↗ till inläggetDet var bra sagt. :ng:Cry me a river and build me a bridge to get over it.
Jobbiga saker händer, det blir inte bättre av att man deppar ihop. Gör något som får dina tankar att inte smyga iväg på den jobbiga vägen. När du lyckas kontrollera dina tankar så kommer allt kännas bättre.
My Life Stinks.
Liknande hände mig förut :D jag bytte skola igen (bara 2 månader efter att jag började där). Det var inte så att dom var dumma mot mig riktigt eftersom det var så man behandlade varann på den skolan :o genom att slå krokben på varandra och göra dumma saker som att sprida rykten och då blir det bara bråk på lektionerna och man lärde sig inget.
Jag valde att byta skola igen och rådde alla andra att också göra det. Då bytte hälften av klassen skola/klass.
Det gick bättre andra gången då den skolan var bättre och man visste vilka misstag man själv gjorde förra gången man bytte.
Detta fungerade för mig :D att bara börja om på nytt (igen).
↗ till inläggetLiknande hände mig förut :D jag bytte skola igen (bara 2 månader efter att jag började där). Det var inte så att dom var dumma mot mig riktigt eftersom det var så man behandlade varann på den skolan :o genom att slå krokben på varandra och göra dumma saker som att sprida rykten och då blir det bara bråk på lektionerna och man lärde sig inget.
Jag valde att byta skola igen och rådde alla andra att också göra det. Då bytte hälften av klassen skola/klass.
Det gick bättre andra gången då den skolan var bättre och man visste vilka misstag man själv gjorde förra gången man bytte.
Tack alla för dessa goda råd.
Jag uppskattar allt ni skrivit.
Detta har verkligen hjälpt mig.
Jag älskar er alla som har skrivit och get verkligen goda råd.
Bland annat så finns en del här som har gjort mig riktigt upprörd,
Och som inte har en ynka liten medkänsla av allt detta.
Och då menar jag 1 person här. och ni alla vet nog vem jag menar.
Jag nämner inga namn eftersom att då skulle jag ha varit elak tillbaka.
↗ till inläggetDet var så lite, hoppas det blir bra här efter. :DDetta fungerade för mig :D att bara börja om på nytt (igen).
Yupp, Hoppas jag med. :D
Men det blir säkert bättre. =)
↗ till inläggetDet var så lite hörru <3↗ till inläggetLiknande hände mig förut :D jag bytte skola igen (bara 2 månader efter att jag började där). Det var inte så att dom var dumma mot mig riktigt eftersom det var så man behandlade varann på den skolan :o genom att slå krokben på varandra och göra dumma saker som att sprida rykten och då blir det bara bråk på lektionerna och man lärde sig inget.
↗ till inläggetTack alla för dessa goda råd.
Ingen orsak :)
Cry me a river and build me a bridge to get over it.
Jobbiga saker händer, det blir inte bättre av att man deppar ihop. Gör något som får dina tankar att inte smyga iväg på den jobbiga vägen. När du lyckas kontrollera dina tankar så kommer allt kännas bättre.
Det var bra sagt.
Bästa.Citat.Någonsin. <3
Får jag en kaka för det inlägget? =)
Helt j*vla seriöst. Ryck upp dig för f*n.
Varför går du ut på ett forum och säger hur mycket ditt liv suger? Så j*vla svagt. Du skämmer ju ut dig själv till max.
steg 1. sluta tänka på det förflutna, "What doesn't kill you, only makes you stronger"
steg 2. rehab, starta om på nytt. Du har gått igenom erfarenheter som gör dig starkare och smartare om livet.
steg 3. lev vidare med glädje att du överlevde, och förhoppningsvis en ny flickvän som du känner dig älskad hos.
Ni vet att han redan har fått hjälp va?
Jag tror han borde lyssna lite på Metallicas Broken, beaten & scarred ifall han fortfarande är nere dvs.
"what don't kill you make you more strong"
Eller få ut all sin frustering med lite Lamb Of God - Laid To Rest:
Control yourself, you're better alone,
Destroy yourself, see who gives a fuck,
Absorb yourself, you're better alone,
Destroy yourself.
Fattar inte vad det har med saken att göra men skönt att lyssna på om man är ledsen, BTW: vet att du har fått hjälp...
BUMP
↗ till inlägget↗ till inlägget1. Vi skulle se på film i skolan och då visste vi inte vilken kanal filmen var på. Och då sa jag att vi kunde leta igenom
dom 9:e kanalerna. Eftersom att den var mellan kanal 1-9.
Och då håller en kille på att reta mig. Han säger att jag sa att vi skulle leta igenom 100 kanaler.
Och då startar han en sång om det. Och det hände föra året vid November. Och den j*veln har inte släppt det än.
Du grinar över att han sa att du sa att ni skulle leta igenom 100 kanaler? Hur f*n kan man ta det seriöst?
2. Min tjej har nyss dumpat mig. :(
Om hon nu dumpade dig, borde du då inte ha förstått att hon inte "älskade" dig, och därför inte är värd att ha? Ser ingen anledning i att vara ledsen över det.
