Hoppa till innehåll

Muhammed Bilder?


Gäst mithrils
 Dela

Rekommendera inlägg

Nej, eftersom Spaghetti är människans påhitt. <_<

Och spaghetti har funnits långt före din religion.

 

Islamen har ett själ att förbjuda avbildning. Du har kommit på "inte rita spaghetti" när man har ätit pasta sen några tusen år innan du skapade din religion.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 309
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

The word 'islam' means "submission" or the total surrender of oneself to God (Arabic: Allah).

An adherent of islam is known as a Muslim, meaning "one who submits (to God)".

Är jag från en annan planet för att jag tycker det låter mer som underkastelse än fred? Oj då.

 

"Du är typisk, du tar inte reda på grejer innan du snackar."

Ska du som inte ens vet vad islam betyder säga. Bara för att du VILL att islam ska betyda något fredligt?

Läs om islam i mindre propaganda-relaterade former. En islamisk präst är t ex INTE neutral i en sån fråga.

 

"Sen har du inte fått krutet i skallen än va? Kultur skiljer sig grymt mycket från religion..."

 

NÄR KULTUREN I MELLANÖSTERN ÄR BASERAD PÅ ISLAM? ÄR DU HELT PANTAD?

 

Wikipedia kan du ha gått in på och ändrat, jätte pålitligt ... <_<

Ja majoriteten av Mellanöstern är muslimiskt, men politik och kultur ska inte drabba andra.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så du skyddar någon som har kränkt massvis med människor?

Det är lika kränkande som att svenska kvinnor inte bär slöja. I Koranen står det att man ska bära slöja. I Koranen står det att man inte ska avbilda Muhammed.

 

Varför måste man följa just den andra saken men inte den första om man inte är muslim? Varför måste man över huvud taget följa ngt som står i Koranen?

 

"Ni kränker mig om ni ritar spaghetti för det står i min religion att man inte får det."

 

Du kommer hela tiden med lama argument som inte tillför diskussionen någonting. "Ni kränker mig om ni ritar spaghetti för det står i min religion att man inte får det".

 

 

"Det är som att jag skulle säga att man inte får rita fiskar. Gör du det i alla fall så kränker du mig"!

 

Seriöst, jag kan inte dra någon parallell med det du skriver och karikatyrerna på Profeten Muhammed. Man vet ju hur fiskar och spaghetti ser ut, men man vet inte hur han ser ut. Så det du säger håller helt enkelt inte.

Hur vet man då att det är han som avbildats? >_>

 

Men det är samma sak. Enligt grundlagen har man rätt att utföra religion enskilt eller i grupp. Om jag inte får kritisera Islam eller Muhammed får inte ni kritisera att spaghetti är heligt.

 

 

Kanske för att man sa att det är Profeten Muhammed? Är du dum eller?

Och jag vet att min spaghetti avbildats. Det är emot mina helig principer! Nu ska jag bomba och bojkotta Sverige. Samt mordhota alla som ätit spaghetti!

Var inte ens du som låg bakom spaghetti och andra pasta sorter, det var Italienarna som började med det.

Sluta ha så fånig 10årstankar.

 

Det var inte ens muslimerna som låg bakom Muhammed utan hans föräldrar. Så sluta ha så fåniga 10åringstankar.

 

Nej, eftersom Spaghetti är människans påhitt. <_<

Och spaghetti har funnits långt före din religion.

 

Islamen har ett själ att förbjuda avbildning. Du har kommit på "inte rita spaghetti" när man har ätit pasta sen några tusen år innan du skapade din religion.

Islam är också människans påhitt...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

The word 'islam' means "submission" or the total surrender of oneself to God (Arabic: Allah).

An adherent of islam is known as a Muslim, meaning "one who submits (to God)".

 

Är jag från en annan planet för att jag tycker det låter mer som underkastelse än fred? Oj då.

 

"Du är typisk, du tar inte reda på grejer innan du snackar."

Ska du som inte ens vet vad islam betyder säga. Bara för att du VILL att islam ska betyda något fredligt?

Läs om islam i mindre propaganda-relaterade former. En islamisk präst är t ex INTE neutral i en sån fråga.

 

"Sen har du inte fått krutet i skallen än va? Kultur skiljer sig grymt mycket från religion..."

 

NÄR KULTUREN I MELLANÖSTERN ÄR BASERAD PÅ ISLAM? ÄR DU HELT PANTAD?

Wikipedia kan du ha gått in på och ändrat, jätte pålitligt ... <_<

Ja majoriteten av Mellanöstern är muslimiskt, men politik och kultur ska inte drabba andra.

 

Det går inte att ändra på artikeln om Islam förrän 14:e Maj 2008. Tyvärr, jag har inte lagt till det själv.

