💬
Logga in
Fuska.se

New World Order

629 svar · startad

↗ till inlägget

Beror återigen vad man tror på. Du väljer att tro att de bara vill ha lugn och ro, och jag väljer att tro på att de har något att dölja.

Och du tror att man kan få dem och avslöja vad de pratar om genom att man står utanför och skriker åt dom?

Trådstartare #302

De får i alla fall inte lugn och ro, och det sänker deras moral (samt höjer konspirationsteoretikernas). Om de inte har något att dölja förstår jag inte varför de gör allt de kan för att dölja vad de pratar om. Om de skulle gå ut med vad de pratar (så länge det inte är onda planer) så skulle de få mer lugn och ro.

↗ till inlägget

Skulle de 150 rikaste människorna/världseliten innefatta Maud Olofsson?

Haha.

Tror WASD skrev fel/har missuppfattat det.

De ~150 rikaste människorna träffas ja, men också politiker träffas där som t.ex. Sahlin, Bildt, Olofsson etc. Detta gör en bara mer misstänksam.

Sedan kan man enkelt se hur världseliten kan styra världen utan problem med de monetära mekanismer som vi har, det borde ju du av alla förstå.

↗ till inlägget
Och du tror att man kan få dem och avslöja vad de pratar om genom att man står utanför och skriker åt dom?
Nej, men man kan visa kapitalistsvinen att man är medveten om vad de håller på med, eller åtminstone att de undandöljer något. Detta får dem att förstå att de är hotade och inte behöver lyckas med sina planer, om alla bara satt och höll käften medan man visste att de träffades så skulle de givetvis både känna sig och vara starkare än de skulle behöva vara.
↗ till inlägget

Jag måste bara säga att det här låter så otroligt fånigt, jag kollade på alla videos och det finns inga riktiga bevis, inga källor. Det här är en konspirations teori.

Men när idioter lyssnar på allt media säger så är det inte konspirationsteorier utan fakta?

What?

Jag citerar Janet & Michael Jackson ur deras låt scream här.

''If you tell me I'm wrong, then you better prove your right.''

16 Dec 2009
↗ till inlägget

De får i alla fall inte lugn och ro, och det sänker deras moral (samt höjer konspirationsteoretikernas). Om de inte har något att dölja förstår jag inte varför de gör allt de kan för att dölja vad de pratar om. Om de skulle gå ut med vad de pratar (så länge det inte är onda planer) så skulle de få mer lugn och ro.

Exakt detta jag tänkte fråga.

T.ex. Pentagon attacken. Var det för uppenbart att det var ett inside jobb, så dom inte ville ge ut bilder/videosar?

Man vet ju inte. De är därför jag höjer mina ögonbryn och börjar ifråga sätta saker.

"Dom" får folken att tro att de har makt i form av röst rätt och freedom of speech m.m.

Checka videon (jag tror många många redan sett dock)

Fast regeringar och företag döljer ju saker för er dagligen. Försvarshemligheter, framtida budgetar, planering inför valkampanjer osv osv. De kan inte alltid avslöja allt bara för att en handfull randoms vill det.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Fast regeringar och företag döljer ju saker för er dagligen. Försvarshemligheter, framtida budgetar, planering inför valkampanjer osv osv. De kan inte alltid avslöja allt bara för att en handfull randoms vill det.

Folket ska ha rätt att veta allt de döljer eftersom att det påverkar dem, därför skall varken regering eller stat existera då folket alltid kommer att förtryckas utan någon frihet.

Sedan är det ändå lite skillnad på dina urusla jämförelser och det här.

Eller hur.. Stor skillnad mellan Pentagon attacker och framtida budget planer.

Folket ska ha rätt att veta allt de döljer eftersom att det påverkar dem, därför skall varken regering eller stat existera då folket alltid kommer att förtryckas utan någon frihet.

Ptja, i Sverige och de flesta andra länder i västvärlden kan man faktiskt få reda på allt som beslutsfattarna gör. Alla beslut som fattas av makthavarna i Sverige är offentliga, precis som motioner, propositioner, styrelseprotokoll, aktieböcker, uppgifter från kronofogden, bolagsverket och typ alla myndigheter man kan tänka sig. Man kan till och med begära att de postar hem kopior på skiten.

Så om du vill ha reda på allt vad regering/riksdag och andra myndigheter pysslar med så är det bara att pallra dig dit och begära att få se det. Fast det gör du naturligtvis inte.

↗ till inlägget

Sedan är det ändå lite skillnad på dina urusla jämförelser och det här.

Med det här så refererar du till mötena med Bilderberger-gruppen, antar jag? Hur kan du veta att mina jämförelser inte stämmer, när du inte har en aning om vad de diskuterar?

(in before "omg u suck")

Senast ändrad:

17 Dec 2009
↗ till inlägget

Ptja, i Sverige och de flesta andra länder i västvärlden kan man faktiskt få reda på allt som beslutsfattarna gör. Alla beslut som fattas av makthavarna i Sverige är offentliga, precis som motioner, propositioner, styrelseprotokoll, aktieböcker, uppgifter från kronofogden, bolagsverket och typ alla myndigheter man kan tänka sig. Man kan till och med begära att de postar hem kopior på skiten.

Så om du vill ha reda på allt vad regering/riksdag och andra myndigheter pysslar med så är det bara att pallra dig dit och begära att få se det. Fast det gör du naturligtvis inte.

Vad de säger att de ska göra, åh vad nytta man har av den informationen.... *suck*. Det som är intressant är ju varför de tänker göra det (och inte nått vinklat, förvrängt och ändrat väljarvänligt motiv) och vad de faktiskt gör. Det får man inte tag på. Dessutom är Svergies beslut rätt så meningslösa då över 50% av besluten som beror sverige inte längre fattas i Sverige.

