Guggo Skrivet 21 April 2008 Rapport Dela Skrivet 21 April 2008 "Vi må inte gilla det nazisterna står för, men vi måste upp på barrikaderna och försvara deras rätt att läsa Mein Kampf." Ett citat som utmärkt visar på det mest grundläggande med tryckfriheten. Till en demokrati hör att ALLA skall få använda sig av yttrandefriheten/tryckfriheten/meddelarfriheten o.dyl. Jag är beredd att gå med i demonstrationer för att försvara publikationerna av bilderna, även om jag inte personligen gillar dem. Tycker du alltså att det är ok att göra något som är lagligt även fast det kränker en massa personer? Min åsikt i den frågan är inte relevant, genom att det inte blir mindre lagligt för mitt ogillande. Personliga påhopp tar jag avstånd ifrån; det finns också föreskrivet i de pressetiska reglerna att sådant inte skall förekomma. Muhammed är en död person som därför inte kan ta illa upp. Karikatyrer på massvis av kända personer förekommer i demokratiska länder och det är farligt att börja begränsa denna frihet; vi vill ju inte ha det som man har i Kina. Visst, man skall få rita bilder på Muhammed om man vill, men det är ändå onödigt att göra det, eller hur? Det tjänar inget som helst syfte utom att en massa människor blir arga och ledsna, samt att konstären och hans familj får leva under skyddad identitet för att inte bli dödade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
XXL Skrivet 22 April 2008 Rapport Dela Skrivet 22 April 2008 "Vi må inte gilla det nazisterna står för, men vi måste upp på barrikaderna och försvara deras rätt att läsa Mein Kampf." Ett citat som utmärkt visar på det mest grundläggande med tryckfriheten. Till en demokrati hör att ALLA skall få använda sig av yttrandefriheten/tryckfriheten/meddelarfriheten o.dyl. Jag är beredd att gå med i demonstrationer för att försvara publikationerna av bilderna, även om jag inte personligen gillar dem. Tycker du alltså att det är ok att göra något som är lagligt även fast det kränker en massa personer? Min åsikt i den frågan är inte relevant, genom att det inte blir mindre lagligt för mitt ogillande. Personliga påhopp tar jag avstånd ifrån; det finns också föreskrivet i de pressetiska reglerna att sådant inte skall förekomma. Muhammed är en död person som därför inte kan ta illa upp. Karikatyrer på massvis av kända personer förekommer i demokratiska länder och det är farligt att börja begränsa denna frihet; vi vill ju inte ha det som man har i Kina. Visst, man skall få rita bilder på Muhammed om man vill, men det är ändå onödigt att göra det, eller hur? Det tjänar inget som helst syfte utom att en massa människor blir arga och ledsna, samt att konstären och hans familj får leva under skyddad identitet för att inte bli dödade. Men du får hålla med att lite roliga var allt bilderna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 22 April 2008 Rapport Dela Skrivet 22 April 2008 Om dessa bilder inte publicerats nu, hade vi fått se ett par andra bilder förr eller senare. Det är dags för islam att moderniseras. I ett modernt och demokratiskt samhälle kan man inte undgå dessa typer av publiceringar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 23 April 2008 Rapport Dela Skrivet 23 April 2008 Om dessa bilder inte publicerats nu, hade vi fått se ett par andra bilder förr eller senare. Det är dags för islam att moderniseras. I ett modernt och demokratiskt samhälle kan man inte undgå dessa typer av publiceringar. HAH! Som om det någonsin skulle hända där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jote Skrivet 23 April 2008 Rapport Dela Skrivet 23 April 2008 Om dessa bilder inte publicerats nu, hade vi fått se ett par andra