Hoppa till innehåll

Arma2: Dayz


MentalogisT
 Dela

Rekommendera inlägg

Hur återfår man tappat blod?

Vanlig mat- typ Canned Beans eller dylikt ger dig 200 BP (blod) varje gång du äter.

Lagad mat- dvs. ifrån ett djur du har dödat samt tillagat ger dig 800 BP varje gång du äter.

Sen kan man även åka till sjukhus som finns utspridda över mapen, där kan du hitta Blood Bags, dom ger dig fullt BP dvs. 12 000, det negativa med dom är att någon annan måste ge dig den, du kan inte ge dig själv en Blood Transfusion, så det är det negativa med att spela själv.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Neej! Jag gick in i ett stort lägenhetshus och när jag var längst upp kom två andra och skulle plundra samma hus! Tyvärr dog jag :( Jag hade en Lee Engfield med ca 50 ammunition, en M16A2 med ett magasin och en revolver med tre magasin, kikare, karta, kompass, klocka, en 0/26-ryggsäck och massa andra saker!

 

Jag var tvungen att gå på toa och när jag kom tillbaka såg jag dem skjuta mig. <_< Jag skulle ha loggat ut!

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Faan alltså, även om jag vill ha spelet så har jag lovat mig själv att spara alla pengar jag tjänar fram till i höst då Microsoft Surface släpps. :/

 

Vet inte hur jag ska göra... ;)

Redigerat av Fjeddo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det märks verkligen när man har blivit mer haj på spelet. Efter att jag dog har jag nu lika, eller mer bra utrustning efter bara någon timme. Hittade en död spelare och fick mörkerseendekamera, ett bra halvautomatgevär och en ljuddämpad kulspruta! Det som jag mest saknar nu är väl bara en kompass / GPS-mottagare.

 

Derf jag hittade två tändsticksaskar, men det går bara att bära en totalt! :( Man hittar i alla fall många i affärer, märkta med kundvagnar på DayZdb-kartan!

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det märks verkligen när man har blivit mer haj på spelet. Efter att jag dog har jag nu lika, eller mer bra utrustning efter bara någon timme. Hittade en död spelare och fick mörkerseendekamera, ett bra halvautomatgevär och en ljuddämpad kulspruta! Det som jag mest saknar nu är väl bara en kompass / GPS-mottagare.

 

Derf jag hittade två tändsticksaskar, men det går bara att bära en totalt! :( Man hittar i alla fall många i affärer, märkta med kundvagnar på DayZdb-kartan!

Wow! Du måste ha tur! Mörkerseendekameran är väldigt rare och spawnar (tror jag) bara runt norra flygfältet. Och den ljuddämpade kulsprutan låter som en Bizon SD och kan bara hittas (tror jag) vid helicrashes som är väldigt ovanliga dom också :D

 

Själv använder jag nästan inga survivor items såsom kompass, karta, klocka etc. pga. att jag tycker att kartan på internet är bättre och jag har inga problem alls att hitta utan kompass. :)

Tändstickor, hatchet samt kniv är dock livsviktigt :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...