Hoppa till innehåll

Håller Med För Dyrt! Men Bra !

LyxeLL

PS3  

37 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

tänk på att Sony ska tjäna pengar tills nästa konsoll!

Dem kanske inte gör en till konsoll ens, trean är kanske den sista.

Dem tappar ju 2-3 tusen kr per såld konsoll också.

Och om man skulle köpa en dator, som skulle haft lika bra saker i sig, så skulle man minst punga ut 50.000 kr. Och det kommer snart en dualshock 3 :=)

Själv röstar jag 4, på slutet av 2008 så röstar jag antagligen "5", för då finns det en massa roliga spel..

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Röstade 4

+Bra grafik,skönt med trådlös kontroll mm

-kontrollen vibrerar inte,finns typ inga roliga spel,lämmnar ett stort hål i plånboken.

men i det stora hela är jag nöjd med min PS3a,sen när IV kommer knske det blir en 5

Ja det lämnar ett stort hål i plånboken.. men... det finns väl kul spel??

om inte.. så kommer det! det e ju f*n typ nytt!:)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ger en solklar 5:a eftersom att spel som NFS, Ratchet And Clank och Fifa äger på PS3 konsollen, har även överlägsen grafik jämfört med Wii (Har aldrig spelat 360...) . Men har haft Wii ett tag nu så det känns konstigt när man har den otroliga spelkänslan som Wii har och helt plötsligt så vibrerar inte ens kontrollen, aja en 5:a från mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tänk på att Sony ska tjäna pengar tills nästa konsoll!

Och om man skulle köpa en dator, som skulle haft lika bra saker i sig, så skulle man minst punga ut 50.000 kr. Och det kommer snart en dualshock 3 :=)

Wtf!?

50k för en dator i klass med PS3!? En dator med två processorer á 4 kärnor st och sedan två 8800GTS 512 i SLI ca för 5000-6000 kr, Intels nya Skulltrail moderkort stödjer 2 st QX9775 á 3.2GHz per kärna x8 = 25.6GHz, bra mycket bättre än PS3ans lilla processor med 8 trådar, detta kostar ca 30000 kr, för graffekort, moderkort och processor. Är ju dyrare än PS3, men i ett test skulle inte en PS3 ha en chans emot en sådan dator. Egentligen, en dator i klass med PS3 kostar ca 20000 kr.

Säger 1 för PS3, Sony är bara dumma som ger ut en konsoll utan att käna en ynka krona på den.

Redigerat av tysonayt
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En dator i klass med PS3 kostar inte alls så mycket. Grafikkortet är ett moddat 7800-kort. T.o.m. HD Radeon 3850 spöar ett sådant. Processorn är väldigt överrskattad och inte alls så bra som man sagt. Att man har en massa kärnor hjälper inte särskilt mycket. Xbox 360 har i alla fall riktiga processorkärnor. Konsoler kan aldrig hålla sig särskilt länge då det kommer nya grafikkort, processorer m.m. hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...