Hoppa till innehåll

Köpa Dator Eller Bygga Egen?


knark

Rekommendera inlägg

Om man bygger själv och något går fel kan det vara svårt att hitta hjälp. Det bästa enligt mig är att köpa ett paket som man själv sätter ihop. Ungefär lika billigt som att bygga själv och man kan få hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Själv tycker jag att det är bättre att bygga egen. Då har man ju koll på vad det är i den ( :bah: )

Du borde ha hjälp av någon, du är 11år och det kan vara svårt för en och förstå instruktionerna på Engelska om man vill lära sig. Men ja, det är bra, du kan bygga en framtidssäker dator för ett bättre pris än ett vanligt paket.

Vanliga paketers modekort brukar inte ha mer busshastighet än vad som behövs i dagsläget, och nu börjar det komma processorer med mer busshastighet än 1333.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Och kom ihåg att andvända verktyg både för att sätta ihop komponenterna och säkerhetsverktyg(tex ngt som leder bort statisk elektricitet).

 

Du är 11 år du borde fråga någon kunnig vuxen om hjälp men annars går det väl bra om du kan ganska mycket och så.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Jag tycker nog att du ska köpa en färdig dator. Eftersom att du är 11 år så är det nog svårare att kunna läsa alla manualer på Engelska. Och om du behöver hjälp för att din dator kraschar, så är det bättre om du har en köpt dator.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det bästa är ju självklart att bygga själv. Om man inte kan det hade jag föredragit att gå till en riktig datorbutik (ej Siba OnOff eller liknande) och be dem hjälpa dig med att sätta ihop en dator. Då kan du vara med själv och bestämma vad som ska vara i den, men slipper bygga den själv. Kostar ju lite extra, men bättre det än att det blir fel.

 

Att köpa färdiga datorpaket är inte att oftast inte att föredra då det ofta är någon komponent som flaskhalsar. Har sett "grym speldator som kommer hålla i många år" med Q6600, 4GB 800MHz och 8500GT/GS. Det borde väl f*n vara att lura folk?

Redigerat av Aircondition
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...