Hoppa till innehåll

Muhammed Bilder?


Gäst mithrils
 Dela

Rekommendera inlägg

Du har liksom inget med att våra tjejer måste ha slöjor på sig eller inte att göra, vad stör det dig, du har inget med det att göra?

 

Därför att det är TVÅNG, fatta.

Och därför bryr jag mig.

 

 

Hur f*n vet du att det är tvång att ha slöja? Tänk lite, koranen är hur gammal som helst och förr i tiden gjorde man vad som helst för sin religion, även inom Kristendomen. Och om du så bryr dig så mycket, varför sitter du här bakom skärmen och totalt förnedrar religonen istället för att vara där ute och göra nått åt det här med "tvång" med slöjan? Och det dära med gossebjörnen, jisses var nånstans hände det? Egypten, har dom lika mycket yttrandefrihet som övriga länder? NEJ.

 

Japp, har ett citat här någonstans att de t ex måste ha slöja i moskén.

 

"Och om du så bryr dig så mycket, varför sitter du här bakom skärmen och totalt förnedrar religonen"

 

därför att det är religionen som står för det?

 

EDIT: roligt att du registrerade ca 4-5 min efter min post, kan det vara ArsenalGeek tro?

 

Nej, jag vet inte ens vem ArsenalGeek är. Jag lovar, jag läste forumet som jag brukar göra, orkade aldrig bli medlem men just idag var jag tvungen och säga vad jag tycker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 309
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Det är inte respekt för en religion om det är tvång, då är det just tvång, med hot om våld antagligen om man bryter mot det

 

" Asså, om du ska komma med argument kom åtminstone med bra arugment."

 

-ursäkta-, men de flesta vet redan att Islam har en usel kvinnosyn, både idag och i koranen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är inte respekt för en religion om det är tvång, då är det just tvång, med hot om våld antagligen om man bryter mot det

 

" Asså, om du ska komma med argument kom åtminstone med bra arugment."

 

-ursäkta-, men de flesta vet redan att Islam har en usel kvinnosyn, både idag och i koranen.

Vem sa att det är tvång? Om du inte vill ha på dig den slöjan, eller täcka benen osv. gå inte in templet/mosken. Så enkelt är det? Och om du ska gå in nånstans som inte är ditt hem, utans religonens gudshem respektera reglerna. Du vet verkligen inte vad RESPEKT innebär. När du vet det, var vänlig och kom tillbaks då. Och läs inläggen noga, sluta basera din svar på vad du har hört från din fördomsfulla pappa, mamma / granne. Undersök saken på egen hand, och kom med dina egna slutsatser, för jag kan verkligen satsa allt att detta inte är dina.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du har liksom inget med att våra tjejer måste ha slöjor på sig eller inte att göra, vad stör det dig, du har inget med det att göra?

 

Därför att det är TVÅNG, fatta.

Och därför bryr jag mig.

 

 

Hur f*n vet du att det är tvång att ha slöja? Tänk lite, koranen är hur gammal som helst och förr i tiden gjorde man vad som helst för sin religion, även inom Kristendomen. Och om du så bryr dig så mycket, varför sitter du här bakom skärmen och totalt förnedrar religonen istället för att vara där ute och göra nått åt det här med "tvång" med slöjan? Och det dära med gossebjörnen, jisses var nånstans hände det? Egypten, har dom lika mycket yttrandefrihet som övriga länder? NEJ.

 

Japp, har ett citat här någonstans att de t ex måste ha slöja i moskén.

 

"Och om du så bryr dig så mycket, varför sitter du här bakom skärmen och totalt förnedrar religonen"

 

därför att det är religionen som står för det?

 

EDIT: roligt att du registrerade ca 4-5 min efter min post, kan det vara ArsenalGeek tro?

 

Det där är inte jag för jag är ingen Robinho gillare och jag är inte så omogen att jag fixar ett nytt account för att svara på en tråd.

 

Fishmaster, jag tänker strunta i dig nu, jag säger bara, en dag kommer du ångra det du skriver.

Och jag sa ju att din hjärna var för liten efter du har missuppfattat var enda del och som alla människor sagt. Koranen kan inte översättas på NÅT annat språk än arabiska för då kan det misstolkas precis det som hände med dig.

Det där med gossebjörnen hände i Sudan och det var en Engelsk lärare som lärde dagisbarn han sa att detta gossedjur hette Muhammed, då hörde en liten flicka det och då trodde dom hon försökte håna profeten och hon blev häktad i EN dag tills dom senare fick reda att hon inte gjorde det!

