💬
Logga in
Fuska.se

Cannabis

281 svar · startad

För att lägga till lite substans om cannabis bieffekter. Jag har rökt cannabis (både hasch och gräs, även om hasch är favoriten) dagligen lite mer än ett och ett halvt år. Jag har ingen aptit utan att röka cannabis, jag får extremt svårt att sova utan cannabis, jag får hemska ångestattacker (som visserligen kommer från att jag "rökt bort problem", vilket är det sämsta man kan göra) samt att jag känner mig onykter även när jag är nykter, "gosigheten" som man får i hjärnan när man röker sätter sig mina vänner. Nu har jag bestämt mig för att hålla upp ett tag eftersom jag vill kunna äta, sova och leva ett normalt liv utan cannabis samt all trubbel med polis som rökat får med sig (acab). Självklart kommer jag inte sluta upp helt, jag älskar ju cannabis, men jag kommer inte gå ner mig som jag gjort tidigare.

Så mitt tips är, rök en holk om ni känner för det, men håll det till speciella tillfällen. Gör inte rökandet till en daglig rutin.

11 Feb 2010

Kan också slänga in min upplevelse av cannabis främst för att göra så folket börjar diskutera mer :P

Jag röker ungefär 1-4ggr per månad, jag föredrar alkohol men har några polare som dealar och får ofta en femma som dom gärna bjuder på gratis. Då blire att puffa, jag ser inte precis upp till mina kompisar dom langar eftersom jag kan läsa dom som en bok och att några av dom är inne på helt fel spår medan vissa hoppet inte finns kvar, börjar köra på andra droger också, 4-ho-met osv. för mig så ser jag mitt rökande som jävligt chill, jag röker då och då och har aldrig känt av några bieffekter, förutom att käka mycket chips :P Känner inget sug men säger heller aldrig nej till ett bloss då och då.

Föredrar ÖL.

22 Feb 2010
↗ till inlägget

Kan också slänga in min upplevelse av cannabis främst för att göra så folket börjar diskutera mer :P

Jag röker ungefär 1-4ggr per månad, jag föredrar alkohol men har några polare som dealar och får ofta en femma som dom gärna bjuder på gratis. Då blire att puffa, jag ser inte precis upp till mina kompisar dom langar eftersom jag kan läsa dom som en bok och att några av dom är inne på helt fel spår medan vissa hoppet inte finns kvar, börjar köra på andra droger också, 4-ho-met osv. för mig så ser jag mitt rökande som jävligt chill, jag röker då och då och har aldrig känt av några bieffekter, förutom att käka mycket chips :P Känner inget sug men säger heller aldrig nej till ett bloss då och då.

Föredrar ÖL.

Undrar bara hur "hoppet inte finns kvar" för dessa? :S 4-HO-MET, och de flesta hallucinogener, gör inga skador på kroppen och är varken beroendeframkallande fysiskt eller psykiskt.

Kan slänga in min upplevelse: Röker någon femma per månad, så det blir nog i genomsnitt en gång varannan eller var tredje dag. Studerar på ABB Industrigymnasium, ett av Sveriges mest betygskrävande gymnasium. Har bra betyg, läser ofta böcker, är absolut inte "gangster" (Typiska personer i blattegäng som står och röker utanför något publikt ställe), dricker inte, röker inte tobak och mår bra i livet. D.v.s, jag är en ideal-pöjk. Förutom en detalj då. Jag röker dödsknark.

Senast ändrad:

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Föredrar ÖL.

Undrar bara hur "hoppet inte finns kvar" för dessa? :S 4-HO-MET, och de flesta hallucinogener, gör inga skador på kroppen och är varken beroendeframkallande fysiskt eller psykiskt.

Kan slänga in min upplevelse: Röker någon femma per månad, så det blir nog i genomsnitt en gång varannan eller var tredje dag. Studerar på ABB Industrigymnasium, ett av Sveriges mest betygskrävande gymnasium. Har bra betyg, läser ofta böcker, är absolut inte "gangster" (Typiska personer i blattegäng som står och röker utanför något publikt ställe), dricker inte, röker inte tobak och mår bra i livet. D.v.s, jag är en ideal-pöjk. Förutom en detalj då. Jag röker dödsknark.

