MoveMe Skrivet 26 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2008 Ja, det är svårare att förstå vad dom menar om dom inte skriver pungter och ibland om dom gör för många Ex.: Jag gick. till en affär. där jag stötte på ett monster. som jag sprang ifrån.. Hehe, pung-ter xD (Sry, kunde inte låta bli) :P (PunKter) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lander Skrivet 26 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2008 (redigerat) Ja men seriöst så skriver 50% av alla på fuska som krator. Har svårt att tro på att 50% har dyslexi osv. De som har det får ju dock ta skiten av att "vanligt" folk inte kan skriva utan att man måste gissa sig till vad det står. Jag tycker du har en poäng, jag vet av egen erfarenhet att jag skriver ibland som en kratta...jag har inga " sjukdomar" eller några andra förhinder utom slarv. Det som dock stör mig är när folk inte kan skriva ordentligt. att man inte vet vad folk pratar om kan skapa stora problem. Mågna som postar saker tror jag har svårt att sätta sig in i det faktum att någon ska läsa det han/hon har skrivit, texter är ofta väldigt osamanhängande, utan någon poäng eller så vet man bara inte vem den är riktad till. Att stava fel häder och är inget jag tycker man behöver bry sig om på forumet, det det man har svenskalektionen till. Men att läsa igenom sin text innan man postar och försöka läsa den ur någon annas perspektiv är nog något många borde provapå. Soad_token Sålänge man kan läsa det så :) Men ska man klaga på andras stavning så är det nog bäst om man själv stavar bra då *host* *host* Banthafooder, kratta, inte krata. *host* så länge, inte sålänge *host* Redigerat 26 Januari 2008 av Mazik Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst EDOBEM Skrivet 26 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2008 (redigerat) Det Är Ännu Drygare När Dom/Man Skriver Så Här Redigerat 26 Januari 2008 av EDOBEM Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MoveMe Skrivet 26 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2008 Det Är Ännu Drygare När Dom/Man Skriver Så Här Definitivt, och att folk ens orkar att hålla på sådär ;) Men det är väl det som händer när man säger till personer att lära sig använda stor bokstav. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cleaned Skrivet 26 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2008 Jo Visst Jag Lärde Mig Nyss Stor Bokstav!!!11111 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 26 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2008 att använda förkortningar och att vara 13 år och stava som en 8 åring ser jag som lite skillnad.....När man är 13år bör man ha mognat nog och vara kapabel till och respektera de som har skrivsvårigheter.Sen bör alla här i Fuska.se sluta med L33T språket om de tänker klaga på andras stavning! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 26 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Januari 2008 att använda förkortningar och att vara 13 år och stava som en 8 åring ser jag som lite skillnad.....När man är 13år bör man ha mognat nog och vara kapabel till och respektera de som har skrivsvårigheter.Sen bör alla här i Fuska.se sluta med L33T språket om de tänker klaga på andras stavning! Poäng, men det flesta har inga skrivsvårigheter, förutom att det är lata och orkar inte kolla igenom vad de har skrivit. Men jag tycker så länge man förstår vad som skrivs så ska man inte bry sig hur folk stavar, inte på fuska iaf. Man kan bry sig om stavningne på svenska lektionerna istället.' Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst GunsNroses Skrivet 27 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2008 (redigerat) Hej. Nu är jag blivit less på att folk ska gå och skriva i en tråd för att bara säga "Learn2speakenglish" eller "Du kan inte ens skriva, så varför ska jag tro dig ffs!" och nedsätter dem som om dom vore en grupp människor som inte är värd att vara på våran "nivå", ni kan också skriva att t.ex. "Han är inte 17! Han måste vara nån 10årig kid som inte lärt sig skriva!!" Har ni ens tänkt på att dessa kan ha sjukdomar som försvagar deras förmåga att skriva rätt? Vi kan ta dyslexi som ett exempel, som både *** och *** har. Och jag har hört flera säga saker om dom, bara för att dom inte kan skriva korrekt som alla vi andra!? Ska vi då börja hata dom!? Har tillochmed sett en grupp startad av Poison som heter "Hata ****" eller nåt liknande, dom hade tillochmed ändrat deras hemsida där ett tag till en massa text om ***. Och då, tycker jag verkligen man har sjunkigt lågt. ... har jag inte (som tur är) sett något sånt här hända för han, men har hört flera klaga på han för hans skrivsätt. Om vi nu ska ta ***, som har Asbergers(Stavning?) Syndrom, har jag sett många som nedsatt honom för att han gillar Pokemon i 21 åldern! Vissa säger också att han är i 10-12 års åldern också. Han har förklarat flera gånger om Asbergers Syndrom men ingen verkar lyssna! Jag säger bara, skäms på er som försämrar dessa folks tillvaro på fuska.se. Dom kanske redan har det svårt i riktiga livet? Tänk på det. Och om nån av er har blivit förolämpade av det här, så ber jag om ursäkt. Jag tyckte att det här bara var nödvändigt. Tack för att ni tog er tid att läsa. /Odet. han pieappel eller vad han heter är en mobbare 4 life bryr mej heller inte om att läsa om vad jag har skrivigt. orka säger jag bah! Redigerat 27 Januari 2008 av GunsNroses Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Reaper01 Skrivet 28 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Januari 2008 anledningen till att många stavar fel är väl för att man skriver snabbt och använder mycket slang....ta mig till exempel när jag skriver på datorn så skriver jag snabbt och använder mycket slang....då är det lätt att man får en bokstav för mycket eller för lite....jag för min del är 18 år och problem med rättstavning och särskrivning Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Animal Skrivet 29 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2008 att använda förkortningar och att vara 13 år och stava som en 8 åring ser jag som lite skillnad.....När man är 13år bör man ha mognat nog och vara kapabel till och respektera de som har skrivsvårigheter.Sen bör alla här i Fuska.se sluta med L33T språket om de tänker klaga på andras stavning! B444H |\|'4'M|\| 3N pÅ |=u5|<4 50M pR4t4R L33t - 5PrÅ|<3T Serriöst, nämn en. Utom då mitt ironsika försök att skriva. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
MoveMe Skrivet 29 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2008 att använda förkortningar och att vara 13 år och stava som en 8 åring ser jag som lite skillnad..... När man är 13år bör man ha mognat nog och vara kapabel till och respektera de som har skrivsvårigheter. Sen bör alla här i Fuska.se sluta med L33T språket om de tänker klaga på andras stavning! B444H |\|'4'M|\| 3N pÅ |=u5|<4 50M pR4t4R L33t - 5PrÅ|<3T Serriöst, nämn en. Utom då mitt ironsika försök att skriva. Ja, nämn en :P Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst GunsNroses Skrivet 29 Januari 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Januari 2008 anledningen till att många stavar fel är väl för att man skriver snabbt och använder mycket slang....ta mig till exempel när jag skriver på datorn så skriver jag snabbt och använder mycket slang....då är det lätt att man får en bokstav för mycket eller för lite....jag för min del är 18 år och problem med rättstavning och särskrivningsamma här. skriver för fort på datorn :( Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.