Hoppa till innehåll

Muhammed Bilder?


Gäst mithrils

Rekommendera inlägg

Gäst Perisoreus

Allt eftersom kommer alla religioner dö och människornas inställning till "heliga" personer förändras. Nya trosuppfattningar kommer att födas.

 

Argumentet "det gör inget om man ritar Jesus, ingen bryr sig" håller inte; samma regler gäller för ALLA. Genom TF har vi rätt att teckna vem som helst om det inte är ett personligt påhopp, oavsett om det är Muhammed eller Jesus.

 

VI SKITER VÄL I TF, VÅRA LÄNDER ÄR INTE SOM ERA OCH DET MÅSTE NI ACCEPTERA!! TF HAR INGEN RÄTT I ATT BESTÄMMA OM DOM FÅR ELLER INTE FÅR RITA VÅR PROFET!! DET STÅR SÅ I VÅR RELIGION OCH DET SKA RESPEKTERAS! VI HAR ALDRIG KRÄNKT ER RELIGION VAD GER ER RÄTTEN TILL ATT KRÄNKA VÅR?

 

Perisoreus, du måste tänka på att tala för dig själv för du vet inte att i vår religion FÅR vi inte strunta i religionen, religionen är en del av vårt liv. Alla människor är inte som er. Dessutom är det där ett personligt påhopp eftersom det riktas mot en speciell person.

 

När vi ska säga nåt dumt till nån annan i våra länder säger vi inte din jävel eller så utan vi säger Ya kalb, det betyder ''Din hund'' och det är jätte fult att säga det till någon.

 

Om inte ni respekterar oss som människor så kommer vi inte se er som människor!

Varför göra nåt så omoget när dom vet att 1,4 miljarder (ca 1400 milj.) människor kommer bli arga på dom.

 

Vill bara påpeka att jag inte "tillhör" någon religion, alltså kan man inte kränka min religion. Huruvida tecknaren var kristen eller inte vet jag ej. En religion är ingen fysisk person och kan därför inte bli kränkt, precis som en person som dog för 1400 år sedan inte heller kan kränkas. Dessutom klumpar du ihop "oss" (vi som inte tror på islam, d.v.s. majoriteten av världens människor) på ett sätt som om du ansåg att vi alla tycker exakt likadant om TF och islam. Det finns muslimer som tycker att bilderna är roliga och det finns folk bland "oss" som tycker att bilderna var rent ut av förskräckliga. Om man vänder på steken skulle jag kunna känna mig oerhört kränkt av bl.a. dig, men även andra som högljutt nedvärderar TF, eftersom TF är "en del av mitt liv" och jag följer dess regler. Problemen med religiösa organisationer är de att de motverkar människornas rätt till att fritt utveckla sina tankar om sin existens och att de drar gränser för vilka uppfattningar är religioner. Jag kommer nämligen säkert få höra att "lagar är ingen religion, bla, bla, bla", men det är vissas åsikt baserad på vad diverse religiösa organisationer ständigt högljutt gormar ut och som således etsas fast i människors hjärnhinna.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 309
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Det är inte respekt för en religion om det är tvång, då är det just tvång, med hot om våld antagligen om man bryter mot det

 

" Asså, om du ska komma med argument kom åtminstone med bra arugment."

 

-ursäkta-, men de flesta vet redan att Islam har en usel kvinnosyn, både idag och i koranen.

Vem sa att det är tvång? Om du inte vill ha på dig den slöjan, eller täcka benen osv. gå inte in templet/mosken. Så enkelt är det? Och om du ska gå in nånstans som inte är ditt hem, utans religonens gudshem respektera reglerna. Du vet verkligen inte vad RESPEKT innebär. När du vet det, var vänlig och kom tillbaks då. Och läs inläggen noga, sluta basera din svar på vad du har hört från din fördomsfulla pappa, mamma / granne. Undersök saken på egen hand, och kom med dina egna slutsatser, för jag kan verkligen satsa allt att detta inte är dina.

 

Det står faktiskt många hemska saker i Koranen. Varför tar du inte och läser den? Den ger ett gott skratt.

 

Och det gäller inte bara tempel och moskéer, går man utan slöja så finns det ju polis som kommer och tar en i vissa muslimska länder. Säg inte att de inte lever efter religionen, för de gör exakt som det står i koranen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är inte respekt för en religion om det är tvång, då är det just tvång, med hot om våld antagligen om man bryter mot det

 

" Asså, om du ska komma med argument kom åtminstone med bra arugment."

 

-ursäkta-, men de flesta vet redan att Islam har en usel kvinnosyn, både idag och i koranen.

 

Vem sa att det är tvång? Om du inte vill ha på dig den slöjan, eller täcka benen osv. gå inte in templet/mosken. Så enkelt är det? Och om du ska gå in nånstans som inte är ditt hem, utans religonens gudshem respektera reglerna. Du vet verkligen inte vad RESPEKT innebär. När du vet det, var vänlig och kom tillbaks då. Och läs inläggen noga, sluta basera din svar på vad du har hört från din fördomsfulla pappa, mamma / granne. Undersök saken på egen hand, och kom med dina egna slutsatser, för jag kan verkligen satsa allt att detta inte är dina.

