Hoppa till innehåll

Nya Bilder & Information


Cyper

Rekommendera inlägg

http://www.rockstargames.com/uploads/otuatfehtdnard01242008/nico.jpg

 

Lite nya bilder och information.

 

Ungefär så här kommer LC att se ut. Geografistiskt sätt ser det väldigt bra ut.

http://games.kikizo.com/media/gta4_p3/lc08map.jpg

 

Nya bilder.

http://ww2.beffo.se/upload/pic~/mtmaw707gdkj.jpg

 

http://ww2.beffo.se/upload/pic~/1n0py5w092a0.jpg

 

http://ww2.beffo.se/upload/pic~/id4eqa2wamig.jpg

 

Fler bilder:

http://media.gtanet.com/images/3901_gta_iv.jpg

http://media.gtanet.com/images/3902_gta_iv.jpg

http://media.gtanet.com/images/3903_gta_iv.jpg

http://media.gtanet.com/images/3904_gta_iv.jpg

http://ww2.beffo.se/upload/fil/?fil=mtmaw707gdkj.jpg

http://ww2.beffo.se/upload/fil/?fil=id4eqa2wamig.jpg

http://ww2.beffo.se/upload/fil/?fil=b994hhg2abic.jpg

http://ww2.beffo.se/upload/fil/?fil=b994hhg2abic.jpg

http://ww2.beffo.se/upload/fil/?fil=wesggidam8tf.jpg

http://ww2.beffo.se/upload/fil/?fil=qicrhczpadw7.jpg

http://ww2.beffo.se/upload/fil/?fil=tto1yb80q57l.jpg

http://ww2.beffo.se/upload/fil/?fil=rng4n92bb0vr.jpg

 

 

 

Mission Name: Search and Delete

Summary: Brucie asks Niko to kill an informant named Lyle Rivas, before Lyle has a chance to testify.

Niko steals a police car in order to access the criminal database.

After Rivas flees his residence, Niko takes after him in a high-speed chase that shows off the new and improved free-aim “drive-by” targeting mechanic.

If Rivas escapes, Niko’s phone receives a text message allowing him to restart the mission immediately.

During chases you can enter a chase cam that will reorient the camera to focus on your target, even if he gets out of your line of sight.

This mission takes place in Broker, and parts of Bohan.

 

Mission Name: Deconstruction for Beginners

Summary: Niko offers to help Playboy X in taking out a few “union leaders” down at the construction site.

Niko can now take cover behind anything in the game and engage in more sophisticated firefights than ever before. In addition, he can also blind fire over or around targets.

Some cover points are destructible, and will degrade if fired upon.

Targeting improvements include headshots, procedural damage, lock-on targeting, free-aim, and blind fire.

Repeating failed missions will often result in brand new dialogue strings, which is one of the many ways GTA IV is aiming to keep things fresh and original even on repeated playthroughs.

Rooftop sniper point helps illustrate the verticality and density that we’re aiming for.

This mission takes place in Algonquin.

 

Mission Name: Truck Hustle

Summary: Niko gets introduced to Bell through a mutual acquaintance; Niko plans to steal a drug truck from the Triads, and deliver it to Bell’s son-in-law.

GPS navigation in all of GTA’s vehicles. Default settings enable GPS speech in luxury cars, but settings can be tweaked to turn speech on or off in any vehicle.

Rocket launchers and grenades make a return!

Climbing the truck and shimmying across its roof to the front is one of the many implementations of Natural Motion throughout the course of the game.

This mission takes place in Alderney...and ends at a somewhat familiar location for fans of GTA 3.

 

One "friend activity" that isn't really being referred to as a "mission" is when you go drinking with Roman. Niko picks Roman up and heads to a nearby bar to hang out. He will then have to navigate his way back to Roman’s apt while (slightly!) impaired.

You can hang out with friends by giving them a call on the phone, and of course they’ll call you too...you can choose to accept or decline their invitations.

Building friendships will offer Niko some help during his stay in Liberty City (i.e. Little Jacob meeting up to sell him guns!).

Niko’s stumbling is further evidence of the abilities of Natural Motion. These animations weren’t mo-capped or drawn by hand...they are the work of the computer software procedurally reacting to stimulus in the world. For example, when Roman stumbles into Niko and they trip over each other...or Niko leaning against the car.

 

Spelet är så gott som klart. Det som återstår nu är att fixa buggar och finputsa vissa grejer.

