Hoppa till innehåll

Vad Tycker Ni Om Våldet Här På Jorden?

KaramellKing

Rekommendera inlägg

Att religon inte skulle vara en bidragande faktor är ju nästan dumt att säga, som Tuff, Dezen och Xade sa, våld utlöses till stor del av makt och pengar. Och vad har inte religoner om inte makt och pengar? (internationellt sett)

Soad_token

Redigerat av Soad_token
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

• Svar 85
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Människor är ute efter och förstöra religioner bara, eller helt enkelt utnyttja den för att den ska gynna en sig själv.

precis som dom som hittade på dem, att gynna sig själv.

ju tidigare vi slipper religioner desto bättre..

Jag tror du är helt emot religion och tror inte ett piss om det.Och nej,dom hittade inte på det för att gynna sig själva.Religion är ett sätt att minnas en viktig person/gud b.l.a.

Redigerat av tuff
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Människor är ute efter och förstöra religioner bara, eller helt enkelt utnyttja den för att den ska gynna en sig själv.

Jag tror du är helt emot religion och tror inte ett piss om det.Och nej,dom hittade inte på det för att gynna sig själva.Religion är ett sätt att minnas en viktig person b.l.a.

du säger att jag inte vet ett piss om religion men säger själv att det handlar om att minnas "en viktig person bland annat".. uhm.. grattis.

jag kan knappast BEVISA det, men med tanke på hur stor makt de som skrev bibeln fick för att hitta på en historia, kan man anta att de lockades av makten de fick pga all hjärntvätt deras "Bibel" spred

jag har "forskat" runt om religionens negativa sidor och dess "positiva", har du? nej, du tror bara allt är positivt och så underbart och att allt jag säger är skit för att det inte är positivt.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror du är helt emot religion och tror inte ett piss om det.Och nej,dom hittade inte på det för att gynna sig själva.Religion är ett sätt att minnas en viktig person b.l.a.

du säger att jag inte vet ett piss om religion men säger själv att det handlar om att minnas "en viktig person bland annat".. uhm.. grattis.

jag kan knappast BEVISA det, men med tanke på hur stor makt de som skrev bibeln fick för att hitta på en historia, kan man anta att de lockades av makten de fick pga all hjärntvätt deras "Bibel" spred

jag har "forskat" runt om religionens negativa sidor och dess "positiva", har du? nej, du tror bara allt är positivt och så underbart och att allt jag säger är skit för att det inte är positivt.

Vet du vem som skrev bibeln (Dvs, namnen på personerna), och hur de tjänade på det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har INTE sagt att allt är positivt med religion.Och det finns negativa saker med religion.Men jag tror knappast det till mesta dels är våld.

Redigerat av tuff
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja. Man har en militär för att den civila befolkningen skall kunna känna sig trygg. Om ens land till exempel blir anfallet så skall militären slåss för att skydda landet och där med se till att den civila delen är trygg.

Tänk om ens land hade blivit invaderat och man inte hade hört ett enda skott, hur trygg hade man känt sig då? Skott betyder att ens militär försvarar en.

Varför tror du man slåss mot terrorism? För att du skall känna dig trygg och slippa bli utsatt för terrordåd.

Edit: Jag är medveten om att det inte fungerar så här på många platser i världen, där militären till exempel plundrar och våldtar, men det som står ovan är ursprungstanken.

Redigerat av Guggo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

• Skapa ny...