Hoppa till innehåll

Vista, Xp Eller Media Center?


Crys
 Dela

Vilken gillar du bäst?  

69 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

Den enda anledningen till att jag valde Vista före XP var DirectX10. I Crysis har jag dock knappt märkt någon skillnad mellan Dx9 och Dx10. Detta trots att CryTek fifflat och gjort Dx9-versionen sämre än den egentligen skulle varit. Jag har i och för sig märkt större skillnader i andra spel, exempelvis Company of Heroes. Tur är väl det... :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 46
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Borde igentligen vara helt klart att Vista är bättre, för att Xp är 2 år gammalt. Men men, dom måste ha gjort en stor miss.

Varför skulle det va bättre för att det är nyare? XP är rätt så mycket stabilare och buggfriare medans Vista är något som microsoft slängt ihop bara för att mjölka folk på pengar och locka dom med fräna grejer som tex directX10 som är några % bättre än dx9. Iofs så var XP en penga mjölkning det med när det kom. Det är ju så företagen gör för att fortsätta tjäna pengar och leva vidare. Inte för att Vista egentligen behövs utan att folk är så dumma att de går på allt lull lull som är totalt onödigt men som går att tjäna pengar på. Tex det nya HD skiten, DVD funkar lika bra om inte bättre men eftersom företagen vill ha mer pengar så lanserar de HD format som ska revolutionera världen. Om folk inte vore så himla pryl kåta och gå på allt företagen slängde ut så skulle vi fortfarande ha lp skivor och kasettband osv och vi hade inte tjutit över det utan vi hade varit nöjda med det vi hade. Men utveckling går framåt men bara för att det är nytt behöver det inte vara bättre än det som är äldre.

 

s*tan vilket inlägg jag skrev och vad f*n har det med operativsystem att göra? Ää vad f*n det kan ni få läsa det är nyttigt för er, de man inte dör av blir man starkare av :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför man ska ha Vista:

1# DX10 finns endast till Vista.

 

Varför man ska ha XP:

1# Det är bakåtkompatibelt med äldre programvaror.

2# Man kan få samma teman till XP som i Vista.

3# Samma funktioner som i Vista går att få om man laddar hem rätt program.

4# Vi ska få Microsoft att förstå att de ska hålla sig till ett operativ tills det är buggfritt.

(5# DX10 kan vara på väg till XP. Det är någon som försöker konvertera det)

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(5# DX10 kan vara på väg till XP. Det är någon som försöker konvertera det)

 

den här punkten kan jag tyvärr spräcka

 

Nerlagt... Det är OMÖJLIGT att konvertera Dx 10 till xp om man inte har källkoderna till Xp och dom har Bill gates i något kassavalv 500 mil ner i jordens innandöme. och även om man fick tag i dom skulle man behöva skriva om halva skiten.

Och för windows skulle det inte komma på fråga att fixa det för då skulle ju försäljningen av vista sjunka...

Redigerat av lövet_91
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

(5# DX10 kan vara på väg till XP. Det är någon som försöker konvertera det)

 

den här punkten kan jag tyvärr spräcka

 

Nerlagt... Det är OMÖJLIGT att konvertera Dx 10 till xp om man inte har källkoderna till Xp och dom har Bill gates i något kassavalv 500 mil ner i jordens innandöme. och även om man fick tag i dom skulle man behöva skriva om halva skiten.

Och för windows skulle det inte komma på fråga att fixa det för då skulle ju försäljningen av vista sjunka...

 

Jahopp, då har han gätt upp hoppet om att konvertera det.

Det är ju inte Microsoft som styr om det skulle konverteras utan han som försökte...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vista är bättre, så är det. Det är bara att vänta till en ny version av ett program tills den är kompatibel med Vista. Vista är nästa generations operativsystem, och de flesta spel kommer BARA att stödja Vista då så det är HELT onödigt att köpa XP, tycker jag. Du gör som du vill, men så småningom kommer du bli ledsen då det står på baksidan av spel och program i butiken "ENDAST kompatibel till Microsoft Windows Vista".

Redigerat av bladefinor
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Vista är bättre, så är det. Det är bara att vänta till en ny version av ett program tills den är kompatibel med Vista. Vista är nästa generations operativsystem, och de flesta spel kommer BARA att stödja Vista då så det är HELT onödigt att köpa XP, tycker jag. Du gör som du vill, men så småningom kommer du bli ledsen då det står på baksidan av spel och program i butiken "ENDAST kompatibel till Microsoft Windows Vista".

Tyvärr kommer det bli så. Hoppas det tar många år tills det händer.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Windows Xp och Windows XP Media Center Edition är nästan samma operativsystem, den enda skillnaden är väll att det finns Media Center och ett nytt tema på Media Center Editionen. Så angående omröstningen kan man i princip lägga ihop resultaten från Windows XP och Media Center.

Om ett år eller två så kommer nästan alla ha Windows Vista, mer programm, spel osv. kommer till Vista och så sälj alla datorer man köper från affären med Windows Vista. Så snart kommer även windows XP vara ute som allt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...