Vi har fått ett ungefärligt release-datum. Före slutet av April är det sagt.

Liberty City har en fungerande tunnelbana som vi i nuläget vet sträcker sig över Broker och Algonquin.

Alla tidigare kameraviklar är med i spelet. Men det kommer även finnas en "dashboard"-vy.

Det finns en karaktär som kallas för Bell.

Nikos kusin Roman presenterade en karaktär vid namn Brucie. Han driver ett garage precis intill Romans taxi-depå.

Precis som jag tidigare spekulerat i så är karaktärer i spelet mer individualiserade. De ser alltså inte likadana ut hela tiden.

Du kan ta sönder din egen framruta på bilden för att på så sätt kunna skjuta ut från den.

Det finns en flygplats i Liberty City. Flygplatsen är namngiven efter JFK och heter Francis International Airport i spelet.

I GTA IV använder man fortfarande "Safehouses", där du kan spara ditt spel. Men den autosparar också när du klarat ett uppdrag.

I en tidigare demo hette telefonoperatören Whiz. Men i den senaste så är namnet i stället Badger. Antagligen finns det olika operatörer.

Bada, pilkastning, äta och bowla är några av de aktiviteter som finns i GTA IV. Dessa kommer man åt genom att använda din telefon.

Det finns en radiostation som kallas för IF99.

Tidigare innebar en minuts spelande IRL en timme i spelet. Nu är det två IRL-minuters spelande som utgör 1 timme. Dagarna är således längre.

Alla bilar använder GPS. Standardinställningen i Options är att enbart lyxiga bilar "talar oss igenom gatorna", men man kan ändra detta till att samtliga bilar använder talfunktionen, eller inga alls.

Din mobil kan användas till att lyssna på radio. Väldigt skönt med tanke på att det ibland är väldigt skönt att även ha musik till fots.

Drive by's är nu i free aim-läge - du skjuter alltså där du själv siktar, och inte rakt vänster eller höger.

Under speciella jaktuppdrag kan man byta till en specialvinkel som låser på målfordonet, även om du kör åt ett annat håll och inte ser bilen du jagar.

Vissa (alla?) uppdrag går att starta om direkt när du misslyckats, istället för att själv åka tillbaka till uppdragsplatsen.

Niko kan nu ta skydd bakom vad som helst i spelet, och dessutom skjuta "covering fire" runt hörn utan att titta däråt.

Vissa skydd går att förstöra och kommer bli sämre för varje skott det tar emot. Jag kan tänka mig att en trävägg blir trasig tidigare än en betongpelare.

När man spelar om uppdrag man tidigare misslyckats med, får man ofta helt nya konversationer i dess filmsekvens. På så sätt kommer GTA IV få ett större spelvärde eftersom man kommer behöva spela om det många gånger för att ha hört och sett allt - säg mig, var det inte det jag sa i Trailer 3-analysen?

Man kommer kunna klättra på taket av lastbilar (och vanliga bilar?), för att sedan svinga sig in i förarhytten och kasta ut föraren. Brutalt! Vänster styrspak används för att motverka kaströrelserna som blir av bilens svängningar.

Precis som i San Andreas och Vice City Stories kan vi nu simma och klättra ombord på omkringåkande båtar.

Man kan umgås med sina kontakter på ett liknande sätt som i San Andreas, men nu har det mycket större betydelse än att få en... Hot Coffee-scen. Genom att gå ut på barer tillsammans med kontakterna, bygger man upp relationer som gör att man till slut kan få vissa föremål (vapen, etc.) från vännerna, som behövs i de uppdrag som storyn innehåller. Och inte nog med det:

Man kan dricka sig full. Efter en krogrunda går man vingligare, ser sämre, och man bör absolut inte köra bil. Nej, vi talar inte om Don't drink and Drive, vi talar om att man får svårare för att gå, skjuta och framförallt att köra bil efter att ha druckit i GTA IV. Det "motionblur" som finns i San Andreas och Vice City Stories kommer tillbaka och är mycket mer påtagligt efter en krogrunda. Bilen blir svårare att kontrollera eftersom styrningen blir trögare och mindre exakt. Vi har sett detta i tre uppdrag tidigare, nämligen i VC, SA och VCS. I Vice City hade man fått sig en törn av Phil Cassidys Boomshine-andedräkt, vilket gjorde styrningen och kameran mycket vingligare. Samma effekt hände i San Andreas, där the Truths uppbrända marijuanaodling fick CJ att prestera sämre. I Vice City Stories stötte vi på samma fenomen när man oavsiktligt fått i sig en last kokain. Vi kommer se att oförmågan att styra rätt skildras verkligare än i tidigare spel, eftersom Rockstar nu använder Natural Motion.