 

Det står faktiskt många hemska saker i Koranen. Varför tar du inte och läser den? Den ger ett gott skratt.

 

 

Nejnej, det må finnas hundratals sånna, men alla är felöversättningar!

 

Vilken usel ursäkt..

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är inte respekt för en religion om det är tvång, då är det just tvång, med hot om våld antagligen om man bryter mot det

 

" Asså, om du ska komma med argument kom åtminstone med bra arugment."

 

-ursäkta-, men de flesta vet redan att Islam har en usel kvinnosyn, både idag och i koranen.

 

Vem sa att det är tvång? Om du inte vill ha på dig den slöjan, eller täcka benen osv. gå inte in templet/mosken. Så enkelt är det? Och om du ska gå in nånstans som inte är ditt hem, utans religonens gudshem respektera reglerna. Du vet verkligen inte vad RESPEKT innebär. När du vet det, var vänlig och kom tillbaks då. Och läs inläggen noga, sluta basera din svar på vad du har hört från din fördomsfulla pappa, mamma / granne. Undersök saken på egen hand, och kom med dina egna slutsatser, för jag kan verkligen satsa allt att detta inte är dina.

Det står faktiskt många hemska saker i Koranen. Varför tar du inte och läser den? Den ger ett gott skratt.

 

 

Nejnej, det må finnas hundratals sånna, men alla är felöversättningar!

 

Vilken usel ursäkt..

 

Det finns faktiskt en officiell utgåva som är godkänd av islamister.

Och det är som Chainsawkitten säger, Koranen har faktiskt en dålig bild av kvinnor i samhället.

 

Dessutom detta med att alla islamister blir förbannade över att man avbildar profeten Muhammed är ett totalt skämt enligt mig. Hur många kristna är det som blir pissed och löper amok när South Park ritar Jesus som en tecknad figur? Det står i Koranen att man inte får avbilda något, det står det även i de budord som finns i Moseboken i Bibeln. Det står man man absolut inte får avbilda något som finns i himlen, jorden, elller under jorden. D.v.s att det absolut inte får förekomma några bilder, tavlor, avbildningar alls. Dessutom får man inte ens sända tv då detta också är en avbildning, trots det finns det t.ex Al'Jazeera och Al-Alam som ÄR islamiska kanaler. De motsäger sin egna religion på pass mycket själv, men när ANDRA som inte ens är Islamisk gör något fel mot deras religion då j*vlar ska ni få se på saker.

Redigerat av Boffaroffe
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är inte respekt för en religion om det är tvång, då är det just tvång, med hot om våld antagligen om man bryter mot det

 

" Asså, om du ska komma med argument kom åtminstone med bra arugment."

 

-ursäkta-, men de flesta vet redan att Islam har en usel kvinnosyn, både idag och i koranen.

 

Vem sa att det är tvång? Om du inte vill ha på dig den slöjan, eller täcka benen osv. gå inte in templet/mosken. Så enkelt är det? Och om du ska gå in nånstans som inte är ditt hem, utans religonens gudshem respektera reglerna. Du vet verkligen inte vad RESPEKT innebär. När du vet det, var vänlig och kom tillbaks då. Och läs inläggen noga, sluta basera din svar på vad du har hört från din fördomsfulla pappa, mamma / granne. Undersök saken på egen hand, och kom med dina egna slutsatser, för jag kan verkligen satsa allt att detta inte är dina.

Det står faktiskt många hemska saker i Koranen. Varför tar du inte och läser den? Den ger ett gott skratt.

 

 

Nejnej, det må finnas hundratals sånna, men alla är felöversättningar!

 

Vilken usel ursäkt..

 

Det finns faktiskt en officiell utgåva som är godkänd av islamister.

Och det är som Chainsawkitten säger, Koranen har faktiskt en dålig bild av kvinnor i samhället.

 

Dessutom detta med att alla islamister blir förbannade över att man avbildar profeten Muhammed är ett totalt skämt enligt mig. Hur många kristna är det som blir pissed och löper amok när South Park ritar Jesus som en tecknad figur? Det står i Koranen att man inte får avbilda något, det står det även i de budord som finns i Moseboken i Bibeln. Det står man man absolut inte får avbilda något som finns i himlen, jorden, elller under jorden. D.v.s att det absolut inte får förekomma några bilder, tavlor, avbildningar alls. Dessutom får man inte ens sända tv då detta också är en avbildning, trots det finns det t.ex Al'Jazeera och Al-Alam som ÄR islamiska kanaler. De motsäger sin egna religion på pass mycket själv, men när ANDRA som inte ens är Islamisk gör något fel mot deras religion då j*vlar ska ni få se på saker.

