Hoppa till innehåll

Är Jag För Töntig?


Rekommendera inlägg

  • Svar 44
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag har precis börjat i mariaskolan och inga tjejer värkar gilla mig. Jag har gått här i en månad.

Jag brukar oftast dra skämt, men ingen skrattar åt dem. Bara jag, en bortglömd nolla. Min kompisar tycker att mina skämt är så dåliga att dem skratar. Snälla ge mig nåt tips jag kan göra. Snälla jag mår inte bra utan kärlek. :(

dom flesta tjejer brukar tyvär gå efter utseendet och inte efter hur snäll man är, men har man tur hittar man någon tjej som är snäll och har samma intressen som en själv. Tyvär är vi väldigt få sådana tjejer

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gör det människor gör bäst: Anpassa dig.

 

1. Lär dig mer om personerna du vill anpassa dig till; Intressen, liv, husdjur osv.

2. Småprata, dra inga skämt.

3. Skratta åt andras skämt, då tror de att du har bra humor- Nja, kanske inte bra humor men deras humor.

4. När du verkligen lärt känna personerna så vet du hur du ska vara när du skämtar osv, och den viktigaste regeln när du drar skämt: SKRATTA ALDRIG ÅT DINA EGNA SKÄMT.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det mega sa är riktigt fjortisstyle.

Man ska vara sig själv. det är det bästa sättet. Men man ska väl ändå prata med personen. om deras intressen.

Okej :S Det där var en lite speciell definition av fjortis....... Menmen, InTech om någon vet nog.

Redigerat av Mega93
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gör det människor gör bäst: Anpassa dig.

 

1. Lär dig mer om personerna du vill anpassa dig till; Intressen, liv, husdjur osv.

2. Småprata, dra inga skämt.

3. Skratta åt andras skämt, då tror de att du har bra humor- Nja, kanske inte bra humor men deras humor.

4. När du verkligen lärt känna personerna så vet du hur du ska vara när du skämtar osv, och den viktigaste regeln när du drar skämt: SKRATTA ALDRIG ÅT DINA EGNA SKÄMT.

SVAREN.

 

1. Dem låter mig inte ens kolla på en...

2. Dem får damp om jag pratar med dem!

3. Tyvär dem har inget humor. Så dem kan inte dra skämt...

4. Oj.. Jag skrattar alltid åt mina egna skämt ju...

(5) Jag har precis bråkat med den starkaste killen i klassen (inte så stark). Det har förstört vår ¨Friendship¨. Whatever... SH!T happends...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gör det människor gör bäst: Anpassa dig.

 

1. Lär dig mer om personerna du vill anpassa dig till; Intressen, liv, husdjur osv.

2. Småprata, dra inga skämt.

3. Skratta åt andras skämt, då tror de att du har bra humor- Nja, kanske inte bra humor men deras humor.

4. När du verkligen lärt känna personerna så vet du hur du ska vara när du skämtar osv, och den viktigaste regeln när du drar skämt: SKRATTA ALDRIG ÅT DINA EGNA SKÄMT.

SVAREN.

 

1. Dem låter mig inte ens kolla på en...

2. Dem får damp om jag pratar med dem!

3. Tyvär dem har inget humor. Så dem kan inte dra skämt...

4. Oj.. Jag skrattar alltid åt mina egna skämt ju...

(5) Jag har precis bråkat med den starkaste killen i klassen (inte så stark). Det har förstört vår ¨Friendship¨. Whatever... SH!T happends...

 

DEM!!! Vad i h*lvete snälla mina öron blöder buhuh :( skriv dom istället. Dem är säkert korrekt men det låter helt fel.

Förövrigt är det ju kört, starta gängkrig för du hade ju ett gäng.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gör det människor gör bäst: Anpassa dig.

 

1. Lär dig mer om personerna du vill anpassa dig till; Intressen, liv, husdjur osv.

2. Småprata, dra inga skämt.

3. Skratta åt andras skämt, då tror de att du har bra humor- Nja, kanske inte bra humor men deras humor.

4. När du verkligen lärt känna personerna så vet du hur du ska vara när du skämtar osv, och den viktigaste regeln när du drar skämt: SKRATTA ALDRIG ÅT DINA EGNA SKÄMT.

 

SVAREN.

 

1. Dem låter mig inte ens kolla på en...

2. Dem får damp om jag pratar med dem!

3. Tyvär dem har inget humor. Så dem kan inte dra skämt...

4. Oj.. Jag skrattar alltid åt mina egna skämt ju...

(5) Jag har precis bråkat med den starkaste killen i klassen (inte så stark). Det har förstört vår ¨Friendship¨. Whatever... SH!T happends...

 

DEM!!! Vad i h*lvete snälla mina öron blöder buhuh :( skriv dom istället. Dem är säkert korrekt men det låter helt fel.

Förövrigt är det ju kört, starta gängkrig för du hade ju ett gäng.

 

 

Jaaa! Finns det något roligare än drive-by's på sparkcykel? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det gäller att inte ha för dålig humor, ingen gillar småbarnshumor... Förutom småbarn förstås.

 

Alla har någon humorpunkt, vissa gillar att hacka på emos, vissa på fjortisar osv, ta reda på sånt och hitta på vardagliga skämt. Ett bra sätt att få folk att skratta är att säga ett tydligt skämt men sen bara stirra helt seriöst som om du verkligen menade det, då skrattar folk.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan aldrig vara för töntig^^ Kolla in mig:P fast iofs jag är mera en nörd än en tönt. Eller vad kallar ni en kille som är en Zelda fanatiker som är galen i manga, spelar tv-spel konstant, gillar att spela yu-gi-oh(det är kul jag lovar), vill inget mera än ha ett äkta katana svärd och vill leva i en värld som den i Sagan om ringen. fast ändå har jag en flickvän. Jag undrar hur hon står ut med mig??

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är bra nördig också, men det är nog skillnad på nörd och nörd, jag har ett socialt liv, många kompisar osv. dock gillar jag att koda grejor, älskar att spela, använder ofta leetspeak och akronymer IRL, drar nördiga skämt, lyssnar ofta på spelmusik, pratar ofta om spel/kod/operativsystem/annat nördigt osv.

 

dock klär jag mig inte som den "typiske nörden" med hängelbyxor, kortärmad skjorta och glasögon ;)

är hårdrockare och klär mig därefter, så jag ser nog inte ut som en nörd (förutom möjligtvis på usb-minnet som brukar hänga runt halsen), sen beter jag mig inte som om jag var nåt konstigt, pratar med allt möjligt folk, håller mig inte bara till enstaka personer osv osv. saken är väl den att man måste våga vara sig själv och stå för det, och anstränga sig för att vara lite social (om man inte är det ändå), och det är väl bristande självförtroende som gör att man kanske inte gör allt man vill, vilket är riktigt dumt! ond cirkel, folk bryter ner ens självförtroende, så vågar man inte göra vissa saker, så får man skit för det/"straffar sig själv" osv.

 

break the chain!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...