Hoppa till innehåll

Sluta Klaga På Dom Som Är På Fuska.se Och Skriver Fel Etc.

Median

Rekommendera inlägg

varför är det ingen som tycker om oss 12 åringar.. ?

Bara för att är 12 så behöver man inte skriva dåligt..

Det finns alltid undantag. De som gnäller på att andra yngre personer skriver dåligt borde kolla sina egna skrifter från den åldern.

Jag är 12 år och tycker inte att jag gör så många stav fel... Är jag ett undantag då? :rolleyes:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 74
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Det finns alltid undantag. De som gnäller på att andra yngre personer skriver dåligt borde kolla sina egna skrifter från den åldern.

Jag är 12 år och tycker inte att jag gör så många stav fel... Är jag ett undantag då? :rolleyes:

Stavfel är ett sammansatt ord ;) Men asså, visst, du kanske stavar bra för din ålder.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Stavfel är ett sammansatt ord ;) Men asså, visst, du kanske stavar bra för din ålder.

Jaja ett lite fel som knapp märks...=P
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den som skriver t.ex

''btw'' lär dig och stava, borde tänka själv. Skriv det på Svenska eller hela meningen!

Btw..

T.ex...

Intressant inlägg. Visst, din förkortning är på svenska. Dock är "btw" vad jag vet en förkortning som folk hittat på när de t.ex (hehe) spelat spel där de behöver skriva snabbt. Varför inte använda "internetförkortningar" på internet då? Det borde ju räknas som rätt.

Redigerat av NossLoad
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den som skriver t.ex

''btw'' lär dig och stava, borde tänka själv. Skriv det på Svenska eller hela meningen!

Btw..

T.ex...

Intressant inlägg. Visst, din förkortning är på svenska. Dock är "btw" vad jag vet en förkortning som folk hittat på när de t.ex (hehe) spelat spel där de behöver skriva snabbt. Varför inte använda "internetförkortningar" på internet då? Det borde ju räknas som rätt.

Att använda förkortningar som 'btw' osv är väl helt okej? I mina ögon är det lika syndigt att inte kunna engelska som svenska när man bor i ett såpass välutbildat land som Sverige, och sen skadar det väl aldrig de yngre att lära sig engelska uttryck.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

all felstavning beror inte på att man är dålig på att stava heller utan att ibland (händer mig och alla jag känner) så råkar man slinta till när man trycker på en tangent och råkar göra ett eller annat stavfel.

Shit happens Live with it!

jag har inget problem med folk som stavar fel över huvudtaget så länge man kan lista ut vad folk försöker mena med sitt inlägg så är det ok tycker jag, och en del ord kanske man inte är säker på stavningen på men friskt vågat hälften vunnet som man brukar säga.

Det är ingen idé att klaga på folks stavningar den man klagar på blir väll inte bättre på att stava för det!

Redigerat av Mooney
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja men seriöst så skriver 50% av alla på fuska som krator. Har svårt att tro på att 50% har dyslexi osv. De som har det får ju dock ta skiten av att "vanligt" folk inte kan skriva utan att man måste gissa sig till vad det står.

Jag tycker du har en poäng, jag vet av egen erfarenhet att jag skriver ibland som en kratta...jag har inga " sjukdomar" eller några andra förhinder utom slarv. Det som dock stör mig är när folk inte kan skriva ordentligt. att man inte vet vad folk pratar om kan skapa stora problem. Mågna som postar saker tror jag har svårt att sätta sig in i det faktum att någon ska läsa det han/hon har skrivit, texter är ofta väldigt osamanhängande, utan någon poäng eller så vet man bara inte vem den är riktad till. Att stava fel häder och är inget jag tycker man behöver bry sig om på forumet, det det man har svenskalektionen till. Men att läsa igenom sin text innan man postar och försöka läsa den ur någon annas perspektiv är nog något många borde provapå.

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja men seriöst så skriver 50% av alla på fuska som krator. Har svårt att tro på att 50% har dyslexi osv. De som har det får ju dock ta skiten av att "vanligt" folk inte kan skriva utan att man måste gissa sig till vad det står.

Jag tycker du har en poäng, jag vet av egen erfarenhet att jag skriver ibland som en kratta...jag har inga " sjukdomar" eller några andra förhinder utom slarv. Det som dock stör mig är när folk inte kan skriva ordentligt. att man inte vet vad folk pratar om kan skapa stora problem. Mågna som postar saker tror jag har svårt att sätta sig in i det faktum att någon ska läsa det han/hon har skrivit, texter är ofta väldigt osamanhängande, utan någon poäng eller så vet man bara inte vem den är riktad till. Att stava fel häder och är inget jag tycker man behöver bry sig om på forumet, det det man har svenskalektionen till. Men att läsa igenom sin text innan man postar och försöka läsa den ur någon annas perspektiv är nog något många borde provapå.

Soad_token

Sålänge man kan läsa det så :) Men ska man klaga på andras stavning så är det nog bäst om man själv stavar bra då *host* *host* Banthafooder, kratta, inte krata.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...