Beror på hur man ser på det. Går du med på att ingen av oss har rätt?
New World Order
Nej. En av oss har rätt och den andre har fel. Vem det är som har rätt går inte att avgöra för tillfället.
Det finns 6 miljarder andra på denna jord som har åsikter som skiljer sig från våra, är det inte ganska sannolikt att nån av de har rätt och vi två har fel?
c wut i did thar?
↗ till inläggetDet finns 6 miljarder andra på denna jord som har åsikter som skiljer sig från våra, är det inte ganska sannolikt att nån av de har rätt och vi två har fel?
c wut i did thar? :)
...du kanske borde tänka över det där inlägget lite.
Vi diskuterar huruvida NWO finns eller inte (eller i alla fall om det är som konspirationsteorierna påstår). Du säger att NWO-grejen är sann och jag säger att den inte är det.
En av oss har rätt och en av oss har fel. Antingen så stämmer konspirationsteorierna bakom NWO eller så stämmer dom inte.
Vi diskuterade ju typ filosofi i 2 sidor nu utan att du klagat än.
Det finns oändligt många synsätt och teorier inom denna konspirationen. Om man ser på det som du skriver i senaste meningen så måste alla eller ingen av de (tusentals?) teorierna vara rätt. Jag är väldigt övertygad på att inget av de stämmer.
Det är som att säga att allt inom en religion är sant, eller att inget inom den religionen är sant. Något som står i bibeln är antagligen sant, men inte allt.
Nej, alla teorierna måste inte stämma. En måste stämma. Eller i det här fallet, en av dina teorier måste stämma.
Jag har ju mer än en teori. Och deras sannolikhet har jag olika åsikter om.
Det finns massvis med olika konspirationsteoretiker som har olika teorier och inte håller med varandra.
↗ till inläggetNär du säger "NWO-grejen", som nån slags "teori" du tillskriver WASD, vad är det lite mer preciserat som du lägger i det ordet, "NWO-grejen"?Du säger att NWO-grejen är sann och jag säger att den inte är det.
↗ till inläggetJag har ju mer än en teori. Och deras sannolikhet har jag olika åsikter om.
Det finns massvis med olika konspirationsteoretiker som har olika teorier och inte håller med varandra.
Ja, jo. Min poäng var att grundfrågan är huruvida det finns en konspiration över huvud taget. Sedan kan man diskutera vidare kring vad för typ av konspiration det skulle vara (typ, blodsdrickande reptiler från yttre rymden och sådant). Men huvudfrågan är fortfarande "Finns det en konspiration?"
Först förnekade jag det här, men efter att ha sett klipp om Illuminati och grejer så har jag ändrat uppfattning.
Det är nog möjligt. Det finns många sammanträffanden i detta sammanhang. :blink:
Och jag såg YOUTUBE videos som övertygade mig om att Jorden är platt, att det är en global konspiration för att DÖLJA SANNINGEN för oss. Astronomer och astrologer är mutade av REGERINGEN! Satelliter FINNS inte! Alla signaler skickas genom torn! Solen och månen är egentligen 5.1 mil i diameter och finns 450 mil från oss! Jorden simulerar gravitation genom att röra sig "uppåt" ca 10 kilometer i sekunden!
(om någon undrar så kommer allt detta skitsnack från http://www.theflatearthsociety.org/forum/i...hp?topic=1324.0 , att folk sitter och hittar på sådan smörja får mig att må illa.)
Återigen drar du alla konspirationer över en kant. Och det är det som sägs på filmerna som får en att tänka, de säger inte "såhär är det" (vissa gör det, som man bör ta avstånd ifrån). David Icke beskriver det som flera punkter i samhället och när man klarar av att se alla tillsammans så förstår man hur allt hänger ihop. Om du skulle se en pixel i taget på din skärm skulle du inte förstå nånting men nu när du ser alla samtidigt förstår du hur de hänger ihop.