Hoppet försvan när de blev erbjudna att börja deala, de gjorde det inte för att de ville ha gratis röka utan för att tjäna pengar, men det blev som sagt gratis röka, vid större leveranser så tog de upp mot 25% av rökat och ersatte det med något annat, vilken sekund som helst kunde någon komma på dom och slå dem blodiga, men det har lugnat sig nu då min kompis blev tagen av polisen. Förstörde hans liv i princip, skrämde bort de flesta från att röka lika mycket som de gjorde förr, men innan det så var många av dem taggade på att köra lite allt möjligt, jag tyckte att de spårade då de körde 4-ho-met eftersom de hade en sån sjuk effekt, dom började se tigrar och blev jävligt rädda, en tjej som jag inte känner alls men hörde talas om var nära på att ta livet av sig efter en snetripp.
23 Feb 2010

Droger borde inte finnas, vill också känna mej trygg när ja är ute.

Vill inte att de ska ligga två gubbar utan liv o sniffa lim, och röka cannabis..

Bara dumt, idiotiskt.

Tror dom att man är cool om man röker på?

Helt vansinnigt.

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Jag antar att du då tycker att det är smartare att legalisera mer skräp än att jobba mot att minska användningen av det som redan finns?

Kolla på resten av världen, att legalisera(eller snarare avkriminalisera bruket) har vänt utvecklingen i bland annat Portugal och Holland, USA har lagt ner kriget mot narkotika och Kalifornien legaliserar och beskattar cannabis i november(mest troligen, de kommer att ha folkomröstning)

↗ till inlägget

Vill inte att de ska ligga två gubbar utan liv o sniffa lim, och röka cannabis..

Bara dumt, idiotiskt.

Helt vansinnigt.

Känner du dig inte trygg utomhus? Pga limsniffare och CANNABISRÖKARE? Vad gör haschtomtarna?

De som begår brott för att finansiera missbruk är nog mestadels kokain(,amfetamin?)- och heroinmissbrukare, därför anser jag att staten likt Holland och Schweiz bl.a. bör förse dessa missbrukare med sitt knark för att sedan när de tillslut VILL sluta inte lider av smittor som sprids i miljön de lever i. Idag är det lättare att få tag i gatuheroin än metadon, som ska hjälpa heroinmissbrukare att sluta.

Heroinister far inte illa utav drogen utan livet de lever. En heroinist med hepatit, HIV och annat otrevligt är knappast i skick för att rehabiliteras. En missbrukare som har rena sprutor och slipper råna/prostituera sig för att finansiera missbruket har betydligt högre chans att bli ren, när han inser att det han gör inte håller.

Medellivslängden för en heroinist är 19 år i Sverige och 40 i Holland, om jag minns rätt.

Är moralen viktigare än människoliv?

Senast ändrad:

↗ till inlägget

Trots att just "det andra hållet" har visat sig fungera mycket bättre? Sverige är ganska ensamma om sin destruktiva nolltoleranspolitik, den är förlegad och värdelös. Den överlever tack vare lyckad propaganda sedan barnsben... något som är påväg att ändras tack vare globalisering och internet.

Kan du specificera dig när du säger att det fungerar bättre? Det kan säkert ha bra medicinska egenskaper, men att låta folk röka hur som helst är lika dumt som att låta folk få i sig morfin (eller någon receptbelagd medicin) hur som helst.

↗ till inlägget
Kolla på resten av världen, att legalisera(eller snarare avkriminalisera bruket) har vänt utvecklingen i bland annat Portugal och Holland, USA har lagt ner kriget mot narkotika och Kalifornien legaliserar och beskattar cannabis i november(mest troligen, de kommer att ha folkomröstning)
Vad menar du exakt med "vänt utvecklingen"?

Jag kan acceptera att folk skulle få köpa och röka MINDRE mängder cannabis i vissa barer och liknande. Däremot att det skulle vara lika fritt som tobak är idag kommer jag inte att gå med på.

28 Feb 2010
↗ till inlägget

Bara dumt, idiotiskt.

Helt vansinnigt.

Dina fördomar kommer att få dig nedslagen en dag.

Förutfattade meningar om folk är det värsta som man kan ha/göra. Fy för dig.

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/f/fd/World-cannabis-laws.png

Angående påståendet om att Sverige är ensamma om att inte ha legaliserat cannabis.

