Hoppa till innehåll

Dödsstraff?


KaramellKing

Rekommendera inlägg

Öhm...varför skulle polisen jobba hårdare om man hade dödstraff? Men om det om 5 år visar sig att han som nu är misstänkt för mordet på Engela inte alls är skyldig, va gör man då. Om man har det som idag så skulle man kunna släppa honom fri (efter ev. psykvård). Har man dödstraff så sitter man ju i skiten.

 

Soad_token

 

Jo men nu är det så att han har erkänt mordet och allt tyder på att det är han som har gjort det.Om man ska ha dödsstraff ska man ju självklart vara 100% säker på att han har gjort det.

 

Det är dyrt att utföra ett dödsstraff.

dyrt och dyrt...det beror på vad man har för dödsstraff.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 132
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

1. Bör det tillåtas? Nej.

2. Varför/Varför inte? För att jag tycker inte att det är en lösning, att ta någon annans människa liv. Det finns bättre sätt. Man ska ju inte begå felet som den personen gjorde, om hon/han var en mördare.

3. Hur grovt ska brottet vara för att man ska få dödsstraff? Hur grovt brottet är så tycker jag inte det ska finnas dödstraff.

5. Vad ska man ha för dödsstraff? Ingen alls!

6. Ska man lida eller ska det vara snabb död? Ingen död alls. Men om det vore dödsstraff tycker jag att man ska köra en snabb död.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Bör det tillåtas? Nej.

2. Varför/Varför inte? För att jag tycker inte att det är en lösning, att ta någon annans människa liv. Det finns bättre sätt. Man ska ju inte begå felet som den personen gjorde, om hon/han var en mördare.

3. Hur grovt ska brottet vara för att man ska få dödsstraff? Hur grovt brottet är så tycker jag inte det ska finnas dödstraff.

5. Vad ska man ha för dödsstraff? Ingen alls!

6. Ska man lida eller ska det vara snabb död? Ingen död alls. Men om det vore dödsstraff tycker jag att man ska köra en snabb död.

Men om man tar som t.ex. Fadimemordet, så borde hennes far och lillebror f*n också dö för vad de gjorde mot henne. Farn dödade hans egna dotter genom att skjuta henne i huvudet, efter att ha blivit mordhotad av hela sin släkt bara för att få gifta sig med en svensk kille. Det finns ingen rätt för såna personer att leva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Nu är det så att efter Englas mord så har jag tänkt mycket på att han som mördade henne skulle få dödsstraff.Han har ju mördat två stycken och kanske flera.Så mina frågor är:

  1. Bör det tillåtas?
  2. Varför/Varför inte?
  3. Hur grovt ska brottet vara för att man ska få dödsstraff?
  4. Vad ska man ha för dödsstraff?
  5. Ska man lida eller ska det vara snabb död?
  6. Diskutera vidare
Ni som är emot dödsstraff behöver inte svara på alla frågorna.Själv tycker jag att man ska införa dödsstraff.

 

Utförligt tack!

1:dödsstraff bör tillåtas.

2:därför om vissa mördare sätts i fängelse så kan dom ju kanske fly och fortsätta mörda så dom borde få dödsstraff.

3:om man dödat typ 2-4 personer.

4:Gift hängas eller skjutas.

5:Snabb död, men andra personer som Usama som har dödat en massa vill man ska lida.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Bör det tillåtas? Nej.

2. Varför/Varför inte? För att jag tycker inte att det är en lösning, att ta någon annans människa liv. Det finns bättre sätt. Man ska ju inte begå felet som den personen gjorde, om hon/han var en mördare.

3. Hur grovt ska brottet vara för att man ska få dödsstraff? Hur grovt brottet är så tycker jag inte det ska finnas dödstraff.

5. Vad ska man ha för dödsstraff? Ingen alls!

6. Ska man lida eller ska det vara snabb död? Ingen död alls. Men om det vore dödsstraff tycker jag att man ska köra en snabb död.

Men om man tar som t.ex. Fadimemordet, så borde hennes far och lillebror f*n också dö för vad de gjorde mot henne. Farn dödade hans egna dotter genom att skjuta henne i huvudet, efter att ha blivit mordhotad av hela sin släkt bara för att få gifta sig med en svensk kille. Det finns ingen rätt för såna personer att leva.

 

Nej, det han gjorde var fel. Det måste alla fatta och hålla med om. Men om man ger dom två dödsstraff går man ju samma väg som dom gick! Det är ju det som är felet från hela början att dom DÖDADE henne! Varför ska ni då DÖDA dom genom att bevisa det?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

1. Bör det tillåtas? Nej.

2. Varför/Varför inte? För att jag tycker inte att det är en lösning, att ta någon annans människa liv. Det finns bättre sätt. Man ska ju inte begå felet som den personen gjorde, om hon/han var en mördare.

3. Hur grovt ska brottet vara för att man ska få dödsstraff? Hur grovt brottet är så tycker jag inte det ska finnas dödstraff.

5. Vad ska man ha för dödsstraff? Ingen alls!

6. Ska man lida eller ska det vara snabb död? Ingen död alls. Men om det vore dödsstraff tycker jag att man ska köra en snabb död.

 

Men om man tar som t.ex. Fadimemordet, så borde hennes far och lillebror f*n också dö för vad de gjorde mot henne. Farn dödade hans egna dotter genom att skjuta henne i huvudet, efter att ha blivit mordhotad av hela sin släkt bara för att få gifta sig med en svensk kille. Det finns ingen rätt för såna personer att leva.

 

Nej, det han gjorde var fel. Det måste alla fatta och hålla med om. Men om man ger dom två dödsstraff går man ju samma väg som dom gick! Det är ju det som är felet från hela början att dom DÖDADE henne! Varför ska ni då DÖDA dom genom att bevisa det?

 

Att gå samma väg de gick? Rätt åt dem, lillebrorsan går ut på stan och försöker döda Fadime efter att någon har kört på hennes pojkvän och blivit hatad av hela deras släkt. Lillebrorsan har ingen rätt att leva, eftersom att han försökte göra det ännu värre för Fadime, som redan hade fått skit nog. Jag kan inte se något syfte i att låta honom leva.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Du har nog läst för många serier, det är inte ofta mördare flyr från fängelset för att mörda mer.

 

Det 'dyra' jag syftade på var gift injektioner som är mest vanligaste dödstraffet nu(?)

Och det är inte dyrt att hålla dem i fängelse i 10-15 år och suppliera dem med datorer, TV, mat, tapeter och möbler..?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är dyrt att utföra ett dödsstraff.

dyrt och dyrt...det beror på vad man har för dödsstraff.

 

DU kan aldrig bli 100 % säker.

 

En fråga till er alla som är för dödstraff, hur kommer personen som ska genomföra dessa mord må? Man utsätter faktiskt en oskyldig männiksa för en otrolig psykisk påfrestning när man säger "döda honom".

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...