Redigerat av ArsenalGeek
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag säger bara, en dag kommer du ångra det du skriver.

 

klar jag kommer, i dagens samhälle ska man acceptera allt, även om det är något dåligt.

 

Och jag sa ju att din hjärna var för liten efter du har missuppfattat var enda del och som alla människor sagt. Koranen kan inte översättas på NÅT annat språk än arabiska för då kan det misstolkas precis det som hände med dig.

 

nähä så arabiska är nåt slags superspråk som inte kan översättas? när det finns flera tio-tal med citat som säger att otrogna ska dö osv, alla är missuppfattningar va?

 

alla lär väl fatta att det där är en usel ursäkt för att försöka bortförklara vad som står i boken.

 

Det där med gossebjörnen hände i Sudan och det var en Engelsk lärare som lärde dagisbarn han sa att detta gossedjur hette Muhammed, då hörde en liten flicka det och då trodde dom hon försökte håna profeten och hon blev häktad i EN dag tills dom senare fick reda att hon inte gjorde det!

 

"Gillian Gibbons, 54, lät sina sjuåriga elever bestämma vad klassens nallebjörn skulle heta. Barnen röstade bland annat mellan namnen Abdullah, Hassan och Muhammed, uppger skolans rektor Robert Boulos enligt BBC."

 

originella namn.

 

och därför skulle hon utsättas för spöstraff.

 

nej, knappast en överreaktion, nej knappast för att koranen säger att man inte får säga nåt ("illa") om Muhammed..

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

jag säger bara, en dag kommer du ångra det du skriver.

 

klar jag kommer, i dagens samhälle ska man acceptera allt, även om det är något dåligt.

 

Och jag sa ju att din hjärna var för liten efter du har missuppfattat var enda del och som alla människor sagt. Koranen kan inte översättas på NÅT annat språk än arabiska för då kan det misstolkas precis det som hände med dig.

 

nähä så arabiska är nåt slags superspråk som inte kan översättas? när det finns flera tio-tal med citat som säger att otrogna ska dö osv, alla är missuppfattningar va?

 

alla lär väl fatta att det där är en usel ursäkt för att försöka bortförklara vad som står i boken.

 

Det där med gossebjörnen hände i Sudan och det var en Engelsk lärare som lärde dagisbarn han sa att detta gossedjur hette Muhammed, då hörde en liten flicka det och då trodde dom hon försökte håna profeten och hon blev häktad i EN dag tills dom senare fick reda att hon inte gjorde det!

 

"Gillian Gibbons, 54, lät sina sjuåriga elever bestämma vad klassens nallebjörn skulle heta. Barnen röstade bland annat mellan namnen Abdullah, Hassan och Muhammed, uppger skolans rektor Robert Boulos enligt BBC."

 

originella namn.

 

och därför skulle hon utsättas för spöstraff.

 

nej, knappast en överreaktion, nej knappast för att koranen säger att man inte får säga nåt ("illa") om Muhammed..

 

Snälla tror du verkligen tidningar skriver sanningen? Du vet verkligen inte vad som pågår i media. Man kan aldrig lita på dom, dom skriver alltid det dom tror FOLKET VILL HA. Det är det precis folket vill ha, mer bevis på att Islam är en "våldsam" religon. Och du verkar inte vara troende alls, rätta mig om jag har fel. Varför svarar du inte på mina inlägg?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag måste även säga att det inte bara Muhammed vi inte får rita, vi får inte rita Jesus eller Moses heller. Men vissa här verkar ha tungan i handen och skriver utan att ens veta vad dom skriver om!

Hmm läs koranen. Enligt koranen får man inte karykarera mohammed men det står ingenting i bibeln om att man inte får rita jesus med bajs på snoppen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag måste även säga att det inte bara Muhammed vi inte får rita, vi får inte rita Jesus eller Moses heller. Men vissa här verkar ha tungan i handen och skriver utan att ens veta vad dom skriver om!

Hmm läs koranen. Enligt koranen får man inte karykarera mohammed men det står ingenting i bibeln om att man inte får rita jesus med bajs på snoppen.

 

 

Jag menade att vi inte får rita Jesus, Moses eller Muhammed enligt Koranen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det där med gossebjörnen hände i Sudan och det var en Engelsk lärare som lärde dagisbarn han sa att detta gossedjur hette Muhammed, då hörde en liten flicka det och då trodde dom hon försökte håna profeten och hon blev häktad i EN dag tills dom senare fick reda att hon inte gjorde det!

