Hoppa till innehåll

Godis, Läsk, Pizza Och Onyttigt..

Sai

Rekommendera inlägg

Hej där...

detta händer minst 1 gång i veckan...

Typ fredagar äter jag altid Pizza, pappa är pizza bagare och har pizzeria... ibland kan det hända, att jag kommer hem från skolan och slänger i mig en Pan Pizza (Kebab, BiLLYS) ..

På lördagar har vi, (några kompisar och jag) bestämt att turas om med att ha en filmkväll hos någon.. Varje lördag.. kväll ... och ni anar inte hur mycket chips popcorn och läsk vi äter/dricker då...

Måndag-Torsdag: Normalt.. nästan inget onyttigt äts, kanske läsk någongång eller något litet

Fredag: Pizza

Lördaag: Tårta (ibland) , Chips/Läsk

Söndag: Normalt..

Det e svårt och tänka.. nu ska jag inte äta det för det är onyttigt och man blir fet ... och får ont i magen, när man kollar på film och har skit kul med sina kompisar... ibland har vi tillochmed tårta.. idag firade min syrra sin födelsedag, och jag åt skit mkt tårta ... och igår fyllde hon år ... igentligen, och då åt vi också tårta.. mycket grädde och sånnt på och nu känner jag mej skit tjock och ångrar att jag ätit det, ont i magen också ... blä :/

Snälla hur f*n ska jag sluta? Gör ca 200 Situps varje kväll innan jag lägger mej , för att få magen och bli lite plattare.. och det hjälper .. jag kan se ut att ha en skit plat mage, men när jag bara äter pizza eller något .. kommer det, i några dagar se ut som jag har en öl mage >_< (och ja, jag vet.. när man äter blir magen lite större men ändå..)

Vikt: 62.5kg Längd: 177cm

Jag har övervikt... vill gå ner :( inget hjälper, men om man håller på med situps som jag nyss börjat med, tror ni det vissa lite resultat.. asså.. jag vill gå ner i vikt av fett, men om jag istället går upp av muscler och har nte mycket fett så visst, men hälre magmuscler änn fett?

Jag vettifan hur många trådar jag läst i fuska.se om samma problem x]

Och vad tycker ni om .. Onyttigheterna jag äter? Man kan säga att det nästan bara är Lördag jag äter godis/chips/läsk/tårta.. och på fredag En pizza/Pan pizza... Söndag och alla andra dagar är normalt..

plus att jag bara sitter hemma, eller hemma hos en kompis eller typ sitter ute någonstans och tråkar..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 36
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

du e inte överviktig, men om du känner dej för lat så vfr bara inte ut och springa lite? och om du tycker att du äter för mycket så försök att minska lite på tårtan chipsen m.m :P

ps: jag e liiite längre än dej, och väger 67-68kg men skolsystern säger att jag väger helt rätt :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

sporten kan ni glömma, har andra bekymmer, om jag inte känner mig ha tid för kompisar och sånnt just nu, och ta hand om brossan och familjen och allt , läxor och sånnt nu, hur f*n kan man då ha tid för sin sport? sorry men pallar inte det nu, däremot är frågan om 1km räcker... typ minst 3 gånger i veckan?

Eller jag kan inte säga hur många km det är, men jag kan springa ut tills jag inte pallar och blir svettig kan jag börja vända mej om och springa tillbaka.. men jag chansar på runt 800-2000m , två gånger i veckan ...

sen äter jag bara onyttig frukost, har inte lust att äta något som ost macka eller något , blää, kan hända att jag hittar en kanel bulle eller en lussekat i kylskåpet, och dricker oboy med.. eller äter Coco Pops, chokladflingor ._.

äter ca 3-4 frukter om dagen (antigen äpple,banan,päron eller klemintin)

skolsystern här säger också att jag väger perfekt, men ändå. Jag vet vad jag snackar om .. plus så tycker alla i klassen att jag ser lite lite .. eller har lagt på lite fett på kroppen, jämfört med innan.

men igentligen skiter jag i vad dom säger..

