💬
Logga in
Fuska.se

Sverigedemokraterna

589 svar · startad · 🔒 låst

Nivå 6 · Fuskare

Åkesson verkar rätt slipad faktiskt, tycker jag i alla fall.

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Åkesson verkar rätt slipad faktiskt, tycker jag i alla fall.

Han är väldigt slipad, i alla fall i de debatterna jag har sett han i.
Nivå 12 · Mästerfuskare

Eftersom Åkesson är partiledare så får man väl ändå se honom som ytterst ansvarig för hela partiets politik. Exempelvis deras skuggbudgetar, manifest osv.

Det är fan inte slipat vill jag lova.

Nivå 1 · Novis

Annars är Gustav Kasseltstrand, Rickard Jomshof och Lars Isovaara också rätt hyffsade. Fast vanliga människor har nog aldrig hört namnen eller vet vilka det är, vill man höra anföranden med dessa får man leta på youtube.

Resten får de gärna kicka då de bara skämmer ut partiet imo.

27 Jul 2011
Nivå 12 · Mästerfuskare

Någon Sverigedemokrat påstod i dagens GP att det minsann var muslimernas fel att Breivik sköt så många.

Seriöst.

Nivå 7 · Fuskare
För att va helt korrekt så sa han: "Massakern är ett resultat av mångkulturen".
Nivå 12 · Mästerfuskare

Möjligt, men jag vill minnas att han även pratade om islamisering och allt vad det nu var.

...dessutom så är ju "mångkultur" ett ord Sverigedemokrater brukar använda när de inte vågar säga islam eller muslimer.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Japp, Sverigedemokraterna vill ju inte framstå som rasister, så de lägger till annat som bidrar till deras åsikter men som inte är exakt rätt.

Om de skulle säga helt rakt och enkelt "Det är muslimernas fel" så är de körda.

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Om de skulle säga helt rakt och enkelt "Det är muslimernas fel" så är de körda.

Det har de i princip redan gjort, bland annat i och med sin reklamfilm förra året. Men jag förstår vad du menar.
Nivå 9 · Veteranfuskare

asså, jag fattar inte deras reklamfilm riktigt...

Det kommer massa kvinnor i burka och sen så kommer det att man ska välja pensionärer före invandrare? K...

Låter inte så farligt, men jag vet väl att de menar desto värre :angry:

Nivå 9 · Veteranfuskare

Den största grejen är nog bilden de målar upp av invandrare.

Jättemånga (notera kvinnornas barnvagnar) muslimer som kommer för att ta våra pengar!!1!!1!!!!1!

De verkar tro att alla invandrare är muslimer, eller åtminstone är det de som utgör "massinvandringen".

Självklart kan man inte heller vara muslim utan att gå klädd i burka och bomba saker.

Liksom man inte kan vara kristen utan att bo i kloster och leva i celibat...

stopp ett tag.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Den största grejen är nog bilden de målar upp av invandrare.

Jättemånga (notera kvinnornas barnvagnar) muslimer som kommer för att ta våra pengar!!1!!1!!!!1!

De verkar tro att alla invandrare är muslimer, eller åtminstone är det de som utgör "massinvandringen".

Självklart kan man inte heller vara muslim utan att gå klädd i burka och bomba saker.

Liksom man inte kan vara kristen utan att bo i kloster och leva i celibat...

stopp ett tag.

Tack. :)

Förut har jag inte riktigt förstått vad som jag fann så motstötande med den där filmen, men du satte fingret på det. :)

Väldigt märkligt att de låter kvinnor i burka porträttera massinvandring när det i själva verket är väääääldigt få av invandrarna som faktiskt bär burka, även bland muslimerna. Det är som att låta en hög fjortisar storma fram med stringtrosor och brunkräm när man porträttera den svenska befolkningen. Skulle säkert bli en jättepopulär propagandafilm i Iran...

28 Jul 2011
Nivå 9 · Veteranfuskare

Juicelol: Du... är en riktigt smart pojke.