 

"Gillian Gibbons, 54, lät sina sjuåriga elever bestämma vad klassens nallebjörn skulle heta. Barnen röstade bland annat mellan namnen Abdullah, Hassan och Muhammed, uppger skolans rektor Robert Boulos enligt BBC."

 

originella namn.

 

och därför skulle hon utsättas för spöstraff.

 

nej, knappast en överreaktion, nej knappast för att koranen säger att man inte får säga nåt ("illa") om Muhammed..

 

Snälla tror du verkligen tidningar skriver sanningen? Du vet verkligen inte vad som pågår i media. Man kan aldrig lita på dom, dom skriver alltid det dom tror FOLKET VILL HA. Det är det precis folket vill ha, mer bevis på att Islam är en "våldsam" religon. Och du verkar inte vara troende alls, rätta mig om jag har fel. Varför svarar du inte på mina inlägg?

 

 

Nej, inte alltid. Men det är ju så himla roligt att alla artiklar som säger nåt negativt om islam är falska eller hur?

 

"Du vet verkligen inte vad som pågår i media."

vet du?

 

"Man kan aldrig lita på dom, dom skriver alltid det dom tror FOLKET VILL HA."

kallas att vilja sälja löpsedlar, tyvärr får de inte lägga till eller ändra detaljer

 

"Det är det precis folket vill ha, mer bevis på att Islam är en "våldsam" religon."

haha, ja det finns mer än tillräckligt.

 

"Och du verkar inte vara troende alls, rätta mig om jag har fel."

nej, jag tror på sånt som kan bevisas.

 

"Varför svarar du inte på mina inlägg?"

har jag missat nåt?

 

EDIT: woo

 

"Vem sa att det är tvång? Om du inte vill ha på dig den slöjan, eller täcka benen osv. gå inte in templet/mosken. Så enkelt är det? Och om du ska gå in nånstans som inte är ditt hem, utans religonens gudshem respektera reglerna. Du vet verkligen inte vad RESPEKT innebär. När du vet det, var vänlig och kom tillbaks då. Och läs inläggen noga, sluta basera din svar på vad du har hört från din fördomsfulla pappa, mamma / granne. Undersök saken på egen hand, och kom med dina egna slutsatser, för jag kan verkligen satsa allt att detta inte är dina.

 

Då finns det ett tvång om klädsel i moskén, vad är det jag inte förstår där?

 

"Du vet verkligen inte vad RESPEKT innebär. När du vet det, var vänlig och kom tillbaks då."

helt enkelt att respektera nåt, det finns en gräns var respekt går över till ignorans, jag tänker inte ignorera vad som händer tack vare en religion för att de som utför dåd eller så är en minoritet

 

_

"Och läs inläggen noga, sluta basera din svar på vad du har hört från din fördomsfulla pappa, mamma / granne."

jag baserar mina svar på vad JAG tycker, vad JAG läst och vad JAG sett.

 

"för jag kan verkligen satsa allt att detta inte är dina."

okej, är ju knappast ensam om att våga tycka nåt är negativt så

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

"Vem sa att det är tvång? Om du inte vill ha på dig den slöjan, eller täcka benen osv. gå inte in templet/mosken. Så enkelt är det? Och om du ska gå in nånstans som inte är ditt hem, utans religonens gudshem respektera reglerna. Du vet verkligen inte vad RESPEKT innebär. När du vet det, var vänlig och kom tillbaks då. Och läs inläggen noga, sluta basera din svar på vad du har hört från din fördomsfulla pappa, mamma / granne. Undersök saken på egen hand, och kom med dina egna slutsatser, för jag kan verkligen satsa allt att detta inte är dina.

 

Då finns det ett tvång om klädsel i moskén, vad är det jag inte förstår där?

 

Du vet inte vad ordet TVÅNG innebär. Om du ska in i mosken, följer du reglerna där. Som din mammas hus, följer du inte regler hemma eller? Precis. Inte direkt, tvång utan att visa respekt. Så orka argumentera med dig, vi kommer ingenstans för du är en envis j*vel som inte erkänner att du har FEL.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du vet inte vad ordet TVÅNG innebär. Om du ska in i mosken, följer du reglerna där. Som din mammas hus, följer du inte regler hemma eller? Precis. Inte direkt, tvång utan att visa respekt. Så orka argumentera med dig, vi kommer ingenstans för du är en envis j*vel som inte erkänner att du har FEL.