Lockon-funktionen är nu utökad. Man börjar med att låsa siktet, sen kan man gradvis byta siktets position med spaken, utan att förlora det låsta siktet. Headshots dödar med ett skott, oavsett vapen.

Polisbilar har ett avancerat system för att ringa in brottslingar. Under ett uppdrag bryter sig Niko in i en polisbil och söker efter en persons gatuadress, genom att antingen söka efter namn, foto eller övrig information. Därefter präntar man in adressen i GPSen och har på så vis mycket lättare att ta sig fram än tidigare (SA, LCS, VCS) spels något primitiva Targetfunktion i kartmenyn.

Alla fordon man ser, går att hoppa in i och köra iväg med. Skönt, då slipper man reta sig på helikoptern i GTA III, eller de låsta flygplanen i SA. Minns ni tidigare nyheter om att krossa rutan på en låst bil för att köra iväg med den?

Wanted-mätaren är mycket mer avancerad. När man fått en wanted level, kommer en cirkel upp runt ens blip på radarn. När poliser befinner sig inom denna cirkel, bevaras ens wanted level på samma nivå som tidigare. Om man skakar av polisen så att de faller utanför markeringen, sjunker wanted leveln så sakteliga. Den sjunker desto mer om man regelbundet byter bil, eller gömmer sig i skuggorna av bakgator. Blir man upptäckt igen, centreras mätaren igen på dig själv och din wanted level går upp till samma nivå som förut. Det hjälper också att gå in i byggander. Detta blir ett spännande moment som säkerligen ger lite mer taktiskt utbyte av att undvika polisen. Vi har sett sänkning av wanted level tidigare, redan i GTA2. Även på den tiden hjälpte det att hålla sig i skymundan, men det fanns aldrig nåt så sofistikerat system som i GTA IV.

Körande fordon går att interagera med. Man kan skjuta sönder en lastbils surrning av trästockar för att dessa ska spillas ut på vägen och skapa enorm förödelse.

Free aim-drivebys styrs med höger styrspak. Betyder detta att man gasar och bromsar med triggerknapparna? GTA-serien har haft presets för styrning förr, och eftersom både Xbox 360 och Playstation 3 numera har analoga triggerknappar är det ingen omöjlighet att få dynamisk gas- och bromskontroll. Således kan vi köra omkring med variabel hastighet istället för att "gasa-släppa gasen, gasa-släppa gasen" när vi vill få ned hastighetsmätaren av en eller annan anledning.

Bowling är ett nytt minispel, och biljarden återkommer - precis som förutspått i vår traileranalys.

Man kan ringa polisen (911) via sin telefon, meddela ett falskt brott och sedan stjäla polisbilen när den anländer till den falska brottsplatsen.

Autosparning sker efter varje uppdrag (och ibland även efter delmoment i stora uppdrag), men som det verkar måste man fortfarande spara i safehouses. Kan det vara så att sparfilen på hårddisken inte rörs förrän man går till ett safehouse, men autosparningarna ligger kvar i RAM-minnet? Läs själva och tolka som ni tycker:

 

Autosaves execute after every mission, says Rockstar, though safe houses are still littered around the city to help you end your game when you need to go outside, eat, sleep or something else equally unimportant.

Precis som i Max Payne kommer en kort filmsekvens när någon blir skjuten med sniper. Undrar om detta gäller utanför uppdragen också, eller om det sker med vem som helst på gatan. I Max Payne upplevde jag det som häftigt, men efter ett tag kunde det bli lite tröttsamt om man spelat för länge. Detta kanske går att stänga av.

Har ni nån gång varit nära en högtalare när telefonen ringer? Då vet ni att det låter lite märkligt om högtalarna strax innan telefonen ljuder. Guess what? När telefonen ringer i GTA IV och du har bilstereon på, störs den ut precis på samma sätt.

För första gången återkommer en feature som, så långt jag kan minnas, enbart funnits i GTA 1 och möjligen även GTA London. Går du nära en bil som har stereon på, hör du vad de lyssnar på. Går du längre bort hör du kanske bara basgången och vaga antydningar om vilken kanal som står på hos föraren i bilen på andra sidan gatan.