Koffein dödar mellan 1000-10 000 personer årligen, i USA eller världen, minns inte riktigt.

Två koppar kaffe om dagen har visat sig förebygga demensskador och alzeimerssjukdomar och andra cancerformer samt diabetes pga att själva kaffebönan är bombat av antioxidanter och koffeinet.

Droger som cannabis visar bara problem för samhället, kolla bara på Jamaica, folk rånar dig på en tia för att kunna få råd till skitet.

↗ till inlägget

Koffein dödar mellan 1000-10 000 personer årligen, i USA eller världen, minns inte riktigt.

Två koppar kaffe om dagen har visat sig förebygga demensskador och alzeimerssjukdomar och andra cancerformer samt diabetes pga att själva kaffebönan är bombat av antioxidanter och koffeinet.

Droger som cannabis visar bara problem för samhället, kolla bara på Jamaica, folk rånar dig på en tia för att kunna få råd till skitet.

Vill gärna ha en källa på det tack.

↗ till inlägget

Det är inget fel på Jamaica, jag har vart där och jag såg NÄSTAN ingen som rökte där.

↗ till inlägget

Jupp. Föräldrar tror inte att det finns någon gräns utan att så fort man provar är man körd. Men du är ett exempel på en helt vanlig person som röker lagom mängder. Droger är precis som alkohol och tobak och allt annat, farligt i för höga mängder. Men föräldrar är mer eller mindre hjärntvättade angående det...
↗ till inlägget

Droger är precis som alkohol och tobak och allt annat, farligt i för höga mängder. Men föräldrar är mer eller mindre hjärntvättade angående det...

Fast det är ju rätt stor skillnad på droger och droger. Heroin och Cannabis till exempel.

Jo jag vet men föräldrar ser allt som samma sak. Men det borde väl finnas någon lagom mängd av heroin ändå?

↗ till inlägget

Jo jag vet men föräldrar ser allt som samma sak. Men det borde väl finnas någon lagom mängd av heroin ändå?

Grejen är ju att tex heroin är betydligt mer beroendeframkallande, ger värre biverkningar och en jobbigare abstinens. Det är dessutom lättare att överdosera. Effekter av långvarit heroinmissbruk är tydligen förstörd lever, trasiga njurar, kasst hjärta, dåligt blodomlopp osv. osv.

Min poäng var att ja, allt är farligt är för höga mängder, men det är till exempel betydligt farligare med en för hög mängd heroin, än en för hög mängd cannabis.

11 Mar 2010

Såhär funkar cannabis-debatten:

Cannabishatare: Cannabis är dåligt!

Cannabisälskare: Källa?

Cannabishatare: Knarkglorifierare!

Sanningen är att cannabis är relativt ofarligt, nej det är inte farligt att umgås med cannabisrökare. Jag röker själv då och då.

17 Mar 2010
↗ till inlägget

Borde cannabis legaliseras?

Propaganda?

Hur tror ni cannabis skulle påverka Sveriges samhälle? Framförallt ungdomar.

Minskad organiserad kriminalitet? Langare etc.

Lite saker ni kan tänka på.

1. Nej, ska man ha en till beroende framkallande drog? Alkohol är farligt nog, för stort för att göra olagligt också, vem röstar på ett parti som vill sätta lag på alkohol :).

2. Ja, jävligt mycket rasism i dess historia. Är det inte en cannabis planta på dollar sedeln? Just bredvid presidenten på bilden om jag minns rätt.

3. Det skulle påverka det ungefär som alkohol, fast värre. Alkohol är så vanligt att folk att tagit droger med alkohol vilket skulle kunna leda till väldigt dåliga saker! Småungar får alkohol vid 14 års ålder, tror inte dem kan skaffa olagligt cannabis om dem inte känner folk i den sektorn genom en bror eller förälder.

4. Nej, folk skulle langa annat ändå.

Övrigt: Folk börjar med Cider, går till Lättöl för att polarna säger det (14 års ålder~), hänger fortfarande med dem polarna, fixa lite whisky vid ~17, hembränt vid ~15 och brännvin vid 18.

Folk börjar med Cannabis, går till lite högre doser för att polarna säger det (15 års ålder~), hänger fortfarande med dem polarna, fixar värre droger vid ~17, högre doser vid 16~ och farliga droger vid 18-20~.

