Northwest Skrivet 29 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 29 December 2007 Hyfsat lite 192mb tror jag,vill fixa upp så den klarar CSS och BF1942. fast Felet med BF tror jag är att vi inte har TGL. som ni märker är det inte en speldator utan en vanlig hemma dator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 29 December 2007 Rapport Dela Skrivet 29 December 2007 Du bör ha åtminstånde en gigabyte för och få en okej speldator. Men rekommenderat är 2gb nu i dagsläget! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 30 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 30 December 2007 men hur vet jag om den klarar 1-2gb i RAM när den från början har 192mb Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 30 December 2007 Rapport Dela Skrivet 30 December 2007 Du kollar upp vad du har för moderkort och söker på google. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 30 December 2007 Rapport Dela Skrivet 30 December 2007 Vad jag vet så matchar AMD Athlon 2800+ 1GB ramminne, sen är det inte ramminnen som tar mycket kraft av processorn, det brukar vara hårddisk, grafikkort. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 30 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 30 December 2007 Du kollar upp vad du har för moderkort och söker på google. ok hur kollar man det? jag kan ingenting om sånt här. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 30 December 2007 Rapport Dela Skrivet 30 December 2007 Man öppnar datorn (bokstavligt) och kollar om du ser nått modellnummer på moderkortet. Om du inte hitta nått, så titta igen, det SKA stå. Nånstans... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
igglypuff Skrivet 31 December 2007 Rapport Dela Skrivet 31 December 2007 Inte för att jag fattar mycket av vad du har i din dator men om du ska spela CSS så rekomenderar jag minst att datorn ska ha: http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=UPA42 http://www.datorbutiken.com/se/default.asp...duct=PCRX1950GT Och "192mb" är inte hyfsat lite, det går knappt att köra Win XP med så lite RAM, men om du tänker på att uppgradera så kan det där vara bra, är långt ifrån det bästa man kan få men klarar gamla spel bra och kostar inte mycket. Ontopic också, ska du byta/köpa nya RAM minnen eller nytt graffekort så ska du kolla att moderkortet har kortplatserna som behövs och för RAM att det stöder t.ex. PC6400 eller PC8500 (bara exempell). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 31 December 2007 Rapport Dela Skrivet 31 December 2007 Knappast dem där delarna för CSS. Jag fick igång css på maximal nivå med Nvidia 6600gt, 1GB ram, Intel Pentium 4 3.2 Ghz. Men det vorre smart och ta något av de komponenterna för och hänga med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 31 December 2007 Rapport Dela Skrivet 31 December 2007 Det går att köra XP på 192mb, jag tog ut några minnen ur min dator så att den bara hade 128mb och då funkade det, men det var på gränsen jag provade nog aldrig att öppna ett program :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 31 December 2007 Författare Rapport Dela Skrivet 31 December 2007 och jag skriver information som jag kan hitta om data h*lvetet. HP pavilion s410 2800+(2,08 GHZ)AMD Athlon xp 256mb DDR och Unichrome Grafik upptill 64mb delad grafikminne. och enligt "den här datorn"-Egenskaper har den 192mb RAM. ska kolla moderkortet ochså. så jag skulle vilja ha ett kit lr liknande med prylar,så att den klara några av dom lite nyare spelen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ozoon Skrivet 31 December 2007 Rapport Dela Skrivet 31 December 2007 http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=323785 + valfritt grafikkort så har du en fräsch dator Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.