Hoppa till innehåll

Är Jag Rasist?


HaSsE93
 Dela

Rekommendera inlägg

  • 2 veckor senare...

Jag hatar utlänningar som kommer till ett annat land och tar med sig beteende förknippat med våld, narkotika eller förolämpningar.

 

Det är lite smått rasistiskt skulle jag vilja påstå, en det går att diskutera. Men du har i alla fall den typiska okunniga argumentationen som kännetecknar rasister. Våld, Narkotika och Förolämpningar är inget de har tagit med sig hit. Det finns överallt i världen. Anledningen till att det förekommer väldigt mycket i områden som Mellan Östern är att folk i allmänhet har det tuffare ekonomiskt och socialt där. Hade vi välkommnat utlänningarna och tagit emot dem som vilken svensk som helst och om diskrimineringen inte hade varit ett problem så hade inte heller kriminaliteten hos dessa grupper varit ett stort problem.

 

Det är naturligt att man när man känner sig utanför samhället antingen inte gör något alls ("de går bara på socialbidrag") eller använder mycket våld. Man känner ingen samhörighet med resten av samhället och det gör en frustrerad vilket syns i brottsstatistiken. De har med klassamhället att göra och det är det som borgarna nu förstärker. Därför kommer troligen också brottsligheten att öka.

 

Sen så är ofta Nazistiska organisationer som SMR (Svenska Motstånds Rörelsen) de som använder det värsta våldet.

 

-_- Jag anser mig inte vara rasistisk, eller ja, jag ÄR inte rasistisk då jag grundar mitt tycke på annat än hidfärg och ursprung.

Rasism bygger inte bara på åsikter om hudfärg. Rasism är att man delar in folk i grupper och dömmer dem därefter. Som t.ex. i ditt inlägg ovan när du kopplar ihop invandrare med att de tagit med sig våld och narkotika hit. Det är en form av rasism. Inte sådan allvarlig som när det gäller hudfärg men fortfarande rasism.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Men tydligen ÄR man rasist om man tycker så... Iaf i vårt "moderna mångkulturella samhälle".

Ja det är lite synd att dom bestämmer vad som är rasism och vad som inte är det, och det är komiskt för det är personer som vräker ur sig som inte kan ett skit om vad "rasism" innebär. Men vi lever ju i ett väldigt extremt samhälle.... svenskar som anklagar andra svenskar för att vara rasister medans invandrare bryr sig inte ett j*vla skit om det.

Vad är det som är extremenismen här egentligen?? inte så j*vla svårt att fatta men precis som alla andra större extrema människor nekar dom till att dom är extrema och att endast dom har rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...