Annars vägde jag skit lite innan och var spinkig.. spinkig som f*n! och nu har dom (skolan) fått mej att bli van att äta mycket, och nu är jag väldigt onöjd :/

det är nog bara magen och låren jag stör mig på , annars är jag hårig och smal på andra ställen

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du, gör som.................. Njae, du ska ju inte äta och spy upp allt :P Men du kan ju låta det komma ut där det ska ;)

Är det utseendet du bryr dig om så kan du äta vad du vill, för som jag uppfattar det har du endast problem med ditt utseende "efter" att du ätit något ;) Så dagen efter du ätit mycket elr så, så gå på toaletten och sitt där ett bra tag ;)

Så som du beskriver dig låter lite som jag (lite hehe) - Jag väger som man ska osv, äter onyttigt, småäter, går inte i nån sport, men ändå så är jag smal. Ohälsosamt blir det ju, men just nu tycker jag inte att du behöver oroa dig.

Lämna din hälsa osv till ditt framtida jag, och lev livet medans du kan. (Mitt framtida jag kommer nog bli ganska sur :S)

Redigerat av Mega93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vill vara sådär spinkig som jag var innan jag börja vänja mej vid att äta .. innan åt jag inget kött, fisk och sånnt .. och grönsaker.. var sådär skit onormalt smal, kunde äta hur mycket skärpmat och godis utan att bli tjock, hade bra kondis mm. men nu blir man fet direkt efter man ätit lite chips :(

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ämnesomsättningen förändras i en viss tid, det är normalt.

Det är bevisat att man motverkar övervikt i en tredje del om man får minst 10 timmars sömn.

Du kan va smal, äta hur mycket chips och godis du vill, men inom dig mår du dåligt. Hellre rund och glad än spinkig som en tandpetare och inte orkar lyfta något.

En två till tre frukter per dag är bra. Frukost + frukt, Lunch + frukt, Kvällsmat + frukt. Fibrer är bra som håller igång magen, drick mycket vatten också så minskar du risken för förstoppning. Få i dig bra oljor från fisk och oliver.

Lägg 10minuter på att göra armhävningar och situps så din kropp pumpas lite sakta om du inte har tid med någon sport. Bry dig inte om vikten, du ska se bra ut, vikt är inte bara fett, utan muskler och hur alla organer är uppbyggda.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Rickardinjo

DU ÄR SKÖN INTE ÖVER VIKTIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :huh: DU JAG HAR EN KOMPIS SOM ÄR 172.4 CM O VEGER 68.6 KG OCH HAN ÄR F#N 11 ÅR !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

OCH DET ÄR INGET FEL PÅ HONOM DIN J#VEL

JAG SKRATTAR BARA ÅT DIG HA HA :lol: ;: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

JAG SPYR AV ATT SE DINA J#VLA FETTO MENINGAR DITT FETTO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! MEN IFALL DU TYCKER ATT DU ÄR FET SÅ TYCK DET DÅ LYCKA TILL I LIVET FETTO

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Argh! Vad frustrerad jag blir! Du räknar ju upp nästan alla saker du gör dåligt som du kan göra bättre men skriver att du inte orkar! Om ni nu ska se på en film, varför inte bara skippa godiset? Visst kan det vara jobbigt, men jag tror att du kommer ha bätttre samvete sen.

Och om du är väldigt hungrig i skolan är sallad ett bra tips. Ta halva tallriken och ät det tillsammans med maten, inte bara sallad, för det är inte så gott. Äter man bådeoch tycker jag att det blir godare och känns fräschare och det viktigaste: det mättar men innehåller inte onyttigheter.

Gällande träning är inte sit-ups det bästa. Man förbränner inget fet med såna. Dessutom anar jag (men är inte säker) på att du gör fel eftersom att du gör 200 varje dag. Du ska inte bara ligga och "rycka" på golvet utan ta långsamt upp och ner, då känns det mer.

Men som sagt är inte sit-ups det bästa, ut och spring istället. Om du kan springa 800-2000 meter och sen blir dötrött behöver du bättre kondition för att må bra. Spring tills du blir dötrött regelbundet så ska du se att du klarar mer och mer. Spring gärna på någon slinga om det finns i närheten med utsatta mått eller alltid samma sträcka så att du helt säkert ser att du kan springa längre och längre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...