mashemoto Skrivet 26 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2008 Hej! jag hade vista i min data förut och kunde använda min mikrofon och kunde snacka i t.ex ventrilo^^ men sen tröttnade jag på vista och installerade XP istället och nu fungerar inte mikrofonen, allt annat som har med ljudet att göra fungerar som det ska och datan märker att man kopplar in mikrofonen men jag kan inte använda den till att prata i osv. någon som vet hur jag kan fixa problemet? //Mooney Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 26 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 26 Mars 2008 Okej, gör så här: Gå in på kontrollpanelen och tryck på Ljud och ljudenheter. Sen klickar du på Avancerat > Alternativ > Egenskaper. Kryssa sen i Inspelning och tryck på OK. Nu ska du kryssa i Välj under Mic. Kan funka. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
bloo Skrivet 27 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2008 Och om det som den över mig inte funkar köp en ny det kostar ungefär 50 kr. ------------------------------------------------------------------------------------------ Jag är data expert. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Dezen Skrivet 27 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 27 Mars 2008 Och om det som den över mig inte funkar köp en ny det kostar ungefär 50 kr. ------------------------------------------------------------------------------------------ Jag är data expert. Jag hoppas verkligen att du inte menade det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mashemoto Skrivet 28 Mars 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2008 jag måste hålla med dezen.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Racoon14 Skrivet 28 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2008 50 kr??? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mashemoto Skrivet 28 Mars 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2008 då är det en riktigt billig mick som skulle pajja direkt nästan Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ljungan Skrivet 28 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2008 Försök nu att hjälpa pojken istället för att snacka om vad en mic kostar <_< (offtopic rätt mkt ;) ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 28 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2008 (redigerat) Funkade det som jag sa inte? Har du flera ljudkort då? Redigerat 28 Mars 2008 av Katt Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 28 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2008 Och om det som den över mig inte funkar köp en ny det kostar ungefär 50 kr. ------------------------------------------------------------------------------------------ Jag är data expert. hej "data experten", om den funkade på vista och sedan inte funkar på XP så är det inte micen det är fel på... Men prova det som Katt skrev i sitt första inlägg, om inte det funkar så kanske det är några drivrutiner som krånglar Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gimcor Skrivet 28 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2008 Jag skulle snarare gissa på att du inte har rätt drivrutiner med tanke på att du installerade Windows XP på hårddisken. Försök hitta rätt drivrutiner och se om problemet är kvar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Animator Skrivet 28 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 28 Mars 2008 Tror ej du är dataexpert. Men aja. Checka alla sladdar :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.