💬
Logga in
Fuska.se

Arma2: Dayz

213 svar · startad

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Japp. Jag kör så :)

Har hört folk som säger att man får sämre grafik då, men jag har inte märkt någon skillnad.

Är dock inte så grafikfixerad som andra är. :rolleyes:

Det är ganska stor grafisk skillnad mellan Arma 2 och Arma 2: Free som man kan se här:

Frågan är dock om det har någon betydelse i DayZ eftersom det använder sig av Operation Arrowhead också.

Nivå 10 · Veteranfuskare
Trådstartare #62
↗ till inlägget

Tackar, och of course måste man "Ladda om" en yxa xd.

Är Compound Crossbow något bra?

Crossbow är inte bra sålänge du inte har en quiver. En steel bolt tar upp en plats i dina fickor vilket är ganska ovärt imo. All ära att den är dödstyst men då kan man lika gärna meja ner 4-5 zombies till med en AK.

Nivå 6 · Fuskare

Någon som vill team:a?

Efter att ha buggat igenom tronet på en brandstation så ligger jag här nu halvdöd och vaknar till liv, men utan morfin blir det att krypa till elektro -.-

Nivå 10 · Veteranfuskare
Trådstartare #64

Jag gick upp i ett av brandtornen i elektro, sprang mot en av väggarna och så buggades jag igenom väggen och ramlade ner på marken, svimmade och bröt benen. WTF :blink:

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Jag gick upp i ett av brandtornen i elektro, sprang mot en av väggarna och så buggades jag igenom väggen och ramlade ner på marken, svimmade och bröt benen. WTF :blink:

PRECIS vad som hände mig.

Nivå 10 · Veteranfuskare
Trådstartare #66

Haha, visste inte ens att det var det du menade :P Rolig bugg dock. Tur att jag nyss hade börjat på ett nytt liv, annars hade jag börjat flippin tables.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Haha, visste inte ens att det var det du menade :P Rolig bugg dock. Tur att jag nyss hade börjat på ett nytt liv, annars hade jag börjat flippin tables.

Lever fortfarande för guds skull, det var rätt mysigt i mörkret. (inne på GMT-2 server)

Nivå 10 · Veteranfuskare
Trådstartare #68

Jag sket i allt och började skjuta zombies hej vilt. Tog mitt liv som en ädel herre! Kul för dig att krypa till sjukhuset och hitta morfin nu. :)

Nivå 6 · Fuskare

Hahahahaha!!

Själv ligger man på trottoar kanten I Elektro och kvider för 2000 blood xd, letar mat.

(Har hittat morfin och använt, men nu ligger bloodet lågt :P)

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Hahahahaha!!

Själv ligger man på trottoar kanten I Elektro och kvider för 2000 blood xd, letar mat.

(Har hittat morfin och använt, men nu ligger bloodet lågt :P)

Har varit i den situationen, min räddning blev dock att jag lyckades hitta tändstickor, guttade en gris och fick 8 biffar, tog mig upp 6400 blod ^^

Idag tog jag livet av min gubbe jag lirat på ett tag, blev allt för trist i lategame. Har även bytt server, men ska nog inte stanna på den pga. låg popularitet. Nåväl servern jag började på körde utan CH vilket var något intressant! Just nu har jag 8 zombie kills och 8 headshots B) Dock bara dödat zombies i byggnader.

27 Jun 2012
Nivå 10 · Veteranfuskare
Trådstartare #71

Du vet väl att din gubbe är sparad på alla servrar? :) Man behöver inte köra på samma hela tiden.

Nivå 6 · Fuskare

Tänker inte ge upp trots mina 990 blod! Bara bege sig till Cherno från Elektro xd.

Sjukhuset vid Elektro hade näst intil ingenting. Cherno har dock 3-4 sjukhus

Edit: Dog på vägen xD

Edit2: Kom nu på att man krossa fönster (bl.a vid sjukhus -.-)

Edit3: Ångrar inte mitt köp <3

Edit4: Nu börjar det gå bra! Hittade en Alice-Backpack direkt i ett shopping center därefter en Lee Enfield (högt ljud men hög kraft!), hittade även kikare, compass och GPS! Ska bege mig till Baracks, alternativt Helecopter Crash Site's nu.

