Hoppa till innehåll

Dröm Spel


Plankan

Rekommendera inlägg

Det här mitt drömspel som jag skulle vilja göra i framtiden.:

 

 

 

 

 

¨From Life To Death¨

 

 

 

Grafiken.

 

Grafiken är ungefär som GTA vice city, inte för dyr.

 

 

 

Handling.

 

Välj om du vill vara från Amerika, Spanien eller så kan du vara Arab. Du kan inte heta vad du vill. Det blir lite konstigt om du heter Pelle r tre. T.ex. Om du är på ett uppdrag och någon säger ditt namn på spelet kan dem inte säga Pelle r tre, Det fins inte så många röster.

Om du är från Amerika Kan du T.ex. heta:

Tommy

Adam

Carl

Diana

o.s.v.

Spanien: Ricardo, Fredrico, Deborah o.s.v.

Araber: Öz, Hassan, Hussein, Mohamed o.s.v.

 

 

 

 

Mera Handling.

 

Du kan också jobba för folk, Jag kom på ett exempel:

Du jobbar för en bio chef, du går in i bion för att kolla läget. Men när dem skulle spela upp filmen ¨Me from hell¨, så var kameran borta. Därför får du uppdraget att meddela din chefs chef. Men på vägen ser du 30 – tals killar i clown masker med batong och baseboll trä. Dem hade filmen, dem sa att dem behövde några klipp ur filmen, annars skulle chefen betala 6789 $. Men det går du inte med på. Du ser att en arbetare sågar ner träd. Du slår ner honom och tar motor sågen och sågar sönder clownerna och tar tillbaks kameran.

 

 

 

 

 

Stuffs.

 

Du kan köra bil, skateboard, Snowboard, Sparkcykel, cykel, motorcyklar, båtar o.s.v. Du kan fixa ny frisyr. Få ett jobb. Du kan döda utan att polisen kommer efter dig (om du är försiktig). Du kan titta på Tv, lyssna på radio. Gå till Markroot och köp dig mat eller en kall läsk.

 

 

 

 

 

Fusk.

 

Det finns pengar fusk, frisyr fusk, fordons fusk, mat fusk, vapen fusk, gäng fusk, Hus fusk o.s.v.

 

 

 

I Början.

 

Du bor i en stad, du kan välja emellan några städer. Staden är alltid liten i början. Men du kan alltid låsa upp några delar genom att klara många uppdrag. Eller så kan du köpa en liten stad åt dig själv. Det finns många som du kan jobba hos. Därför tar det flera veckor innan man kan klara alla uppdragen i spelet.

 

 

 

Mer Stuffs.

 

Du kan också köra gitarr: Det blir en ruta i mitten av skärmen när du håller i gitarren sen kommer L1 in i ringen, Då ska du snabbt klicka L1 Innan den kommer ut. Om du hinner blir det en liten melodi men du kan ju göra en hel låt! Tex. L1, R2, O , X o.s.v.

Du kan också vara med i ett band om du är mycket bra J.

 

 

 

 

Ännu Mera Stuffs.

 

 

Du kan köpa nytt skal åt din mobil. (Du börjar med en mobil.) Mobilen är i fint skick. Du kan filma och ta foton. Du kan också köpa gitarrer el baser o.s.v.

Men bilar måste du inte köpa, det är bara att ta en ute i gatorna. Men om du köper en bil. Så kan du lägga in larm. Om du parkerar bilen så försvinner inte bilen. Inte ens om du startar om spelet.

 

 

Skapa Gäng. Eller Joina.

 

Du kan skapa ett gäng. Men det kostar. Men inte så mycket. Eller så joinar du ett gäng. Om du är ledare så kan du säga åt medlemmarna att: slå någon, Gömma sig, Splittras, Delas upp i grupper, Storma o.s.v.

 

 

Inga Djur I Spelet. Ingen Radio I Fordon.

 

Vapen.

Sax, tång, penna, AK – 47, Kulspruta, Shotgun, pistoler,

Knogjärn, lådor, mikrofon, gitarr, skateboard, händerna, fötterna, svärd, kniv, fick kniv, järn stång, cocktails, stenar, pepparspray, klotter pennor, Spray, parfym, machinegun, Colt, o.s.v.