3. Har varit o fokuserad sen det hände.
Se svar ovan
4. Och därför har jag dåliga betyg efter det. :(
Se svar ovan..
5. Min bästa vän fick Cancer och dog.
Ok, bu-hu, men vad f*n ska vi göra åt det? Utföra voodoo-ritualer för att återhämta honom från de döda? Han dog, ok, gå vidare. Att sitta och deppa över det är meningslöst.
6. Alltså vad ska jag göra med mitt liv?
Du ska skärpa dig, sluta vara en sån j*vla fjolla och framför allt, tänka med hjärnan och inte känslorna. Se allt från ett mer realistiskt perspektiv.
Come'on help me. :(
Ärligt talat tycker jag att du kunde skriva det på ett snällare sätt.
För det du skrev tar jag bara som oseriöst.
Du tar det som oseriöst för att jag inte behandlade dig som en 3-åring?
Asså, blir så trött på såna j*vla idioter som dej. Ska jag komma och döda din bästa kompis så får vi se om du blir så j*vla glad.
↗ till inlägget↗ till inlägget
Ok, bu-hu, men vad f*n ska vi göra åt det? Utföra voodoo-ritualer för att återhämta honom från de döda? Han dog, ok, gå vidare. Att sitta och deppa över det är meningslöst.
Vafan är det för svar? om min bästa kompis fick cancer och dog skulle jag bli jävligt ledsen och upprörd om nån kommer och skriver "Buhu, gå vidare"
Har haft vänner/släktingar som dött, och har märkt att sitta och deppa över det hjälper inte.
Dog dem av cancer?
En av bröstcancer, resten av alkohol/hjärt-problem.
Det enklaste är att bara försöka att inte tänka på den/dom och ta sig samman och bara gå vidare. Jag skulle bli väldigt ledsen om min bästa kompis dog. Men det är bara att träffa nån ny som man blir bra kompis med.
Mindtwistah har rätt, sluta böla och gå vidare!
Jag har varit i samma sits. Folk som retas och allt möjligt. HHittar på sånger för småsaker osv, släktingar som dött (Ja bland annat i cancer) om man slår tillbaks skickar dom folk på en. Men varför bry sig? Man börjar endå snart i gymnasiet och då blir antagligen livet mycket enklare.
↗ till inlägget↗ till inlägget1. Vi skulle se på film i skolan och då visste vi inte vilken kanal filmen var på. Och då sa jag att vi kunde leta igenom
dom 9:e kanalerna. Eftersom att den var mellan kanal 1-9.
Och då håller en kille på att reta mig. Han säger att jag sa att vi skulle leta igenom 100 kanaler.
Och då startar han en sång om det. Och det hände föra året vid November. Och den j*veln har inte släppt det än.
Du grinar över att han sa att du sa att ni skulle leta igenom 100 kanaler? Hur f*n kan man ta det seriöst?
2. Min tjej har nyss dumpat mig. :(
Om hon nu dumpade dig, borde du då inte ha förstått att hon inte "älskade" dig, och därför inte är värd att ha? Ser ingen anledning i att vara ledsen över det.
3. Har varit o fokuserad sen det hände.
Se svar ovan
4. Och därför har jag dåliga betyg efter det. :(
Se svar ovan..
6. Alltså vad ska jag göra med mitt liv?
Du ska skärpa dig, sluta vara en sån j*vla fjolla och framför allt, tänka med hjärnan och inte känslorna. Se allt från ett mer realistiskt perspektiv.
Come'on help me. :(
Ärligt talat tycker jag att du kunde skriva det på ett snällare sätt.
För det du skrev tar jag bara som oseriöst.
Du tar det som oseriöst för att jag inte behandlade dig som en 3-åring?
Asså, blir så trött på såna j*vla idioter som dej. Ska jag komma och döda din bästa kompis så får vi se om du blir så j*vla glad.
Jävligt rätt skulle jag säga.
↗ till inläggetOch du kommer dö av hjärn problem antar jag? :)En av bröstcancer, resten av alkohol/hjärt-problem.
↗ till inlägget↗ till inläggetOch du kommer dö av hjärn problem antar jag? :)En av bröstcancer, resten av alkohol/hjärt-problem.
Håller med.
Om någon j*vel hade mobbat mig, så skulle jag inte brytt mig tills han märker att det e inte någon mening med att mobba dig, om han hade fortsettit hade jag ju slått ihjäl han, skulle funka man hade fått ur sig ilskan
Bit ihop, ha en självkänsla, skit i vad andra säger!
De upptäcker tillslut att dem är totalt mobbade på sättet dem beter sig.
Ha stolthet i dig, låt inte någon trycka ner dig, för då blir det bara värre!
Stå emot! För din bästa väns skull visa att du är stark som den är så kommer du
bara bli starkare bara du tänker på goda minnen du haft med han/hon, bara bita ihop.
Livet är full av erfarenheter som kommer erbjuda dig.
↗ till inläggetjag lider med dig jag hade också problem i 8-9 an min morfar och farfar dog.
Tror du de kommer leva hela tiden eller?
Prata med någon, men begå inte självmord.