bilder förr eller senare. Det är dags för islam att moderniseras. I ett modernt och demokratiskt samhälle kan man inte undgå dessa typer av publiceringar. HAH! Som om det någonsin skulle hända där. Asså är ni dumma eller tröga eller så? SKA VI ÄNDRA PÅ VÅR RELIGION FÖR ATT NI SKA FÅ RITA VÅR PROFET SOM EN RONDELLHUND? Det är precis samma sak i våra länder, vi tycker ni europeer och amerikanare är våldsamma. Vi har väl aldrig attackerat era länder? Det är ju ni som attackerar oss! Om ni hade låttit oss vara från början hade vi låttit er vara, men ni kan inte förvänta er att ni ska anfalla oss och vi ska acceptera det. Den som tycker det är verkligen trög. Bara för att ni inte skulle reagera så om nån ritade Jesus som en rondellhund betyder inte att vi inte ska reagera när ni ritar vår profet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 23 April 2008 Rapport Dela Skrivet 23 April 2008 Allt eftersom kommer alla religioner dö och människornas inställning till "heliga" personer förändras. Nya trosuppfattningar kommer att födas. Argumentet "det gör inget om man ritar Jesus, ingen bryr sig" håller inte; samma regler gäller för ALLA. Genom TF har vi rätt att teckna vem som helst om det inte är ett personligt påhopp, oavsett om det är Muhammed eller Jesus. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jote Skrivet 23 April 2008 Rapport Dela Skrivet 23 April 2008 Allt eftersom kommer alla religioner dö och människornas inställning till "heliga" personer förändras. Nya trosuppfattningar kommer att födas. Argumentet "det gör inget om man ritar Jesus, ingen bryr sig" håller inte; samma regler gäller för ALLA. Genom TF har vi rätt att teckna vem som helst om det inte är ett personligt påhopp, oavsett om det är Muhammed eller Jesus. VI SKITER VÄL I TF, VÅRA LÄNDER ÄR INTE SOM ERA OCH DET MÅSTE NI ACCEPTERA!! TF HAR INGEN RÄTT I ATT BESTÄMMA OM DOM FÅR ELLER INTE FÅR RITA VÅR PROFET!! DET STÅR SÅ I VÅR RELIGION OCH DET SKA RESPEKTERAS! VI HAR ALDRIG KRÄNKT ER RELIGION VAD GER ER RÄTTEN TILL ATT KRÄNKA VÅR? Perisoreus, du måste tänka på att tala för dig själv för du vet inte att i vår religion FÅR vi inte strunta i religionen, religionen är en del av vårt liv. Alla människor är inte som er. Dessutom är det där ett personligt påhopp eftersom det riktas mot en speciell person. När vi ska säga nåt dumt till nån annan i våra länder säger vi inte din jävel eller så utan vi säger Ya kalb, det betyder ''Din hund'' och det är jätte fult att säga det till någon. Om inte ni respekterar oss som människor så kommer vi inte se er som människor! Varför göra nåt så omoget när dom vet att 1,4 miljarder (ca 1400 milj.) människor kommer bli arga på dom. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
desertpures Skrivet 25 April 2008 Rapport Dela Skrivet 25 April 2008 Allt eftersom kommer alla religioner dö och människornas inställning till "heliga" personer förändras. Nya trosuppfattningar kommer att födas. Argumentet "det gör inget om man ritar Jesus, ingen bryr sig" håller inte; samma regler gäller för ALLA. Genom TF har vi rätt att teckna vem som helst om det inte är ett personligt påhopp, oavsett om det är Muhammed eller Jesus. VI SKITER VÄL I TF, VÅRA LÄNDER ÄR INTE SOM ERA OCH DET MÅSTE NI ACCEPTERA!! TF HAR INGEN RÄTT I ATT BESTÄMMA OM DOM FÅR ELLER INTE FÅR RITA VÅR PROFET!! DET STÅR SÅ I VÅR RELIGION OCH DET SKA RESPEKTERAS! VI HAR ALDRIG KRÄNKT ER RELIGION VAD GER ER RÄTTEN TILL ATT KRÄNKA VÅR? Perisoreus, du måste tänka på att tala för dig själv för du vet inte att i vår religion FÅR vi inte strunta i religionen, religionen är en del av vårt liv. Alla människor är inte som er. Dessutom är