Så då fastslår vi att det betyder 'Underkastelse' vilket man enkelt ser om man kollar andra sidor om vad islam betyder.

 

Ja majoriteten av Mellanöstern är muslimiskt, men politik och kultur ska inte drabba andra.

I mellanöstern är kulturen muslimsk och det är det jag talar om. I det fallet är det en enormt liten skillnad (om någon alls) mellan mellanösterns kultur och religion.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

The word 'islam' means "submission" or the total surrender of oneself to God (Arabic: Allah).

An adherent of islam is known as a Muslim, meaning "one who submits (to God)".

Är jag från en annan planet för att jag tycker det låter mer som underkastelse än fred? Oj då.

 

"Du är typisk, du tar inte reda på grejer innan du snackar."

Ska du som inte ens vet vad islam betyder säga. Bara för att du VILL att islam ska betyda något fredligt?

Läs om islam i mindre propaganda-relaterade former. En islamisk präst är t ex INTE neutral i en sån fråga.

 

"Sen har du inte fått krutet i skallen än va? Kultur skiljer sig grymt mycket från religion..."

 

NÄR KULTUREN I MELLANÖSTERN ÄR BASERAD PÅ ISLAM? ÄR DU HELT PANTAD?

 

Ja, det betyder att överlåta sig åt Gud (Arabiska: Allah). MEN, Islam förespråkar fred, och avråder onödigt våld (med det menar jag om inte har ett starkt skäl till att använda våld).

 

"En islamisk präst är t ex INTE neutral i en sån fråga." Lär dig vad en "islamisk präst" egentligen heter? :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

The word 'islam' means "submission" or the total surrender of oneself to God (Arabic: Allah).

An adherent of islam is known as a Muslim, meaning "one who submits (to God)".

 

Är jag från en annan planet för att jag tycker det låter mer som underkastelse än fred? Oj då.

 

"Du är typisk, du tar inte reda på grejer innan du snackar."

Ska du som inte ens vet vad islam betyder säga. Bara för att du VILL att islam ska betyda något fredligt?

Läs om islam i mindre propaganda-relaterade former. En islamisk präst är t ex INTE neutral i en sån fråga.

 

"Sen har du inte fått krutet i skallen än va? Kultur skiljer sig grymt mycket från religion..."

 

NÄR KULTUREN I MELLANÖSTERN ÄR BASERAD PÅ ISLAM? ÄR DU HELT PANTAD?

 

Ja, det betyder att överlåta sig åt Gud (Arabiska: Allah). MEN, Islam förespråkar fred, och avråder onödigt våld (med det menar jag om inte har ett starkt skäl till att använda våld).

 

"En islamisk präst är t ex INTE neutral i en sån fråga." Lär dig vad en "islamisk präst" egentligen heter? :huh:

 

De flesta vet inte vad en 'Imam' är dock.

Fast imamer predikar inte direkt som präster gör, men det vara bara så att folk skulle förstå ungefär vad jag menade

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

"Vi må inte gilla det nazisterna står för, men vi måste upp på barrikaderna och försvara deras rätt att läsa Mein Kampf." Ett citat som utmärkt visar på det mest grundläggande med tryckfriheten. Till en demokrati hör att ALLA skall få använda sig av yttrandefriheten/tryckfriheten/meddelarfriheten o.dyl. Jag är beredd att gå med i demonstrationer för att försvara publikationerna av bilderna, även om jag inte personligen gillar dem.

Tycker du alltså att det är ok att göra något som är lagligt även fast det kränker en massa personer?

 

Min åsikt i den frågan är inte relevant, genom att det inte blir mindre lagligt för mitt ogillande. Personliga påhopp tar jag avstånd ifrån; det finns också föreskrivet i de pressetiska reglerna att sådant inte skall förekomma. Muhammed är en död person som därför inte kan ta illa upp. Karikatyrer på massvis av kända personer förekommer i demokratiska länder och det är farligt att börja begränsa denna frihet; vi vill ju inte ha det som man har i Kina.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Om man tar illa upp vid ett par bilder som någon ritat är ens tro inte på särskilt stabil grund. Jag finner det kränkande om jag som icketroende inte kan göra karikatyrer på personer i olika religioner. Hela samhället genomsyras i allmänhet också av diskriminering av icketroende, vilket jag ser som ett mycket större problem än dessa bilder. Den allmänna uppfattningen verkar vara att om man är icketroende spelar det ingen roll för en om man deltar i evenemang i kyrkan eller ej. Jag tar gärna till mig olika filosofier, men jag vill inte ha en organisation/bok eller någon annan som ställer regler åt mnig vad jag måste göra för att få vara med. Det tycker jag är sandlådenivå.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...