Nu när du säger det så fattar jag. Det är precis så de gör! Jag är själv emot Sverigedemokraterna, men tyckte inte filmen var så farlig, så detta bevisar alltså att de lurar oss. De är lömska, men listiga :evil:

Så det jag vill komma fram till är precis så, budskapet med filmen är ju som du säger, juicelol. Vafasen? De kan ju inte riktigt säga rakt ut att allt är muslimernas fel, men därför gör de såhär.

Mumutio: Jaa, precis så. Håller med.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Den enda vettiga personen som sitter i SD är Jimmie Åkesson, resten är träskallar som inte ens gått ut gymnasiet.

Har ett Kent Ekeroth med sina kompanjoner skapa kaos i Stockholm varje helg under nätterna, något är seriöst fel på han.

29 Jul 2011
Nivå 9 · Veteranfuskare

Ryssfemma: Han kan omöjligt vara vettig om han styr ett parti som menar att man ska stoppa muslimer för att komma in i Sverige.

Och på deras valblad stod det "Ge oss Sverige tillbaka!" Va, ingen har tagit Sverige ifrån dig??? Hmm?

Mne jag förstår hur du tänker.

Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Ryssfemma: Han kan omöjligt vara vettig om han styr ett parti som menar att man ska stoppa muslimer för att komma in i Sverige.

Och på deras valblad stod det "Ge oss Sverige tillbaka!" Va, ingen har tagit Sverige ifrån dig??? Hmm?

Mne jag förstår hur du tänker.

Jag menar han är den enda som är värd att sitta och debattera framför TV4's kamera.
Nivå 6 · Fuskare

Lol @ alla P/F12:or som tror sig kunna någonting överhuvudtaget om politik..

Okej så man är inte "vettig" om man styr ett parti som vill förbjuda invandring och kasta ut en liten del av den invandring som redan finns i Sverige. (Väldigt begränsat eftersom Svenskt medlemskap lär få dem att stanna, och eftersom det tar ett antal år för en lag att gå igenom kommer knappt några kastas ut), vilket i sin tur leder till bättre ekonomi för Sverige, vi Svenskar får jobben, lägenheterna etc, inte lika mycket bidrag behövs.

Att däremot styra ett parti som slänger ut statens pengar till allt möjligt folk som kommer hit och säger "Bidrag", och hellre ger pengar till folk som inte jobbar än till dem som jobbar (Vilket är bäst för samhället? *Klurigt*) anses "vettigt"?

Min bild av det hela, inte sagt att jag stödjer något av det. Och ja, jag anser att ett samhälles ekonomi är det absolut viktigaste, eftersom pengar styr allt. Om man har en hög ekonomi kan man även lägga ned mycket pengar på sjukvård etc, så säg inte att det är omänskligt att anse att en hög ekonomi är viktigare än sjukvård.

Att SD inte har några duktiga politiker är väl också lite fel. Jimmie Åkesson är väldigt duktig på sin sak, han kan ta diskussioner och vet hur man tar sig fram i media. Att de flesta baserar hans politiska kunskaper på hans politiska åsikter är ju bara ett bevis på att de flesta är idioter. Precis som att jag skulle säga att Mona Sahlin är en värdelös politiker, bara för att hennes åsikter är helt retard och omänskliga, men henne skulle man inte vilja ha som morsa om man säger så. Sjukt duktig på att ignorera andras argument och lägga fram samma argument om och om igen, skulle aldrig klara av att göra så.

Varför man anser att SD nu inte har några duktiga politiker är väl snarare för att de få som faktiskt uttalar sig är såna stolpskott. Men hur ofta hör man nyheter om att en Moderat har sagt något etc? Inte särskilt ofta. Media letar efter just SDs uttalande för att kunna publicera i media som "främlingsfientlig politik". Men nog finns det bra politiker där, men de bästa politikerna är ju redan tagna, och vill inte se dåliga ut i media, även om många säkert stödjer SD egentligen.

