Katt Skrivet 1 December 2007 Rapport Dela Skrivet 1 December 2007 Jo, jag är en mycket gammal dator med endast diskettenhet, och jag vill ha nått OS i den datorn. Går det att ta ut hårddisken och sätta in den i en annan dator och installera linux och sen ta tillbaka hårddisken till den första datorn? Om det inte går, kan man då på nått sett skicka filer med en seriell/pararell kabel till datorn jag vill installera Linux på? Jag pallar helt enkelt inte disketter! :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 1 December 2007 Rapport Dela Skrivet 1 December 2007 du skulle väl kunna koppla in en annan cd-läsare, och om den skulle ha usb så tror jag det går via usb Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 1 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 1 December 2007 Datorn har inga usbportar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 1 December 2007 Rapport Dela Skrivet 1 December 2007 tänkte väl det om den var så gammal :P prova om det går att sätta in en cd-läsare, du kan få låna en av mig om du bor i göteborg Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 2 December 2007 Rapport Dela Skrivet 2 December 2007 Går väl lika lätt att flytta en cd-läsare till gammeldatorn som att flytta dens hårddisk till en annan? annars finns det distar som går in på diskett... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 2 December 2007 Rapport Dela Skrivet 2 December 2007 jag tror inte att det funkar men du kan prova att sätta i en hårddisk med linux i datorn, jag fick en win98 hårddisk till min dator & startade, win98 laddade men det stod error efter en stund & det funkade inte men något linux kanske kan funka Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 2 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 2 December 2007 Det är en BÄRBAR dator, det glömde jag å säga! :; En sån är inte så lätt att stoppa i en cdläsare i. Men om man installerar Linux på en dator, så blir det anpassat för just den datorn... Om man byter hårddisk till en annan dator, så blir ju hela skräpet fel! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
epaaj Skrivet 2 December 2007 Rapport Dela Skrivet 2 December 2007 Vad är det för gammal laptop du har? Har den inte ens cd-läsare kan det inte vara mycket kräm i processorn eller komponenterna i övrigt. Vad har du tänkt ha datorn till om du inte ens kan koppla upp den mot nåt nätverk? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 2 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 2 December 2007 Vet inte, :P... Kul grej, bara, vill få skräpet att funka liksom... Datorn hadde Windows 3.11 förut, btw... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
E4STMAN Skrivet 2 December 2007 Rapport Dela Skrivet 2 December 2007 Borde det inte gå å dela upp hårddisken i partioner och dela så att linux exe filen ligger på en partion också installerar du på andra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 3 December 2007 Rapport Dela Skrivet 3 December 2007 (redigerat) hittade lite efter att ha googlat på "install linux without cd" läste inte igenom något men det står en del om nätverk EDIT: du skrev ju utan internet också men du kanske hittar något ändå Redigerat 3 December 2007 av WASD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 3 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 3 December 2007 Men kan jag inte sätta en CD-image på hårddisken och installera? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.