Hade en så där 17%-18% i frånvaro på en del kurser i gymnasiet (fysik, matte bl.a.), tack och lov annars hade jag aldrig fått MVG i dem. Men min biologilärare var så bra så jag hade 0% i hans kurser (enda kurserna jag inte hade frånvaro i). Så det hela låg på typ 13%-12% i snitt. Men mot slutet av trean gick det ner till 9%-10% för det var många viktiga saker som prov och betygssnack och sådant.
Skolkar Du?
↗ till inläggetSåhär, det var bra skrivet.Jag skolkar när det finns utrymme för det. När jag har lektioner som jag inte 'behöver' gå på eller om jag bara har en lektion för dagen eller något i den stilen.
Skolkar bara från elevens val, men det är sällan. Annars skolkar jag inte.
Jag hade 100% närvaro i 2an. Och 99.5% i 1an :) Fick stipendie för det i 1an, hoppas på att få det denna gången med.
Nice WASD!
vad var det för 0,5% frånvaro?
En lektion kom jag medans lärare tog närvaro också missade han mig. En gympalektion orkade jag inte gå på. Också var det nåt mer jag inte orkade. Detta var mot slutet av året.
↗ till inläggetVafan är det för Stipendie? Får man inte vara sjuk eller?Jag hade 100% närvaro i 2an. Och 99.5% i 1an :) Fick stipendie för det i 1an, hoppas på att få det denna gången med.
Jag tror inte sjukdomar räknades in. Jag var aldrig sjuk i alla fall.
Skolkade bara i mina yngre år.
I 7:an så brukade jag ibland ta bussen som gick 13:00 hem på fredagar, så jag missade sista idrottslektionen.
Ja
I 7an på några tråkiga utflykter så stanna jag hemma. Dock så skolkar jag inte mer i 8an, kan påverka betygen och jag vill stå ut med det.
nej
ibland
↗ till inläggetLåter knäppt, känner flera som har 100% närvaro med undantag för sjukdomar.Jag tror inte sjukdomar räknades in. Jag var aldrig sjuk i alla fall.
I lågstadiet -> högstadiet så lådsades man vara sjuk några gånger på sin höjd, när jag började gymnasiet fick jag dock 20% frånvaro i ettan, vilket inte alls var så bra, i tvåan hade jag mellan 10-15% frånvaro, inräknad med sjukdomar osv. relativt mycket skolk dock. Eller skolk och skolk, vissa dager känner man sig inte så suger på att dra till skolan. I trean försöker jag förbättra mig men har varit borta några lektioner även fast året just har börjat. Inga sjukdomar inräknade.
Hade väl inte så hög frånvaro i ettan tyckte jag, inte jämfört med de andra i klassen iaf.
Sjukanmälde mig då och då fast jag inte var det och fick "för mycket" strö frånvaro.
Har nästan haft 100% närvaro denna termin, är kanske max 10 minuters förseningar sammanlagt.
Min frånvaro är knappast anmärkningsvärd, men visst skolkar jag. Det sker väl mest under depressiva perioder, när andra människors närvaro känns påträngande och jag blir alltmer tillsluten, ingenting går varken in eller ut så att stanna kvar i skolan känns rätt meningslöst..
Skolkade lite förra året lite dådå, ska dock sluta slacka och försöka höja mina betyg så mycket som möjligt i år.