Och än en gång: Stödjer inte SD på något sätt, men jag gillar bara inte folk som tror att de vet vad de pratar om när de kastar ur sig att de hatar SD, ni vet inte ens vad SD står för eller vad invandringen har för påverkan i samhället.

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Lol @ alla P/F12:or som tror sig kunna någonting överhuvudtaget om politik..

Okej så man är inte "vettig" om man styr ett parti som vill förbjuda invandring och kasta ut en liten del av den invandring som redan finns i Sverige. (Väldigt begränsat eftersom Svenskt medlemskap lär få dem att stanna, och eftersom det tar ett antal år för en lag att gå igenom kommer knappt några kastas ut), vilket i sin tur leder till bättre ekonomi för Sverige, vi Svenskar får jobben, lägenheterna etc, inte lika mycket bidrag behövs.

Att däremot styra ett parti som slänger ut statens pengar till allt möjligt folk som kommer hit och säger "Bidrag", och hellre ger pengar till folk som inte jobbar än till dem som jobbar (Vilket är bäst för samhället? *Klurigt*) anses "vettigt"?

Min bild av det hela, inte sagt att jag stödjer något av det. Och ja, jag anser att ett samhälles ekonomi är det absolut viktigaste, eftersom pengar styr allt. Om man har en hög ekonomi kan man även lägga ned mycket pengar på sjukvård etc, så säg inte att det är omänskligt att anse att en hög ekonomi är viktigare än sjukvård.

Att SD inte har några duktiga politiker är väl också lite fel. Jimmie Åkesson är väldigt duktig på sin sak, han kan ta diskussioner och vet hur man tar sig fram i media. Att de flesta baserar hans politiska kunskaper på hans politiska åsikter är ju bara ett bevis på att de flesta är idioter. Precis som att jag skulle säga att Mona Sahlin är en värdelös politiker, bara för att hennes åsikter är helt retard och omänskliga, men henne skulle man inte vilja ha som morsa om man säger så. Sjukt duktig på att ignorera andras argument och lägga fram samma argument om och om igen, skulle aldrig klara av att göra så.

Varför man anser att SD nu inte har några duktiga politiker är väl snarare för att de få som faktiskt uttalar sig är såna stolpskott. Men hur ofta hör man nyheter om att en Moderat har sagt något etc? Inte särskilt ofta. Media letar efter just SDs uttalande för att kunna publicera i media som "främlingsfientlig politik". Men nog finns det bra politiker där, men de bästa politikerna är ju redan tagna, och vill inte se dåliga ut i media, även om många säkert stödjer SD egentligen.

Och än en gång: Stödjer inte SD på något sätt, men jag gillar bara inte folk som tror att de vet vad de pratar om när de kastar ur sig att de hatar SD, ni vet inte ens vad SD står för eller vad invandringen har för påverkan i samhället.

Vi har sagt att Jimmie Åkesson är ganska bra på det han gör. Nämn några fler.

Jag har ingen koll på sveriges ekonomi, men jag har koll på vad jag tycker är rätt och fel.

Exempelvis det fettstila, att se "oss svenskar" som värda mer är något som äcklar mig, har man kommit hit ska man fan prioriteras lika högt som de andra som är här.

Sverigedemokraterna visar klara tecken på rasism och islamofobi, "öh du är helt hjärntvättad av media jävla P12a" nej, det är jag inte. SDs egen valfilm som de själva har gjort och som Jimmie Åkesson presenterade är bevis nog, för att då inte ens tala om partimedlemmars uttalanden och öppna åsikter.

"Men nog finns det bra politiker där, men de bästa politikerna är ju redan tagna, och vill inte se dåliga ut i media, även om många säkert stödjer SD egentligen."

den där logiken är nästan i klass med Skelzors.

Nivå 1 · Novis
↗ till inlägget

Vi har sagt att Jimmie Åkesson är ganska bra på det han gör. Nämn några fler.

