Hoppa till innehåll

Hur Länge Tror Ni Denna Datorn Håller?

Mr.profs

Rekommendera inlägg

Här är den:

Intel® Core 2 Q6600-processor med fyra kärnor (2,40 GHz, 8 MB, 1 066 MHz)

Nvidia 8800Gt 512 MB

3GB MB 667MHz DDR2 SDRAM-minne med dubbla kanaler [3x1024]

500 GB (7 200 v/min) Seriell ATA/100-hårddisk med 16 MB DataBurst™-cacheminne

Inbyggt ljud med HDA 7.1 Dolby Digital

Hur länge tror ni den håller innan spelen blir för och man behöver uppgradera den?

Edit: Eller också får man gärna sätta ihop ett paket på t.ex. komplett.se, men i så fall så ska den inte kosta mer än 11500 inkl. skärm (och helst med antec nine hundred)

Redigerat av Mr.profs
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 24
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Typ 1 & ½ år sedan måste du byta RAM-Minne till något med bättre busshastighet, tror jag. Och du behöver nog ett sånt där kort som räknar ut gravitation, fall och skott, som det vorre verklighet. Om d u nu ska köra det bästa. Men processorn håller nog längre beroende på vad man kommer på för nya processorer.

Allt beror på hur mycket tillverkarna satsar på att utveckla sina produkter men min överlag gissning ifall du ska köra max på alla nya spel så är det tre år (om du bytter RAM, kanske klara det ändå).

(Allt är bara spekulationer)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det jag som är helt ute och cyklar eller förlorar man inte Dual Channel-funktionen när man kör 3 x 1GB RAM-minne? Det har jag hört i alla fall. Om du inte har köpt datorn än finns det ett par ändringar som jag skulle gjort. P.g.a. Dual Channel köra 2 x 1GB + 2 x 512MB 800MHz minne. Märk väl den högre hastigheten på minnet också. Jag skulle inte kört på 4GB RAM eftersom du måste köra Vista Ultimate för det, vilket just nu inte är helt problemfritt. Dessutom skulle jag ändrat till en E8400-processor. Detta är i och för sig en smaksak. Men om du ska överklocka och spela mycket är det ett lätt val. Quaden har visserligen bättre framtidsutsikter, men man ska leva i nuet, eller hur? ;D Du kan också vänta tills att Intel släpper sin E8500, men den kommer ju kosta mer än E8400. Men vill du inte uppgradera på ett bra tag bör du nog ändå välja Q6600.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

8800GTS 512 är lite snabbare än ett 8800GT, detta ger kanske 5-10 fps i äldre spel. I nyare spel som Crysis ligger 8800GTS ofta inte mer än 1-5 fps framför 8800GT. Dock har 8800GTS 512 mycket bättre kylning, och det kan vara värt de extra slantarna. Vilket blir ungefär 1000kr. Jag kan dock säga att jag är helnöjd med mitt GT.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Är det jag som är helt ute och cyklar eller förlorar man inte Dual Channel-funktionen när man kör 3 x 1GB RAM-minne? Det har jag hört i alla fall. Om du inte har köpt datorn än finns det ett par ändringar som jag skulle gjort. P.g.a. Dual Channel köra 2 x 1GB + 2 x 512MB 800MHz minne. Märk väl den högre hastigheten på minnet också. Jag skulle inte kört på 4GB RAM eftersom du måste köra Vista Ultimate för det, vilket just nu inte är helt problemfritt. Dessutom skulle jag ändrat till en E8400-processor. Detta är i och för sig en smaksak. Men om du ska överklocka och spela mycket är det ett lätt val. Quaden har visserligen bättre framtidsutsikter, men man ska leva i nuet, eller hur? ;D Du kan också vänta tills att Intel släpper sin E8500, men den kommer ju kosta mer än E8400. Men vill du inte uppgradera på ett bra tag bör du nog ändå välja Q6600.

Du behöver inte ha Vista ultimate för och utnyttja 4GB, det är 64bitars versionen av Vista som behövs bara.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...