↗ till inlägget↗ till inläggetinnan idag så började jag tänka på detta av någon anledning. Då kom jag fram till den geniala slutsatsen att tid inte finns! :D
Tid är bara något som människan har hittat på för att ha något att kalla jordens rotation etc. Helt enkelt något för att förenkla vardagen. Jorden roterar, tiden står still. Så om man använder min teori till att fundera på tidsresor så kan man inte resa fram eller bak. Ändra jordens rotation, jaha? Antagligen blir allt fel men du åker inte bakåt i "tiden", varför skulle du? Och resa snabbare än ljuset? Jaha? Du kommer fram jävligt fort dit du ska, men du har inte hoppat fyra timmar framåt, snarare bara sluppit 4 timmars resa.
Tiden finns inte, alltid är nu. Allt som händer, händer i nuet. Inte då och inte i framtiden, allt händer 'nu'. Alltså "tiden finns inte, det finns bara ett nu." Och som du säger, tiden står still.
Har här du även ett till tänkande på om hur tiden kan stå still. (Waking Life är kärlek<3)
http://www.youtube.com/watch?v=ZqAKK9zcB7w
Nej, tiden står inte still. Den finns inte, det finns bara olika saker som rör sig, saker som människan sätter "tid" på för att underlätta levnadsstilen.