det där ett personligt påhopp eftersom det riktas mot en speciell person. När vi ska säga nåt dumt till nån annan i våra länder säger vi inte din jävel eller så utan vi säger Ya kalb, det betyder ''Din hund'' och det är jätte fult att säga det till någon. Om inte ni respekterar oss som människor så kommer vi inte se er som människor! Varför göra nåt så omoget när dom vet att 1,4 miljarder (ca 1400 milj.) människor kommer bli arga på dom. 1,5milj nu:) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jote Skrivet 25 April 2008 Rapport Dela Skrivet 25 April 2008 Allt eftersom kommer alla religioner dö och människornas inställning till "heliga" personer förändras. Nya trosuppfattningar kommer att födas. Argumentet "det gör inget om man ritar Jesus, ingen bryr sig" håller inte; samma regler gäller för ALLA. Genom TF har vi rätt att teckna vem som helst om det inte är ett personligt påhopp, oavsett om det är Muhammed eller Jesus. VI SKITER VÄL I TF, VÅRA LÄNDER ÄR INTE SOM ERA OCH DET MÅSTE NI ACCEPTERA!! TF HAR INGEN RÄTT I ATT BESTÄMMA OM DOM FÅR ELLER INTE FÅR RITA VÅR PROFET!! DET STÅR SÅ I VÅR RELIGION OCH DET SKA RESPEKTERAS! VI HAR ALDRIG KRÄNKT ER RELIGION VAD GER ER RÄTTEN TILL ATT KRÄNKA VÅR? Perisoreus, du måste tänka på att tala för dig själv för du vet inte att i vår religion FÅR vi inte strunta i religionen, religionen är en del av vårt liv. Alla människor är inte som er. Dessutom är det där ett personligt påhopp eftersom det riktas mot en speciell person. När vi ska säga nåt dumt till nån annan i våra länder säger vi inte din jävel eller så utan vi säger Ya kalb, det betyder ''Din hund'' och det är jätte fult att säga det till någon. Om inte ni respekterar oss som människor så kommer vi inte se er som människor! Varför göra nåt så omoget när dom vet att 1,4 miljarder (ca 1400 milj.) människor kommer bli arga på dom. 1,5milj nu:) Aa, 1,5 miljarder menar jag :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
xavio Skrivet 25 April 2008 Rapport Dela Skrivet 25 April 2008 Allt eftersom kommer alla religioner dö och människornas inställning till "heliga" personer förändras. Nya trosuppfattningar kommer att födas. Argumentet "det gör inget om man ritar Jesus, ingen bryr sig" håller inte; samma regler gäller för ALLA. Genom TF har vi rätt att teckna vem som helst om det inte är ett personligt påhopp, oavsett om det är Muhammed eller Jesus. VI SKITER VÄL I TF, VÅRA LÄNDER ÄR INTE SOM ERA OCH DET MÅSTE NI ACCEPTERA!! TF HAR INGEN RÄTT I ATT BESTÄMMA OM DOM FÅR ELLER INTE FÅR RITA VÅR PROFET!! DET STÅR SÅ I VÅR RELIGION OCH DET SKA RESPEKTERAS! VI HAR ALDRIG KRÄNKT ER RELIGION VAD GER ER RÄTTEN TILL ATT KRÄNKA VÅR? Perisoreus, du måste tänka på att tala för dig själv för du vet inte att i vår religion FÅR vi inte strunta i religionen, religionen är en del av vårt liv. Alla människor är inte som er. Dessutom är det där ett personligt påhopp eftersom det riktas mot en speciell person. När vi ska säga nåt dumt till nån annan i våra länder säger vi inte din jävel eller så utan vi säger Ya kalb, det betyder ''Din hund'' och det är jätte fult att säga det till någon. Om inte ni respekterar oss som människor så kommer vi inte se er som människor! Varför göra nåt så omoget när dom vet att 1,4 miljarder (ca 1400 milj.) människor kommer bli arga på dom. Men när ni bor i Sverige (eller Danmark eller vilket ställe som helst) måste ni acceptera TF. Bara för att ni kommer från ett annat land betyder det inte att vi ska lyda er. Men jag kan hålla med om att det var jäkla onödigt att göra Muhammed bilderna. Men jag kan också säga att muslimerna överreagerade med att skylla allt på Danmark. Vi pratar om en tidning, inget helt land. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 25 April 2008 Rapport Dela Skrivet 25 April 2008 (redigerat) Asså är ni dumma eller tröga eller så? SKA VI ÄNDRA PÅ VÅR RELIGION FÖR ATT NI SKA FÅ RITA VÅR PROFET SOM EN RONDELLHUND? Varför skulle dom som inte följer islams patetiska regler inte få rita Muhammed då? Rita en bild av Jesus om du vill, kristna må gnälla, men "de" kommer i alla fall inte springa omkring och kasta j*vla brandbomber, bränna flaggor och be till en icke-existerande gubbe att bränna länder. (och ja, jag vet mycket väl att inte "alla" gjorde det -_-) Det är precis samma sak i våra länder, vi tycker ni europeer och amerikanare är våldsamma. ja vi har ju knappast nån anledning, när man hör att 100 pers dött varje dag för att nån j*vla idiot tror han får en massa oskulder för att han spränger så många som möjligt, kalla mig trångsynt om du vill. Vi har väl aldrig attackerat era länder? Det är ju ni som attackerar oss! Om ni hade låttit oss vara från början hade vi låttit er vara, men ni kan inte förvänta er att ni ska anfalla oss och vi ska acceptera det. Den som tycker det är verkligen trög. (Nu utgår jag från de religiösa grupperna, inte armén.) WTC, bränningar av ambassader, bombningar i London? Bara för att ni inte skulle reagera så om nån ritade Jesus som en rondellhund betyder inte att vi inte ska reagera när ni ritar vår profet. Den må vara provocerande, tyvärr är reaktionen så kraftig att den är PATETISK. "WAAH EN SKÄMTBILD" VI SKITER VÄL I TF, VÅRA LÄNDER ÄR INTE SOM ERA OCH DET MÅSTE NI ACCEPTERA!! TF HAR INGEN RÄTT I ATT BESTÄMMA OM DOM FÅR ELLER INTE FÅR RITA VÅR PROFET!! DET STÅR SÅ I VÅR RELIGION OCH DET SKA RESPEKTERAS! VI HAR ALDRIG KRÄNKT ER RELIGION VAD GER ER RÄTTEN TILL ATT KRÄNKA VÅR? våran j*vla tryckfrihet, den som arabländerna aldrig kommer förstå. DET STÅR SÅ I VÅR RELIGION OCH DET SKA RESPEKTERAS! respektera islam? utsäkta men jag hör bara en massa skit som kommer från den, varför respektera den alls. terrorister föds ur den där kulturen, vare sig det står i den malätna koranen eller inte, och nej, jag tänker INTE ignorera vad terrorister gör i islams namn för att de är en minoritet. Perisoreus, du måste tänka på att tala för dig själv för du vet inte att i vår religion FÅR vi inte strunta i religionen, religionen är en del av vårt liv. Alla människor är inte som er. Dessutom är det där ett personligt påhopp eftersom det riktas mot en speciell person. Låter ju bra, att religionen ska bestämma hur man ska leva, en av anledningarna varför religion generellt är farligt.. "personligt påhopp"? snarare mot 1.5 miljarder muslimer utan det minsta spår av självkritik eller humor.. stackare.. När vi ska säga nåt dumt till nån annan i våra länder säger vi inte din jävel eller så utan vi säger Ya kalb, det betyder ''Din hund'' och det är jätte fult att säga det till någon. intressant. Om inte ni respekterar oss som människor så kommer vi inte se er som människor! Varför göra nåt så omoget när dom vet att 1,4 miljarder (ca 1400 milj.) människor kommer bli arga på dom. åh jag respekterar er som människor, bara inte eran religion, av hyffsade anledningar. och.. varför de publicerade bilderna? för att visa tryckfrihet, för att våga visa att inget ska vara immunt mot skämt, för att "ni" överreagerar så hysteriskt. Redigerat 26 April 2008 av fishmaster Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Jote Skrivet 26 April 2008 Rapport Dela Skrivet 26 April 2008 Asså är ni dumma eller tröga eller så?SKA VI ÄNDRA PÅ VÅR RELIGION FÖR ATT NI SKA FÅ RITA VÅR PROFET SOM EN RONDELLHUND? Varför skulle dom som inte följer