 

Huset

 

Huset man bor i är inte så jätte fint. Du kan inte göra mycket. Bara sova i din säng och äta mat. Du kan läsa tidningen. Men det blir bara en sida man kan läsa av tidningen. Tidningen kommer hem 13:45. Du kan beställa vapen på Internet J. Man kan köpa dyra och billiga skateboards. Dem dyra är alltid bättre. Dem billiga går sönder lätt. Men den dyraste går nog aldrig sönder. Du kan också köpa in Turbo och Boost till din skateboard. Turbon gör så att din skateboard blir snabbare. Boosten gör så att den inte går sönder om du faller från höga höjder.

 

 

 

 

 

 

Har du något eget dröm spel? :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det här har ju mycke med ps2 att göra, men iaf skriver jag mitt drömspel:

 

ett spel där man är gud och kan göra exakt vad man än vill, döda folk, göra hus, skapa nya raser...a, typ som spore fast ännu mer fritt

Jaa de hade jag köpt!

 

 

Skulle jag med! Det skulle ju vara som Black and White 2. :P

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det här har ju mycke med ps2 att göra, men iaf skriver jag mitt drömspel:

 

ett spel där man är gud och kan göra exakt vad man än vill, döda folk, göra hus, skapa nya raser...a, typ som spore fast ännu mer fritt

Jaa de hade jag köpt!

 

 

Tröttnar man inte på det sen?Finns det dessutom inte nån film där en fick guds krafter?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ett spel som heter:

 

''No human can rule the world.

 

Typ: du är en person som du gör själv som i The Sims och sånt lite RPG inslag och i gta/thesims stil.

Grafik: som typ animerade filmer som t.ex Beowulf och sånt skitt (HD-tv krävs).

Ljud: det bästa (spelet kräver sorround elr hörlurar)

 

Grejer, saker man kan göra, uppdrag, livstil, m.fl.:

 

Man kan vara i alla länder i världen typ resa runt vara i varje stad i världen, utföra hjältedåd, terroristdåd, vara knark och/eller vapen och/eller mänsko smugglare, vd för egna företag, borgmästare, president, polis, rånare, bilförsäljare m.fl.

 

Man kan köra 5 modeller av varje bil märke som finns i just det landet man är i.

Man kan flyga 5 modeller av varje flygplan/helikopter som finns i det landetman är i.

 

Man kan bilda familj bygga hus mörda folk allt som typ går i världen t.o.m göra ''ni vet vad'' ungedär som hot coffe i SA.

 

Jag is int skriva mer om detta spel men iaf det här spelet skulle nog inte kunna förverkligas om föränn typ 30 år elr nåt heh.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det spelet där man är gud skulle jag köpt, utan tvekan.

Online skulle det ju varit nybörjare som inte kunde kontrollerna och börjar som vanliga människor som man kan misshanlda, sen klättrar man i rankingen typ: Vanlig människa, jobb- chef på jobb- osv.- sen kommer man upp i himlen och får hjälpa gud och där får kan ingen styra över en ytan man får hjälpa andra högre uppsatta tills man blir gud över en egen stad, som till exempel New York är svår att ta kontroll över, Tokyo, Shanghai lika så. Men lite mindre städer som Stockholm, Houston, Köln med mera är lättare.

Så får du välja ett land att bosätta dig i tills du blir gud över den staden. Grafiken ska vara bra och det ska finnas hundratals städer att välja mellan. Det är liksom inget spel som du styr uppifrån utan du styr bakifrån din karaktär, så du ser honom bakifrån. Om du är gud eller liknande tar du form som en annan människa.

 

Den som inte lyder gud blir bannad i ett antal timmar, beroende på vad det är för tjänst du ber han om. Är det typ att du ska köpa en korv åt en kille och du inte gör det blir du kanske bannad i 20 min. Och om dom i din egna stad inte gillar dej så kan dom bilda en organisation mot dig, så då kan du sticka till en annan stad och fråga om du får hjälpa guden där att styra. Kanske folket låter dig göra det ocg guden själv går med på det, låter dom dig kanske göra det dig göra det, kanske inte. Om dom dissar dig där med är din kariiär som gud över, så det gäller att vara lite rättvis. Annars får du starta om som vanlig familjeboende.

 

Vad sägs om det?

 

Tänk vad man kunde göra med pengar.... :rolleyes:

Redigerat av MR.Smart
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...