↗ till inlägget
Med det här så refererar du till mötena med Bilderberger-gruppen, antar jag? Hur kan du veta att mina jämförelser inte stämmer, när du inte har en aning om vad de diskuterar?

(in before "omg u suck")

En del information borde vi ju få reda på eftersom Alex Jones (den stora babyn) tydligen har/hade en insider, plus att han lyckades på ett skrämmande sätt förutspå vissa saker i hans dokumentär "Obama depiction". Dessutom är det fler saker som verkar mystiskt med hela den här gruppen, företagspampar och båda de politiska sidorna i usa (t.ex.) träffas bakom låsta dörrar och diskuterar världspolitik och världsekonomin. Det är oerhört odemokratiskt och antagligen olagligt i de flesta länder.
↗ till inlägget

Nä du tror inte att jag vet att vi har offentlighetsprincipen i Sverige? Det betyder inte att stat förtrycker och hemlighåller saker från folket och dessutom kan du inte bara se på hur det är i Sverige.

B.la. har jag planerat att hämta ut dina fina VG-betyg.

↗ till inlägget

Fast det gör du naturligtvis inte.

Ganska idiotiskt att begära ut dokument som beskriver hur idioter drar ut på tiden för att skapa fler problem i samhället.

↗ till inlägget
Med det här så refererar du till mötena med Bilderberger-gruppen, antar jag?

(in before "omg u suck")

nej omg u suck
↗ till inlägget

Nä du tror inte att jag vet att vi har offentlighetsprincipen i Sverige?

Man vet aldrig med dig.

Det betyder inte att stat förtrycker och hemlighåller saker från folket och dessutom kan du inte bara se på hur det är i Sverige.

Klart som fan saker hemlighetshålls. Fram tills det att ett beslut är fattat.

B.la. har jag planerat att hämta ut dina fina VG-betyg.

Gör det. Scanna in eller fota dem gärna sedan. Mina betyg räckte till det gymnasium jag ville in på och det universitet jag ville in på. Mer behövs inte.

Ganska idiotiskt att begära ut dokument som beskriver hur idioter drar ut på tiden för att skapa fler problem i samhället.

Eh, gör inte det då. Fast om folk inte orkar läsa saker så är det svårt att gnälla om att makthavarna döljer saker. Det mesta går att få reda på, men folk (antagligen även du) är helt enkelt för ointresserade/lata för att orka bry sig.

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Man vet aldrig med dig.

Nä, man vet aldrig med någon.

↗ till inlägget

Klart som fan saker hemlighetshålls. Fram tills det att ett beslut är fattat.

Japp, för folket ska inte ha någon aning om vad utsugarväldet planerar utan det skall ske i tystnad tills beslutet är tagit, då är det ju för sent att stoppa något.

↗ till inlägget
Eh, gör inte det då. Fast om folk inte orkar läsa saker så är det svårt att gnälla om att makthavarna döljer saker. Det mesta går att få reda på, men folk (antagligen även du) är helt enkelt för ointresserade/lata för att orka bry sig.
Vad som står på papper och vad som händer i praktiken är två helt olika saker, även om offentlighetsprincipen låter så vacker så betyder det inte att den ger oss en rätt till den sanna bilden av det som händer i praktiken.

Japp, för folket ska inte ha någon aning om vad utsugarväldet planerar utan det skall ske i tystnad tills beslutet är tagit, då är det ju för sent att stoppa något.

Eh, propositioner/motioner (förslag som kommer in till riksdagen) är offentligt material. Så om du eller någon annan vill veta vad som händer innan ett beslut är fattat så är det bara börja läsa. Allmänheten har även möjlighet att vara åskådare när riksdagen sammanträder.

Alla förslag som kommer in till riksdagen är offentliga. Alla beslut som fattas av myndigheter/landsting/kommuner (med vissa undantags fall, såsom sjukvården) är offentliga. Styrelseprotokoll, aktieböcker och bolagsstämmor är offentligt.

Vad exakt är det du vill veta som du inte redan kan få reda på om du bara anstränger dig lite?

Vad som står på papper och vad som händer i praktiken är två helt olika saker, även om offentlighetsprincipen låter så vacker så betyder det inte att den ger oss en rätt till den sanna bilden av det som händer i praktiken.

Vad har du som kan styrka ditt påstående om att vad som står på pappret (i motioner, propositioner, beslut osv) inte är det som händer i verkligheten? Gärna med "riktiga" exempel.

(Typ, "riksdagen antog en motion om att kor inte får bära hatt men sedan så köpte de hattar till alla kor i Sverige". Lite fånigt exempel kanske, men du fattar säkert. Gärna med länkar till motioner/propositioner/beslut och trovärdiga källor till vad som faktiskt hände)

18 Dec 2009
↗ till inlägget

Vad exakt är det du vill veta som du inte redan kan få reda på om du bara anstränger dig lite?

Vad Bildt & Co diskuterar under bilderberg-möterna t.ex.
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Vad Bildt & Co diskuterar under bilderberg-möterna t.ex.

Nyss fanns det ju en insider. Fråga honom.

Trådstartare #318
↗ till inlägget

Alex Jones påstår sig ha en insider, som han inte ger ut namnet på för då skulle han ju bli av med honom direkt.
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Alex Jones påstår sig ha en insider, som han inte ger ut namnet på för då skulle han ju bli av med honom direkt.

Så det är alltså någon kille som påstår att han har en insider, men denne insider har ingen information att ge?

Låter som ett vinnande koncept.

Senast ändrad:

Trådstartare #320

Jo han säger en del om det på sin radioshow då och då. Minns inte exakt vad han säger om det, men har för mig att de diskuterar om just hur de kan få ett NWO.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in