Gustav Casselstrand(utbildad till nationalekonom) är ju kunnig gällande arbetslöshetsfrågor bland unga, Lars Isovaara(utbildad civilingenjör) är kunnig gällande kärnkraftsfrågor och näringslivsfrågor.

Hört dessa namn förut?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Å andra sidan bidrar personer med utländsk bakgrund bara till <2% av BNPn i landet, detta har jag aldrig hört någon politiker ta upp(egna uträkningar). Tillika det faktum att mer än 50% av invandrarna lever på socialt stöd. Källa finansministern Anders Borg: (01.01.20 in i klippet). Han nämner att ska vi ha en sådan hög invandring så behöver vi öka sysselsättningsgraden bland invandrarna.

http://svtplay.se/v/244333​6/finansp...t_-_paneldebatt

Företagare med utländsk bakgrund omsätter 110 miljarder till Sveriges näringsliv, samt 35 miljarder till BNPn.(2008)

Källa: http://www.migrationsinfo.​se/arbets...tagan​de/

Men om vi går vidare då. Sanningen är att Sveriges näringsliv uppgår med en omsättning av 7000 miljarder!

Källa på Sveriges näringslivs omsättning kan man läsa i denna rapport på sida 21: http://www.sccf.se/files/p​df/telefo...talets-roll.pdf

Alltså bidrar gruppen invandrare(samt personer med två utlandsfödda föräldrar) som går upp i 10-20% av landets befolkning till (110/7000 = 1.57%) av Sveriges näringsliv totala omsättning.

BNPn 2008 låg på 346 miljarder DOLLAR, vilket motsvar 2314 miljarder kronor.

Denna siffra blir då 35/2314 = ~1.5% av BNPn.

Källa på BNPn för år 2008: http://www.imf.org/external/pubs/ft/weo/20...=33&pr.y=11

Är det någon som har några invändingar mot detta? har jag räknat fel eller är det så här?

Faktum är att detta om det fortsätter kommer leda till att ekonomin faller och då också den socioekonomiska statusen i samhället, vilket leder till ökad kriminalitet, även våran 25%iga arbetslöshet bland ungdomar kommer leda till att många går in i den kriminella världen.

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Exempelvis det fettstila, att se "oss svenskar" som värda mer är något som äcklar mig, har man kommit hit ska man fan prioriteras lika högt som de andra som är här.

Så om du börjar jobba på Volvo så kan du komma och säga: "Hej, jag vill ha en chefspost och hög lön och extra semester"?

Finns kastsystem överallt i världen, oavsett om man ser dem eller inte, arbetsmarknaden är ett av dem, invånare befinner sig i ett. Man får jobba sig upp här i världen, man ska inte bara kunna komma in i ett land och få lika mycket pengar som en person som jobbar heltid, 9 timmar om dagen, 5 dagar i veckan. Men med din logik så störtar landet på en månad, så då kan inte några invandrare överhuvudtaget komma hit, eftersom vi inte har några pengar varken till invandrare eller arbetande svenskar, och kommer dö i svält i sina hemländer, så här är det du som är rasist.

↗ till inlägget

Sverigedemokraterna visar klara tecken på rasism och islamofobi, "öh du är helt hjärntvättad av media jävla P12a" nej, det är jag inte. SDs egen valfilm som de själva har gjort och som Jimmie Åkesson presenterade är bevis nog, för att då inte ens tala om partimedlemmars uttalanden och öppna åsikter.

Kan inte se vart jag sagt emot det.

↗ till inlägget
"Men nog finns det bra politiker där, men de bästa politikerna är ju redan tagna, och vill inte se dåliga ut i media, även om många säkert stödjer SD egentligen."

den där logiken är nästan i klass med Skelzors.

Vet inte vilket inlägg jag ska kolla på för att stärka eller dementera ifall min logik stämmer överens med Skelzors.

🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.