Det finns vissa som håller sig vid Starköl, sen finns det majoriteten :) (Nej, har inge siffror på just det där, om någon har siffror på vilken ålder ungar börjar med alkohol och i vilken ålder dem går upp till värre alkoholhalter.)

Man vill alltid ha en större kick efter första, vid ung ålder har man inte samma information om Cannabis och vågar inte säga Nej till varken Cannabis eller Alkohol om Cannabis hade varit lagligt. Vid ung ålder är man väldigt manipulativ och går med strömmen.

Min poäng är: Vi har nog med problem med Alkohol bland ungar, varför skaffa ett till. Åldersgräns 20 funkar ändå inte precis som Åldergräns på att köpa alkohol.

(Jag är väldigt negativ mot droger, men börjat böja mig lite för just Cannabis)

http://www.drugwarrant.com/articles/why-is...ijuana-illegal/ << Där är lite fakta om varför Marijuana blev olagligt. Om någon känner för att läsa ;)

Ps. Om jag sagt emot mig själv eller nått sånt, notera till mig och jag kollar igenom.

Senast ändrad:

21 Mar 2010
↗ till inlägget

1. Nej, ska man ha en till beroende framkallande drog? Alkohol är farligt nog, för stort för att göra olagligt också, vem röstar på ett parti som vill sätta lag på alkohol :).

2. Ja, jävligt mycket rasism i dess historia. Är det inte en cannabis planta på dollar sedeln? Just bredvid presidenten på bilden om jag minns rätt.

3. Det skulle påverka det ungefär som alkohol, fast värre. Alkohol är så vanligt att folk att tagit droger med alkohol vilket skulle kunna leda till väldigt dåliga saker! Småungar får alkohol vid 14 års ålder, tror inte dem kan skaffa olagligt cannabis om dem inte känner folk i den sektorn genom en bror eller förälder.

4. Nej, folk skulle langa annat ändå.

Övrigt: Folk börjar med Cider, går till Lättöl för att polarna säger det (14 års ålder~), hänger fortfarande med dem polarna, fixa lite whisky vid ~17, hembränt vid ~15 och brännvin vid 18.

Folk börjar med Cannabis, går till lite högre doser för att polarna säger det (15 års ålder~), hänger fortfarande med dem polarna, fixar värre droger vid ~17, högre doser vid 16~ och farliga droger vid 18-20~.

Det finns vissa som håller sig vid Starköl, sen finns det majoriteten :) (Nej, har inge siffror på just det där, om någon har siffror på vilken ålder ungar börjar med alkohol och i vilken ålder dem går upp till värre alkoholhalter.)

Man vill alltid ha en större kick efter första, vid ung ålder har man inte samma information om Cannabis och vågar inte säga Nej till varken Cannabis eller Alkohol om Cannabis hade varit lagligt. Vid ung ålder är man väldigt manipulativ och går med strömmen.

1. Beroendeframkallande?

3. I nuläge är det 10 gånger lättare att få tag i cannabis än att få tag i alkohol, riskerna är dock större. 14-åriga har inga problem alls att skaffa cannabis.

Övrigt: Det är en jävligt stor skillnad att gå från lättöl->starköl och att gå från cannabis-> t.ex. Kokain.

Varken lättöl eller starköl har en beroendeframkallande effekt under kort tid, kokain däremot är mycket farligare och abstinensen är högre. Kör man cannabis så finns det inget i den drogen som gör att man går till andra droger, den största anledningen är att ens langare erbjuder gratisprov på andra droger, hade cannabis varit lagligt, hade problemen inte funnits.

Hur många gånger hade du rökt sa du? Du säger utan källa och utan egen upplevelse att man söker större kick varje gång? Finns de som började röka cannabis när de var 14 och fortfarande kör på med samma doser nu i äldre 80åren.

Jag tror att hans poäng var att vi redan har två skadliga droger (alkohol och tobak), och det finns ingen anledning att tillåta ytterligare än. (Ja, Cannabis har vissa skadliga effekter precis som all rökning och alla droger).

Anledningen till att alkohol är tillåtet är att det är så djupt rotat i samhället. Hade den upptäckts idag hade det blivit olagligt illa kvickt.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in