 

du har läst fel pojk,visst du är mod alla tror att du har ''rätt'' men du har nog läst de felöversätning texten.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det finns faktiskt en officiell utgåva som är godkänd av islamister.

Och det är som Chainsawkitten säger, Koranen har faktiskt en dålig bild av kvinnor i samhället.

 

Dessutom detta med att alla islamister blir förbannade över att man avbildar profeten Muhammed är ett totalt skämt enligt mig. Hur många kristna är det som blir pissed och löper amok när South Park ritar Jesus som en tecknad figur? Det står i Koranen att man inte får avbilda något, det står det även i de budord som finns i Moseboken i Bibeln. Det står man man absolut inte får avbilda något som finns i himlen, jorden, elller under jorden. D.v.s att det absolut inte får förekomma några bilder, tavlor, avbildningar alls. Dessutom får man inte ens sända tv då detta också är en avbildning, trots det finns det t.ex Al'Jazeera och Al-Alam som ÄR islamiska kanaler. De motsäger sin egna religion på pass mycket själv, men när ANDRA som inte ens är Islamisk gör något fel mot deras religion då j*vlar ska ni få se på saker.

Dadada. Kristendomen har också reagerat starkt. När Life of Brian av Monthy Python kom ut så blev biografer blockerade av arga kristna, man fick inte komma in där. Mohty Python- gänget blev mordhotat etc. etc. Kristendomen är långt ifrån oskyldig.

 

säg nån av de ''hemska'' sakerna?
”Och tag två av era män till vittnen; finns inte två män till hands, tag då en man och två kvinnor bland dem ni godkänner som vittnen” (surah 2:282).

Känns ganska uppenbart att kvinnan ses som hälften så värd som mannen.

 

Muhammed påpekade senare:

"Muhammed frågade några kvinnor, 'Är inte en kvinnas vittnesmål jämförbart med hälften av en mans?' Kvinnorna sade, 'ja', Han sade, 'Detta beror på att kvinnor är mentalt efterblivna.'"

(Källhänvisning: Bukhari vol. 3:826)

 

"Upplever ni uppror från kvinnornas sida, ska ni först tala till dem, sedan överge dem i sängen, sedan får ni slå dem" (Koranen 4:34).

 

Jag och min vän har kollat upp dem i den Koran som finns att tillhandahålla på skolbiblioteket.

 

Fint exempel på Sharia-lagar:

http://www.sanningenomislam.se/bilder/stening_av_kvinna.jpg

Redigerat av Chainsawkitten
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

säg nån av de ''hemska'' sakerna?

”Och tag två av era män till vittnen; finns inte två män till hands, tag då en man och två kvinnor bland dem ni godkänner som vittnen” (surah 2:282).

Känns ganska uppenbart att kvinnan ses som hälften så värd som mannen.

 

Muhammed påpekade senare:

"Muhammed frågade några kvinnor, 'Är inte en kvinnas vittnesmål jämförbart med hälften av en mans?' Kvinnorna sade, 'ja', Han sade, 'Detta beror på att kvinnor är mentalt efterblivna.'"

(Källhänvisning: Bukhari vol. 3:826)

 

"Upplever ni uppror från kvinnornas sida, ska ni först tala till dem, sedan överge dem i sängen, sedan får ni slå dem" (Koranen 4:34).

 

Jag och min vän har kollat upp dem i den Koran som finns att tillhandahålla på skolbiblioteket.

 

Fint exempel på Sharia-lagar:

http://www.sanningenomislam.se/bilder/stening_av_kvinna.jpg

 

Inte för muslimskaskäl, för landets idiotiska bild på kvinnor, inte religionen.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag måste även säga att det inte bara Muhammed vi inte får rita, vi får inte rita Jesus eller Moses heller. Men vissa här verkar ha tungan i handen och skriver utan att ens veta vad dom skriver om!

Hmm läs koranen. Enligt koranen får man inte karykarera mohammed men det står ingenting i bibeln om att man inte får rita jesus med bajs på snoppen.

 

 

Jag menade att vi inte får rita Jesus, Moses eller Muhammed enligt Koranen.

 

Då borde muslimerna bli rätt så förbannade över att det sitter en Jesus-avbildning i i princip varenda kyrka.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

du har läst fel pojk,visst du är mod alla tror att du har ''rätt'' men du har nog läst de felöversätning texten.

 

kom på nån annan ursäkt för h*lvete.

 

Det står massor med skit (kvinnosyn, "döda otrogna") i koranen, vare sig du vill erkänna det eller inte.

 

EDIT:

 

bläddra ner på http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=8894...from=program_ao

 

finns en intressant dokumentär om kvinnosynen o så i arabiska länder, alla byggda på den underbara islam, tryck på

"SE KORRESPONDENTERNA 10 APRIL" under "Program 5: Kvinnokamp"

 

att säga att islam är jämställt eller inte kvinnoförtryckande är så ÄCKLIGT ignorant.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...