Senast ändrad:

Nivå 9 · Veteranfuskare

Har dött ett antal gånger nu. :P Senast lyckades jag hitta ett CZ550-krypskyttsgevär och två tillhörande magasin (10 kulor). Jag avfyrade det dessvärre inte då jag senare var vid ett deer stand och en zombie fick olyckligtvis in ett benknäckarslag på mig...

När jag loggade in en gång upplevde jag en mycket tråkig bugg som tydligen hade bytt ut min ljuddämpade kulspruta och dess magasin (ett annat också!) mot en Lee Engfield. Det hände sen en gång till och då hade jag ingen ammunition till min FN FAL. :(

Jag hittade en ATV fyrhjuling i skogen vid det nordöstra flygfältet! Hade roligt med den tills jag valt omkull! :lol:

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Har dött ett antal gånger nu. :P Senast lyckades jag hitta ett CZ550-krypskyttsgevär och två tillhörande magasin (10 kulor). Jag avfyrade det dessvärre inte då jag senare var vid ett deer stand och en zombie fick olyckligtvis in ett benknäckarslag på mig...

När jag loggade in en gång upplevde jag en mycket tråkig bugg som tydligen hade bytt ut min ljuddämpade kulspruta och dess magasin (ett annat också!) mot en Lee Engfield. Det hände sen en gång till och då hade jag ingen ammunition till min FN FAL. :(

Jag hittade en ATV fyrhjuling i skogen vid det nordöstra flygfältet! Hade roligt med den tills jag valt omkull! :lol:

En hel ATV antar jag då xd?

Edit: Runt 150m från Baracks nu !

Senast ändrad:

Nivå 2 · Novis

Då jag ska joina server står det "Bad cd key"? Hur får jag till det som?

Nivå 6 · Fuskare
Nivå 10 · Veteranfuskare
Trådstartare #77

Ett tips bara, när ni är vid NW airfield, logga in på en server med lite spelare. Brukar sitta spelare vid airfield och snipa för att bara döda.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Ett tips bara, när ni är vid NW airfield, logga in på en server med lite spelare. Brukar sitta spelare vid airfield och snipa för att bara döda.

Eh... Jo.. märkte det -.-...

Men det var jag som tog kill:en :D

Edit: BUGGFIND, stog i ett litet utrymme och tvingade karaktären att vända sig om, gissa vad som händer? jo, man bryter benet.

28 Jun 2012
Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Lite av spänningen med att dra till NW airfield är att man inte ska kunna löpa in och få det bästa gearet direkt.

När jag och mina polare drar dit placerar vi först ut två st snipers så vi har en bra coverage över hela airfieldet, sen drar jag och en till polare in och lootar, players brukar våra snipers lyckas ta ut, andra snipers countersnipar vi helt enkelt.

Finns ju folk som server hoppar på servers med låg population. Förstör en del av spelet imo. :<

↗ till inlägget
Eh... Jo.. märkte det -.-...

Men det var jag som tog kill:en :D

Edit: BUGGFIND, stog i ett litet utrymme och tvingade karaktären att vända sig om, gissa vad som händer? jo, man bryter benet.

Benbrott händer allt för ofta just nu, något jag hoppas Rocket arbetar på.
Nivå 10 · Veteranfuskare
Trådstartare #80
↗ till inlägget

Lite av spänningen med att dra till NW airfield är att man inte ska kunna löpa in och få det bästa gearet direkt.

När jag och mina polare drar dit placerar vi först ut två st snipers så vi har en bra coverage över hela airfieldet, sen drar jag och en till polare in och lootar, players brukar våra snipers lyckas ta ut, andra snipers countersnipar vi helt enkelt.

Finns ju folk som server hoppar på servers med låg population. Förstör en del av spelet imo. :<

Det förstör spelet om man missbrukar det. Ser inget fel i att man joinar en server med lite folk för att inte dö när man springer in där och kanske har spenderat 12-13 timmar på den profilen.

Och det känns som att man spawnas alldeles för mycket i Kamenka nu, det som ligger längst ut på kartan i väst. :angry:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in