Ovanstående text är exempel på vad som kan sägas i en youtube film. Det behöver ingen källa (möjligen common sense) och det kan få en att tänka till. Men om man kollar för mycket och slutar tänka kritiskt blir det lätt att man accepterar saker som sägs som egentligen behöver källa. Man kan bli fanatiker inom alla ämnen och det är tydligen lättare att bli det inom konspirationer. Jag skulle kunna göra en tråd och påstå att alla som tror att jorden är runt är hjärntvättade idioter eller nåt, eller så är jag som jag är nu och accepterar att alla tycker och tror olika.
Och förresten om det är konstant hastighet så känner man inte av den. Om t.ex du står på en buss dras du ju inte bakåt , menar de möjligen att jorden accelererar med 10km/s?
Såg bara början av en film, klaga om ni vill, men tror inte från vad jag vet just nu att det kan hända, det finns alltid nån general som tycker det finns casualties som måste accepteras, men att USA planerade Pearl Harbor? Att USA planerade 9/11, att USA / GB planerade bombningar i London? Njaa.. Tror USA blev totalt smekta i Pearl Harbor och samma med 9/11. Sen kan man alltid säga att dem egentligen kände till det och ville inte stoppa det och riskera att förlora Andra Världskriget, eller att de tyckte 2 skyskrapor kan rasa mitt i USA, det gör inget, folk ska bli rädda.
Såg en dokumentär där man kan ganska lätt skicka en EMP på USA och slå ut allt och helt förstöra USA samtidigt som man skickar in militär som tar över, men att dom känner till att det kan hända och försöker få fram ett skydd mot det men att det inte är helt klart. Betyder det att dem vet om det man "vill" inte stoppa det utan när det händer så har de planerat det hela tiden.
/Är inte helt insatt, bråttom till bussen, kommentera gärna :)
Är inte alls insatt i detta ämne men slänger ändå in min åsikt-
Tror varken att New World Order eller Illuminati är några vinnande sidor, dem har idiotiska argument som inte funkar alls på lång sikt och dem verkar vara väldigt skumt folk som säkerligen har många fötter inne på den olagliga sidan, satanister? Det är vad jag hört iaf.
Men som sagt, detta är bara saker jag snappat upp från youtube och skolan =)
Rätt så intressant
↗ till inläggetDet är hållbart för dem, deras livstid, inte för någon annan i någon annan tid. NWO-eliten är extremt influerade av självintresse, för det är så deras värderingar har blivit skapta.Är inte alls insatt i detta ämne men slänger ändå in min åsikt-
Tror varken att New World Order eller Illuminati är några vinnande sidor, dem har idiotiska argument som inte funkar alls på lång sikt och dem verkar vara väldigt skumt folk som säkerligen har många fötter inne på den olagliga sidan, satanister? Det är vad jag hört iaf.
Men som sagt, detta är bara saker jag snappat upp från youtube och skolan =)
Tror att eliten har väldigt lite med religiös fundamentalism att göra, om nått, så använder de religion som ett verktyg för kontroll.
↗ till inläggetSåg bara början av en film, klaga om ni vill, men tror inte från vad jag vet just nu att det kan hända, det finns alltid nån general som tycker det finns casualties som måste accepteras, men att USA planerade Pearl Harbor? Att USA planerade 9/11, att USA / GB planerade bombningar i London? Njaa.. Tror USA blev totalt smekta i Pearl Harbor och samma med 9/11. Sen kan man alltid säga att dem egentligen kände till det och ville inte stoppa det och riskera att förlora Andra Världskriget, eller att de tyckte 2 skyskrapor kan rasa mitt i USA, det gör inget, folk ska bli rädda.
Såg en dokumentär där man kan ganska lätt skicka en EMP på USA och slå ut allt och helt förstöra USA samtidigt som man skickar in militär som tar över, men att dom känner till att det kan hända och försöker få fram ett skydd mot det men att det inte är helt klart. Betyder det att dem vet om det man "vill" inte stoppa det utan när det händer så har de planerat det hela tiden.
/Är inte helt insatt, bråttom till bussen, kommentera gärna :)
Du kommer möjligtvis inte ihåg hur?
