Crys Skrivet 29 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2008 Hallå, har en dator (som inte är min) som är begränsad med lössenord så man inte kan installera program, undrar om nån vet något sätt att komma förbi? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 29 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2008 Har du XP, så prova att starta om datorn i felsäkert läge, logga in som Adminstratör, har du tur är det inget lösen på denna. Sen ändrar du bara ditt konto i Kontrollpanelen > Användarkonton > Din användare > Ändra kontotyp > Datoradminstratör. Till sist startar du om datorn och provar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Crys Skrivet 29 Mars 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 29 Mars 2008 (redigerat) Menar du att om man startar datan med felsäkert läge att man kan logga in som Admin utan lössenord? Redigerat 29 Mars 2008 av Crys Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Poison Skrivet 30 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2008 Finns ett SYSTEM-konto som heter Administratör som du kan komma åt om du startar datorn i felsäkert läge, via den kan du ändra respektive kontos permissions efter din önskan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 30 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2008 Menar du att om man startar datan med felsäkert läge att man kan logga in som Admin utan lössenord?Ja, som Poision sa, det finns ett som heter just Adminstratör, som man bara kommer åt i felsäkert. Men, det kan vara lösen på det också, det beror på hur smart datorägaren är. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 30 Mars 2008 Rapport Dela Skrivet 30 Mars 2008 jag hade samma problem med min dator, startade i felsäket läge och loggade in som admin och fixade allt :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Crys Skrivet 1 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 1 April 2008 När ja startar i felsäkert läge så skriver ja in mitt vanliga lössenord och användarnamn, det funkar inte. Sen skrev ja in Administratör och det funkade inte häller. Varför kan jag inte logga in med den vanliga användaren i felsäkert läge? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 2 April 2008 Rapport Dela Skrivet 2 April 2008 Jag gissar att du sitter i skolan eller att din morsa/farsa har låst sånt för att du inte ska kunna lägga in sånt som inte dom vill ha. Men, det kan gå utan lösenord om du startar om med XP-skivan och använder dig av återställningskonsollen (om det heter så). Googla på att du har glömt ditt lösenord för Admin-kontot så kanske du hittar en väg förbi lösen. Det ska alltid finnas ett sätt att t.ex logga in i datorn utan lösenord om man har glömt det... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Animator Skrivet 2 April 2008 Rapport Dela Skrivet 2 April 2008 Eller kan du göra så här: Start -> Kör -> Skriv CMD -> Ok -> Skriv in net user (admin namn) * -> ange ett lösenord -> så byter du lösenord :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 2 April 2008 Rapport Dela Skrivet 2 April 2008 Måste man inte kunna Adminlösenordet, då? :huh: När ja startar i felsäkert läge så skriver ja in mitt vanliga lössenord och användarnamn, det funkar inte. Sen skrev ja in Administratör och det funkade inte häller. Varför kan jag inte logga in med den vanliga användaren i felsäkert läge?För att bara Admins kan komma in i felsäkert... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PunkArne Skrivet 3 April 2008 Rapport Dela Skrivet 3 April 2008 Eller kan du göra så här: Start -> Kör -> Skriv CMD -> Ok -> Skriv in net user (admin namn) * -> ange ett lösenord -> så byter du lösenord :DOch varför tror du att man inte skulle kunna gå in på kontrollpanelen och ändra där? För att windows kanske inte tillåter sådana programfunktioner på en begränsad användare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.