Soad_token Skrivet 20 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2008 (redigerat) Att religon inte skulle vara en bidragande faktor är ju nästan dumt att säga, som Tuff, Dezen och Xade sa, våld utlöses till stor del av makt och pengar. Och vad har inte religoner om inte makt och pengar? (internationellt sett) Soad_token Redigerat 20 Februari 2008 av Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 20 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Februari 2008 Människor är ute efter och förstöra religioner bara, eller helt enkelt utnyttja den för att den ska gynna en sig själv. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 21 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 21 Februari 2008 Människor är ute efter och förstöra religioner bara, eller helt enkelt utnyttja den för att den ska gynna en sig själv. precis som dom som hittade på dem, att gynna sig själv. ju tidigare vi slipper religioner desto bättre.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KaramellKing Skrivet 22 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2008 (redigerat) Människor är ute efter och förstöra religioner bara, eller helt enkelt utnyttja den för att den ska gynna en sig själv. precis som dom som hittade på dem, att gynna sig själv. ju tidigare vi slipper religioner desto bättre.. Jag tror du är helt emot religion och tror inte ett piss om det.Och nej,dom hittade inte på det för att gynna sig själva.Religion är ett sätt att minnas en viktig person/gud b.l.a. Redigerat 23 Februari 2008 av tuff Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
fishmaster Skrivet 22 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 22 Februari 2008 (redigerat) Människor är ute efter och förstöra religioner bara, eller helt enkelt utnyttja den för att den ska gynna en sig själv. precis som dom som hittade på dem, att gynna sig själv. ju tidigare vi slipper religioner desto bättre.. Jag tror du är helt emot religion och tror inte ett piss om det.Och nej,dom hittade inte på det för att gynna sig själva.Religion är ett sätt att minnas en viktig person b.l.a. du säger att jag inte vet ett piss om religion men säger själv att det handlar om att minnas "en viktig person bland annat".. uhm.. grattis. jag kan knappast BEVISA det, men med tanke på hur stor makt de som skrev bibeln fick för att hitta på en historia, kan man anta att de lockades av makten de fick pga all hjärntvätt deras "Bibel" spred jag har "forskat" runt om religionens negativa sidor och dess "positiva", har du? nej, du tror bara allt är positivt och så underbart och att allt jag säger är skit för att det inte är positivt. Redigerat 22 Februari 2008 av fishmaster Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Easton Skrivet 23 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2008 Religion är nånting som man tror på, följer o.s.v. Minnas en viktig person? En gud? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 23 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2008 Människor är ute efter och förstöra religioner bara, eller helt enkelt utnyttja den för att den ska gynna en sig själv. precis som dom som hittade på dem, att gynna sig själv. ju tidigare vi slipper religioner desto bättre.. Jag tror du är helt emot religion och tror inte ett piss om det.Och nej,dom hittade inte på det för att gynna sig själva.Religion är ett sätt att minnas en viktig person b.l.a. du säger att jag inte vet ett piss om religion men säger själv att det handlar om att minnas "en viktig person bland annat".. uhm.. grattis. jag kan knappast BEVISA det, men med tanke på hur stor makt de som skrev bibeln fick för att hitta på en historia, kan man anta att de lockades av makten de fick pga all hjärntvätt deras "Bibel" spred jag har "forskat" runt om religionens negativa sidor och dess "positiva", har du? nej, du tror bara allt är positivt och så underbart och att allt jag säger är skit för att det inte är positivt. Vet du vem som skrev bibeln (Dvs, namnen på personerna), och hur de tjänade på det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KaramellKing Skrivet 23 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2008 (redigerat) Människor är ute efter och förstöra religioner bara, eller helt enkelt utnyttja den för att den ska gynna en sig själv. precis som dom som hittade på dem, att gynna sig själv. ju tidigare vi slipper religioner desto bättre.. Jag tror du är helt emot religion och tror inte ett piss om det.Och nej,dom hittade inte på det för att gynna sig själva.Religion är ett sätt att minnas en viktig person b.l.a. du säger att jag inte vet ett piss om religion men säger själv att det handlar om att minnas "en viktig person bland annat".. uhm.. grattis. jag kan knappast BEVISA det, men med tanke på hur stor makt de som skrev bibeln fick för att hitta på en historia, kan man anta att de lockades av makten de fick pga all hjärntvätt deras "Bibel" spred jag har "forskat" runt om religionens negativa sidor och dess "positiva", har du? nej, du tror bara allt är positivt och så underbart och att allt jag säger är skit för att det inte är positivt. Jag har INTE sagt att allt är positivt med religion.Och det finns negativa saker med religion.Men jag tror knappast det till mesta dels är våld. Redigerat 23 Februari 2008 av tuff Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 23 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 23 Februari 2008 våld är inte på top 10 av de saker vi ska bry oss om. de som är dumma nog att slåss och kriga får inte klaga om dom förlorar ett ben eller dör. så länge man håller sig utanför det så kan vi vara trygga Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 24 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2008 Varför tror du att de slåss då? Naturligt vis, för att du skall kunna känna dig trygg -.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
KaramellKing Skrivet 24 Februari 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 24 Februari 2008 Slåss dom för att man ska känna sig trygg? :o Tänk dom som hör bomber och skott varje dag.Känner dom sig trygga? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Guggo Skrivet 25 Februari 2008 Rapport Dela Skrivet 25 Februari 2008 (redigerat) Ja. Man har en militär för att den civila befolkningen skall kunna känna sig trygg. Om ens land till exempel blir anfallet så skall militären slåss för att skydda landet och där med se till att den civila delen är trygg. Tänk om ens land hade blivit invaderat och man inte hade hört ett enda skott, hur trygg hade man känt sig då? Skott betyder att ens militär försvarar en. Varför tror du man slåss mot terrorism? För att du skall känna dig trygg och slippa bli utsatt för terrordåd. Edit: Jag är medveten om att det inte fungerar så här på många platser i världen, där militären till exempel plundrar och våldtar, men det som står ovan är ursprungstanken. Redigerat 25 Februari 2008 av Guggo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.