Ok låt oss säga så här, jag har läst igenom tråden, och en från mångas sida verkar folk tycka att man är helt okunnig och bara vill ha uppmärksamhet med att anklaga USA.
USA har inte så jätte stor historia när det gäller land, trots det har USA världens största krigshistoria genom tiderna. Hur många har USA jävlats med igentligen? Aa det är svårt och räkna ut det där.
Hur ofta vill USA leka världspoliser? Även svårt och lista ut det där.
Hur många gånger har USA bett Iran, Pakistan, Nordkorea och flera andra länder förstöra sina kärnvapen?
USA gick in i Irak trots att USA vet själva att Saddam Hussein förstörde sina kärnvapen, för annars skulle dem gå till attack och Irak var ganska försvagat efter backstab av USA, eftersom Irak och USA var bästa polare en gång i tiden. Dem går in i ett land frivilligt påstår att dem ska besegra terrorismen, vad fan har dem gjort? Dem har vänt landet upp och ner, folk har ingen förståelse och förlit för västvärlden längre, och vi som sitter här tycker att det är konstigt. Innan USA gick in i Irak så hade man inte hört en bomb på åratal förutom i gulfkriget, men det fanns inga rebeller den tiden.
USA hotar Iran ifall dem inte förstår sina kärnvapen, även Israel hotar Iran att anfalla om dem inte gör det. Varför ska Israel och USA få ha tillgång till kärnvapen men inte någon annan? Jag säger inte att det är bra med kärnvapen, men varför just dem båda? Är det inte lite korruption som ligger bakom detta?
Jag ställer denna fråga till alla som just nu fått en fobi av att hata Iran
Vem ska man lita på? Iran, har kärnvapen, USA har kärnvapen, dubbelt så fler än vad Iran har.
Vem ska man lita på? Iran? Eller ska man lita på USA som har störst krigshistoria i världen och som användt kärnvapen offensivt?
USA är en erkänd Kärnvapenmakt genom Ickespridningsavtalet.Därför får dom lov att ha kärnvapen.
Det finns inga bevis på att Israel verkligen har kärnvapen men det mest troliga är att de faktiskt har.
Iran,ja är det någon som verkligen vill att Iran ska ha kärnvapen?Om vi ska uppnå en kärnvapen fri värld borde inte första steget vara att inte låta mer länder få tillgång till teknologin.
Gällande Irak och Afghanistan så tycker jag ett en stor del hänger på invånarna,tar de avstånd från upprorsmännen och börjar hjälpa till med återuppbyggnadsarbetet kommer det att gå mycket smidigare.
Visst det kanske svider att hjälpa de otrogna hundarna från väst men dem kommer själva att tjäna på det i framtiden.
↗ till inläggetUSA är dem som har användt kärnvapen två gånger i sin historia, vem fan bryr sig om dem är erkända eller något? Hela världssystemet är korrupt!USA är en erkänd Kärnvapenmakt genom Ickespridningsavtalet.Därför får dom lov att ha kärnvapen.
Det finns inga bevis på att Israel verkligen har kärnvapen men det mest troliga är att de faktiskt har.
Iran,ja är det någon som verkligen vill att Iran ska ha kärnvapen?Om vi ska uppnå en kärnvapen fri värld borde inte första steget vara att inte låta mer länder få tillgång till teknologin.
Gällande Irak och Afghanistan så tycker jag ett en stor del hänger på invånarna,tar de avstånd från upprorsmännen och börjar hjälpa till med återuppbyggnadsarbetet kommer det att gå mycket smidigare.
Visst det kanske svider att hjälpa de otrogna hundarna från väst men dem kommer själva att tjäna på det i framtiden.
Det är USA som har sabbat Irak, det är det du inte förstår, ingen bad dem och gå in i Irak, USA går in dit av en anledning, sälja en massa kontrakt på oljetillgångarna och det vet alla! Sen så ska du veta att USA är experter på att mörkna dåliga agerande som deras militär gör.