 

Tvång, att någon blir tvungen att utföra en handling de annars inte skulle göra, ofta under hot.

 

Kvinnor i moskéer har slöja för att koranen säger det, inte ett eget val vad jag vet, nu hör det mest till kulturen dock.

 

"Som din mammas hus, följer du inte regler hemma eller? Precis. Inte direkt, tvång utan att visa respekt."

Nej, för att inte börja bråka om allting. Regler hemma, som att hålla rent, är något alla vinner på, så varför inte.

 

"Så orka argumentera med dig"

och ändå fortsätter du :)

 

"vi kommer ingenstans för du är en envis j*vel som inte erkänner att du har FEL."

 

Vore ju så himla kul att ha en debatt där de som inte håller med höll tyst eller hur?

 

om jag har fel för att jag tycker det är fel att folk ska tvingas till vissa saker för sin religion, så får jag väl ha fel.

såklart gör många det rent för att.. "det bara är så", eller för "respekt" som du säger, ändrar inte faktat att det kommer från en bok som säger åt folk hur de ska leva

 

EDIT:

 

förresten så kan du väl försvara den underbara religionen Islam genom att svara på poängen bakom mitt tidigare inlägg

 

"nähä så arabiska är nåt slags superspråk som inte kan översättas? när det finns flera tio-tal med citat som säger att otrogna ska dö osv, alla är missuppfattningar va?

 

alla lär väl fatta att det där är en usel ursäkt för att försöka bortförklara vad som står i boken."

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du vet inte vad ordet TVÅNG innebär. Om du ska in i mosken, följer du reglerna där. Som din mammas hus, följer du inte regler hemma eller? Precis. Inte direkt, tvång utan att visa respekt. Så orka argumentera med dig, vi kommer ingenstans för du är en envis j*vel som inte erkänner att du har FEL.

 

Tvång, att någon blir tvungen att utföra en handling de annars inte skulle göra, ofta under hot.

 

Kvinnor i moskéer har slöja för att koranen säger det, inte ett eget val vad jag vet, nu hör det mest till kulturen dock.

 

"Som din mammas hus, följer du inte regler hemma eller? Precis. Inte direkt, tvång utan att visa respekt."

Nej, för att inte börja bråka om allting. Regler hemma, som att hålla rent, är något alla vinner på, så varför inte.

 

"Så orka argumentera med dig"

och ändå fortsätter du :)

 

"vi kommer ingenstans för du är en envis j*vel som inte erkänner att du har FEL."

 

Vore ju så himla kul att ha en debatt där de som inte håller med höll tyst eller hur?

 

om jag har fel för att jag tycker det är fel att folk ska tvingas till vissa saker för sin religion, så får jag väl ha fel.

såklart gör många det rent för att.. "det bara är så", eller för "respekt" som du säger, ändrar inte faktat att det kommer från en bok som säger åt folk hur de ska leva

 

EDIT:

 

förresten så kan du väl försvara den underbara religionen Islam genom att svara på poängen bakom mitt tidigare inlägg

 

"nähä så arabiska är nåt slags superspråk som inte kan översättas? när det finns flera tio-tal med citat som säger att otrogna ska dö osv, alla är missuppfattningar va?

 

alla lär väl fatta att det där är en usel ursäkt för att försöka bortförklara vad som står i boken."

 

 

Om du måste veta det där med så är det för FÖRR i tiden så reste det människor som försökte få folk att konvertera och då brukade vissa byar döda sändebuden som skickades för att vissa att dom struntar i dom och så.

Dom tvingade dom såklart inte att konvertera men ibland brukade dom inte döda sändebudet även om dom inte vill konvertera då brukade dom söka allians med den byn. Om det var en liten by och muslimerna hade en större by så skulle muslimerna skydda den byn mot attacker för lite pengar, mat eller sånt. Men om nu dom dödade sändebudet brukade människorna döda dom. Detta hände inte bara inom Islamen utan inom Kristendomen och Judendomen.

 

Sen måste jag säga att, Arabiska är inte ett slags superspråk men det finns ord på arabiska som inte finns på något annat språk och därför kan Koranen inte översättas precis som det står i Koranen och därför kan det bli fel. Jag har sett en Koran som det står på Svenska och det finns saker som står i den som är fel.

 

Jag sa att vissa saker kan misstolkas speciellt om du läser på ett annat språk.

 

Det är inte en ursäkt utan det är sanningen.

Redigerat av ArsenalGeek
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...