Hoppa till innehåll

Arma2: Dayz


MentalogisT
 Dela

Rekommendera inlägg

Det var detta som var uppe i en nyhet på SweC för ett tag sen va? Det där att man ska typ överleva i en stad med zombies och att det var verklighetstroget på så sätt att man måste äta och dricka etc?

Nja, det är lite mer verklighetstroget än det.

 

Du har inte HP utan istället blod, du kan överleva 8 skott och kan dö av 1 skott. Man kan bryta benet och måste därför ta morfin, man kan börja blöda och måste ha bandage, tappar man blod tappar man färg på skärmen, vid 6000 blod är nästan allt svart vitt, vid under 5000 blod kan du svimma av helt random medan du springer, under 3000 blod kan du knappt se något framför dig, saker som annars skulle vara helt tydliga är nu bara silhuetter.

Börjar det regna och du är ute i regnet under en lång tid kan du "förfrysa", eller bli förkyld.

Tappar du för mycket blod eller börjar blöda kommer du vara skakis tills du tar painkillers, att vara skakis påverkar ditt aim och om du kör 1st person så skakar vapnet.

 

Det är också verklighetstroget på det sättet att man inte kan gå in i en stad guns blazin och skaffa värsta feta bazookan osv. utan ska man in i en stad och raida efter supplies får man vara på sin vakt, kommer det en zombie och du skjuter den så kommer det komma fler, smyg för tusan eller avrätta zombisarna i skogen!

 

Har kollat lite videos på youtube och med handen på hjärtat har jag blivit otroligt intresserad av detta spel. Ni som köpt det, tycker ni det var värt det? Tröttnar man fort eller håller spelet en intresserad över en lång tid?
Ja, det är helt klart värt det. Kör det men kompisar likväl som ensam.

Själv tycker jag att det blir en stor skillnad när man kör med kompisar. Kör man ensam är man mycket mer försiktig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan säga att min emotionella sida har aldrig varit mer rubbad än när jag spelar DayZ. Är jag ute på landsbygden och springer så kan mitt hjärta börja slå av minsta lille rörelse jag ser. Även minsta lilla ljud kan få mig att hoppa till lite. Det är det som gör det så jävla kul. Om det någonsing skulle komma en exakt replika av en zombie apocalyps så är det här det närmaste vi kan komma i dagsläget.

 

Det enda minuset som jag har erfarat just nu det är zombiesarnas movement, de rör sig lite ryckigt när de väl springer mot dig, lite väl svårskjutna.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag kan säga att min emotionella sida har aldrig varit mer rubbad än när jag spelar DayZ. Är jag ute på landsbygden och springer så kan mitt hjärta börja slå av minsta lille rörelse jag ser. Även minsta lilla ljud kan få mig att hoppa till lite. Det är det som gör det så jävla kul. Om det någonsing skulle komma en exakt replika av en zombie apocalyps så är det här det närmaste vi kan komma i dagsläget.

 

Det enda minuset som jag har erfarat just nu det är zombiesarnas movement, de rör sig lite ryckigt när de väl springer mot dig, lite väl svårskjutna.

Tror det vanligaste meningen i skype de senaste veckan har varit "Var det där en bil?" alt. "JAG HÖRDE SKOTT".
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hoppade direkt in i spelet och dog ganska snabbt efter att ha jagats någon kilometer av två zombies... Jag hittade en annan spelare och bad honom hjälpa mig men jag råkade avslöja honom för de andra zombierna i området. Sprang omkring lite galet överallt nära honom och till slut sköt han mig! ;:

 

Spelade vidare lite och fattade inte hur man hoppade över staket, använda bandage o.s.v. men nu har jag lärt mig efter lite experimenterande och genom att kolla på en mycket bra video. Rekommenderar den till er som också börjar spela.

 

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kul att du har börjat! Det tog mig ca 4 timmar speltid kanske (dog ex antal gånger) för att ens kunna komma ut ur staden och faktiskt börja etablera mig. Det går bra nu. Har hitta military camo, tält, winchester och en makarov PM och till båda har jag massviv med ammo.

 

Mina riktlinjer innan jag stack ut från staden var att ha; 1 vapen, bandage, återfyllbar flaska, kniv, hatchet, kompass, och morfin. Dock har jag inte fått tag på morfin men får se om jag kan ta mig in till stadens sjukhus igen och leta.

 

Om du någongång springr längs den nordöstra kusten från staden chernogorsk så kanske vi kan möta upp? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lite tips åt er som ska börja lira! (och även er som lirar)

 

 

Hur skaffar jag Arma2: Dayz?

 

1. Börja med att skapa ett steam konto (om du inte har ett redan vill säga)

2. Installera sedan Arma 2: Free

3. Köp och installera Arma 2: Operation Arrowhead

4. Starta båda spelen så det står att du har 1min played på båda!

5. Följ denna simpla tutorail:

 

(

)

 

(Han förklarar det bättre än vad jag kan göra)

 

 

 

Vid updates!

 

Det finns två updates du bör leta efter, om du inte kommer in på din server eller att allt är buggat när du är online så beror det nog på att du har fel patch!

 

Arma updates:

Detta är alltså spelet som uppdateras, det händer inte jätte ofta, men om du måste uppdatera gå då till denna hemsida: http://www.arma2.com/beta-patch.php och klicka där det står "Latest beta patch" högst upp!

 

Du kommer få hem en .zip fil, öppna den och kör "ARMA2_OA_Build_xxxxx"

 

 

DayZ updates:

 

Dessa förekommer oftare, eftersom det är stor förfrågan på detta mod så jobbar dom stenhårt på att pressa ut nya patches hela tiden för att ta bort buggs etc.

 

Du kan ladda hem filerna här: http://cdn.armafiles.info/latest.torrent

 

Du kommer få hem en .torrent fil

 

Lägg in alla filer i /(C:)/Program/Steam/steamapps/common/arma 2 operation arrowhead/@DayZ

 

 

 

 

Hoppas det hjälpte någon!

Redigerat av Lynott
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...