nej, men ta MMOWNED som exempel tack vare deras system så slipper man ganska många leechers. Perfekt system för forum också.

 

 

Men om nu en massa tioåringar tryckte på minus för att de tyckte det var kul, skulle inte det trycka ner folk då? Nej, det är ett dåligt system, tycker jag! :angry:
Man har bara ett +Rep system inte -, tänk lite.. -.- Och det måste vara stränga regler mot att ge repuration till personer bara för att de är kompisar och liknande. Om nu detta skulle införas, vilket inte är så troligt.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

um..om det bara finns ett + och det är väldigt stränga regler om vilka man få ge...vad är då meningen med ett rep system? då kan man väl ha ett rank system istället. sköter man sig inte så kommer man nog inte så bli så högt rankad ändå.

rep system kommer troligen inte införas för det är inga problem med rank systemet och Admin har nog bättre saker för sig än att ändra några helt fungerade saker.

 

sen, hur leechar man på ett forum?:P

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Behåll rankerna, men jag tycker att moderatorerna bör vara mer vaksamma över inläggen, mer aktiva, än att bara sitta och vänta på att nån ska anmäla?

För att det finns kanske 10 åringar som har ranken #8 eller nått, som dom har kommit upp av spam.

Men enligt mig så är det inte att alla spamar för att få högre rank, utav att få mer fm.

Så behåll rankerna, och bort med fm istället.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst newnameguy

Allvarligt talat, varför ska man ta bort rankerna? För att någon spammar? NEJ! Dem kommer få varningar och stängas av till slut, det är inte vårt problem. På samma gång så är rankerna bra, de visar hur mycket en person är aktiv och vad den har skrivit sig fram till.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Behåll rankerna, men jag tycker att moderatorerna bör vara mer vaksamma över inläggen, mer aktiva, än att bara sitta och vänta på att nån ska anmäla?

För att det finns kanske 10 åringar som har ranken #8 eller nått, som dom har kommit upp av spam.

Men enligt mig så är det inte att alla spamar för att få högre rank, utav att få mer fm.

Så behåll rankerna, och bort med fm istället.

Håller med dej! det är väl ingen som bryr sej om ranken iaf, den visar bara hur aktiv men är i forumet, men Fuska mynten borde bort istället
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...