islams patetiska regler inte få rita Muhammed då? Rita en bild av Jesus om du vill, kristna må gnälla, men "de" kommer i alla fall inte springa omkring och kasta j*vla brandbomber, bränna flaggor och be till en icke-existerande gubbe att bränna länder. (och ja, jag vet mycket väl att inte "alla" gjorde det -_-) Det är precis samma sak i våra länder, vi tycker ni europeer och amerikanare är våldsamma. ja vi har ju knappast nån anledning, när man hör att 100 pers dött varje dag för att nån j*vla idiot tror han får en massa oskulder för att han spränger så många som möjligt, kalla mig trångsynt om du vill. Vi har väl aldrig attackerat era länder? Det är ju ni som attackerar oss! Om ni hade låttit oss vara från början hade vi låttit er vara, men ni kan inte förvänta er att ni ska anfalla oss och vi ska acceptera det. Den som tycker det är verkligen trög. (Nu utgår jag från de religiösa grupperna, inte armén.) WTC, bränningar av ambassader, bombningar i London? Bara för att ni inte skulle reagera så om nån ritade Jesus som en rondellhund betyder inte att vi inte ska reagera när ni ritar vår profet. Den må vara provocerande, tyvärr är reaktionen så kraftig att den är PATETISK. "WAAH EN SKÄMTBILD" VI SKITER VÄL I TF, VÅRA LÄNDER ÄR INTE SOM ERA OCH DET MÅSTE NI ACCEPTERA!! TF HAR INGEN RÄTT I ATT BESTÄMMA OM DOM FÅR ELLER INTE FÅR RITA VÅR PROFET!! DET STÅR SÅ I VÅR RELIGION OCH DET SKA RESPEKTERAS! VI HAR ALDRIG KRÄNKT ER RELIGION VAD GER ER RÄTTEN TILL ATT KRÄNKA VÅR? våran j*vla tryckfrihet, den som arabländerna aldrig kommer förstå. DET STÅR SÅ I VÅR RELIGION OCH DET SKA RESPEKTERAS! respektera islam? utsäkta men jag hör bara en massa skit som kommer från den, varför respektera den alls. terrorister föds ur den där kulturen, vare sig det står i den malätna koranen eller inte, och nej, jag tänker INTE ignorera vad terrorister gör i islams namn för att de är en minoritet. Perisoreus, du måste tänka på att tala för dig själv för du vet inte att i vår religion FÅR vi inte strunta i religionen, religionen är en del av vårt liv. Alla människor är inte som er. Dessutom är det där ett personligt påhopp eftersom det riktas mot en speciell person. Låter ju bra, att religionen ska bestämma hur man ska leva, en av anledningarna varför religion generellt är farligt.. "personligt påhopp"? snarare mot 1.5 miljarder muslimer utan det minsta spår av självkritik eller humor.. stackare.. När vi ska säga nåt dumt till nån annan i våra länder säger vi inte din jävel eller så utan vi säger Ya kalb, det betyder ''Din hund'' och det är jätte fult att säga det till någon. intressant. Om inte ni respekterar oss som människor så kommer vi inte se er som människor!Varför göra nåt så omoget när dom vet att 1,4 miljarder (ca 1400 milj.) människor kommer bli arga på dom. åh jag respekterar er som människor, bara inte eran religion, av hyffsade anledningar. och.. varför de publicerade bilderna? för att visa tryckfrihet, för att våga visa att inget ska vara immunt mot skämt, för att "ni" överreagerar så hysteriskt. Jag måste faktiskt säga att det där är den sämsta andledningen till att hata en religion. Du kan verkligen inte mycket av vad som händer här omkring! ATT RITA VÅR PROFET ÄR INGET SKÄMT OCH DET FÖRSTÅR INTE DOM DÄR ÅSNORNA! INGEN MÄNNISKA MET VETT I SIN SKALLE VET ATT DET DÄR INTE VAR ROLIGT! Det är inte bara muslimer som är terrorister! Har du hört om ETA? Nej såklart inte eftersom er media visar bara vad vi muslimer gör för att visa en sämre bild om oss! Det finns dumma människor av alla sorter men det är såna människor som du som får mig att hata er allihop!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.