Personer kan börja brinna om de kommer för nära öppnen eld, och rullar därefter skrikandes runt på marken och ...dör. Man kan undra vad ESRB kommer säga om detta spel, trots allt. Jag har även läst om hjärnsubstans på väggarna i en bil, mycket likt Pulp Fiction-scenariot.

Blir man tillräckligt bra kompis med Roman, erbjuder han dig fria taxikörningar var som helst i staden, vart som helst. Bara plocka upp din telefon, antar jag.

Polisen har komradio. Vi vet sen tidigare att varje gata har ett eget namn. Men vad vi inte visste var att polisen anropar varandra och anger din position med gatunamn och adress. Det är en riktigt nice feature som tyder på att man verkligen lagt ned möda på att spelet ska bli så mycket känsla i som möjligt.

 

Märkte att det inte gick att posta mer än fem bilder i ett inlägg samtidigt. Dynga. Postar länk istället.

Redigerat av Cyper
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...

Det kommer inte till pc :)

 

Fortfarande så är inget bekräftat.

 

För övrigt så har OXM och OPM UK recencerat spelet.

Både OXM och OPM gav det 10/10. :rolleyes:

 

Here is the new information from the review :

 

Leave Niko standing there and he'll scratch his balls

 

Groups include the Irish hoodlums, the depressed ex-cons and a paranoid lesbian coke dealer

 

One car is called the Corquette.

 

Two of the girlfriends are called Carmen and Katie.

 

While dating Press Circle to try your luck or X to say goodnight.

 

You can hijack a van transporter carrying a convict.

 

Press L1 to order order a dog about.

 

Hidden Packages and Stunt Jumps are back

 

Your Mobile phone starts out with a standard pay as you go model but you can upgrade to fancier models with more features.

 

The vibrate function in the PS3 version can be felt when the mobile phone rings

 

You have Frank McReary and Patrick "Packie" McReary and now there is Gerry McReary he is an ex IRA member.

 

You can call 911 on your mobile phone to get the police to check the crime database

 

One of the missions is called "Three Leaf Clover"

 

The phone also lets you jump back into failed missions just by clicking 'Yes'

 

After killing one of Niko's bosses you can ring his number and you hear an answer machine message from his grieving wife

 

You can unlock your friends uniques perks by finding out what they like to eat and drink

 

A new location is called the Pink Triangle Gentlemen's Club

 

There is a shootout at the Libertonian Museum

 

You can blind fire with any weapon except the Sniper Rifle

 

When you call a taxi using L1, Niko will literally whistle

 

On the Radio Lazlow says "a penis like a tube of tennis balls".

 

There is an advert for a website called babiesovernight.com

 

Radio Stations are:

WKTT - We Know The Truth - Genre: Talk Radio

Radio Broker ; Genre: Alt Rock

San Juan Sounds - Genre: Latin

Integrity 2.0 - Genre: Speech - Host Lazlow

Tuff Gong Radio - Genre: Reggae/Dub

Liberty City Hardcore - LCHC - Genre: Punk/Hardcore

Electro Choc - Genre Dance

Liberty Rock Radio 97.8 - Genre: Classic Rock

Massive B Soundsystem 96.9 - Genre: Dance Hall

The Vibe 96.8 - Genre: Soul/R'n'B

International Funk - IF99 - Genre: Funk

PLR - Public Liberty Radio - Genre: Call-in Speech

The Classics 104.1 - Genre: Old-Skool Hip-Hop

The Beat 102.7 - Genre: Contemporary Hip-Hop

Jazz Nation Radio 108.5 - Genre: Jazz

K109 The Studio - Genre: Disco

Fusion FM

Vladivosotk FM - Genre: Eastern European

The Journey - Genre: Ambient/Chillout

 

 

''The Statue of Happiness is clutching a coffee cup rather than the torch her real life counterpart has

 

Some celebrity voice actors play themselves in the game. Like Crackdown's Orbs, the collectable (hidden packages?) in GTA IV make a soft sound as you get close to them, aiding you in finding them all

 

Your in-game email account will get the odd piece of spam

 

Driving through flames will set a car's tires on fire, causing them to burst after a while

 

One mission involves traveling across town with two bodies in the trunk - if you hit a bump and it opens, you'll have to scramble to close it again before any passers-by notice

 

The mobile phone you receive at the start of the game is an old, second hand model capable only of calling and texting. You'll need to wait for an upgrade later in the story to unlock the full functionality that people get from more modern models."

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

×
  • Skapa ny...