Hoppa till innehåll

Rökning


nisen_cool
 Dela

Rekommendera inlägg

Man borde höja skatten på cigaretter rejält.

De förstör andras hälsa i omgivningen och deras egna. :angry:

De borde vara förbjudet att köpa cigaretter dessutom leder den till

beroende som leder till döden. :evil:

Serriöst, har du ballat ur?

Det är väldigt dyrt med ciggaretter redan, dom har typ gått up 1 krona, på allihoppa.

Den dyraste här i Sverige är över 70 kronor iaf tror jag .

 

& det är äns eget val om röker eller inte, menar du att droger är bättre?

(Jag vet att ciggaretter är en drog, men jag menar heroin, kokain, hasch o.s.v.)

 

Vill inte starta "Beef", men jag sa bara min åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 85
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Mindtwistah

Man borde höja skatten på cigaretter rejält.

De förstör andras hälsa i omgivningen och deras egna. :angry:

De borde vara förbjudet att köpa cigaretter dessutom leder den till

beroende som leder till döden. :evil:

Serriöst, har du ballat ur?

Det är väldigt dyrt med ciggaretter redan, dom har typ gått up 1 krona, på allihoppa.

Den dyraste här i Sverige är över 70 kronor iaf tror jag .

 

& det är äns eget val om röker eller inte, menar du att droger är bättre?

(Jag vet att ciggaretter är en drog, men jag menar heroin, kokain, hasch o.s.v.)

 

Vill inte starta "Beef", men jag sa bara min åsikt.

 

Jag är trött på att folk säger att det är ens eget val. Seriöst, har ni aldrig hört talas om Passiv Rökning?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 

Örmh...tobak är inte lika farligt som t.ex. cannabis (som många påstår) det är en otroligt omstridd fråga huruvida cannabis är farligare än tobak eller ej. Den senaste forskningen tyder dock på att cannabis är betydligt mycket farligare än tobak. Att det vart populärt för att det var billigt kan ju stämma (har ingen aning).

 

Däremot är alkoholen inget nytt, det fanns långt före rommarna och har bara varierat i vilken typ av dryck det varit (vin, öl, mjöd osv.).

 

Soad_token

 

Jag vet att Tobak är farligare än cannabis..

Det jag menade var att Tobak är en narkotika, och om dem förbjuder andra narkotikor som är mindre farliga, t.ex. Cannabis, så borde väl Tobak också förbjudas.

Och det jag menade med alkoholen var att den redan var populär, och sen blev tobaken det också. Men jag har aldrig hört talas om t.ex. Amfetamin eller Heroin i historian, så jag måste anta att det inte var lika populärt som Tobak och Alkohol, och förbjöds därför utan någon större panik i samhället.

 

Läs mitt inlägg igen, cannabis är farligare än tobak!

 

Ps. Tobak är ingen "narkotika" efter som det inte är narkotikaklassat, därimot är det en drog. Ds.

 

Soad_token

 

Han menade ANDRA mindre farliga droger, alltså att cannabis och tobak båda tillhör kategorin "Mindre Farliga" ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag vet att Tobak är farligare än cannabis

Det jag menade var att Tobak är en narkotika, och om dem förbjuder andra narkotikor som är mindre farliga, t.ex. Cannabis

Det där är rena löngner och vilka droger skulle det då vara som är mindre farliga jämfört med tobak?

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man borde höja skatten på cigaretter rejält.

De förstör andras hälsa i omgivningen och deras egna. :angry:

De borde vara förbjudet att köpa cigaretter dessutom leder den till

beroende som leder till döden. :evil:

hmm.jag är emot rökning för att få bort detta skit borde det förbjudas.

jag menar är det ens gott?man lever mindre och cigg företag satsar på afrika för de har dålig kunskap och vet inte vad en j*vla cigg kan orsaka.

 

no smoking for me=]

men jag har provat många gånger 5-7 ggr.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det jag menade var att Tobak är en narkotika, och om dem förbjuder andra narkotikor som är mindre farliga, t.ex. Cannabis

Det där är rena löngner och vilka droger skulle det då vara som är mindre farliga jämfört med tobak?

 

Soad_token

 

Meh xD Om du bara skulle ta tid och bara läsa igenom hans text och notera varje kommatecken så skulle du nog förstå vad han menade.

Om man skulle skapa en klass med "Mindre farliga narkotika", och lägga Canabis och Tobak där, för de båda ger mindre effekt jämfört med heroin och amfetamin till exempel, då kan man undra sig varför Canabis klassats som olaglig drog och inte tobak- Men jag håller med att det fortfarande är svårt att jämföra tobak och cannabis, för när överdosade någon med tobak senast?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag ser att många här i tråden klankar ner på rökare. Detta är absolut något ni inte borde göra. En rökare kan vara vem som helst, kanske en jättesnäll mamma eller den trevliga gubben på kebaben som bjuder er på gratis läsk. Det spelar ingen roll. Ni borde inte kränka rökare, utan klanka hellre ner på att rökning finns.

 

Själv tycker jag att det är rätt okej att röka, jag struntar även i passiv rökning. Det är rätt okej att jag kanske får i lite rök genom näsan ibland. Jag är inte så nojig på det viset.

Redigerat av Pocahontas
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Jag ser att många här i tråden klankar ner på rökare. Detta är absolut något ni inte borde göra. En rökare kan vara vem som helst, kanske en jättesnäll mamma eller den trevliga gubben på kebaben som bjuder er på gratis läsk. Det spelar ingen roll. Ni borde inte kränka rökare, utan klanka hellre ner på att rökning finns.

 

Själv tycker jag att det är rätt okej att röka, jag struntar även i passiv rökning. Det är rätt okej att jag kanske får i lite rök genom näsan ibland. Jag är inte så nojig på det viset.

umm.. jag är bitchig om passiv rökning för att jag kanske inte vill få lungcancer på grund av att någon idiot bestämmer sig för att röka på en allmän plats? (Vilket många gör)
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag klandrar inte människorna för att de röker, jag klandrar systemet som omsätter cigaretter till människorna.

Det är som att tvångsge någon en drog bara för att de sedan ska känna abstinens efter ämnet och komma tillbaka frivilligt.

 

Många rökare förstår ju att de skadar både sig själv och andra, och skulle hur gärna som helst lägga av- Men det är ju ett beroende. Jag tycker att man ska ta bort cigaretter helt från affärerna och istället utöka sortimentet av nikotinavvänjningsprodukter.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm.jag är emot rökning för att få bort detta skit borde det förbjudas.

jag menar är det ens gott?man lever mindre och cigg företag satsar på afrika för de har dålig kunskap och vet inte vad en j*vla cigg kan orsaka.

 

no smoking for me=]

men jag har provat många gånger 5-7 ggr.

 

Jag tycker inte om ciggaretter men däremot tycker jag om cigarrer eller cigariller.

 

 

Jag vet att Tobak är farligare än cannabis..

Det jag menade var att Tobak är en narkotika, och om dem förbjuder andra narkotikor som är mindre farliga, t.ex. Cannabis, så borde väl Tobak också förbjudas.

Och det jag menade med alkoholen var att den redan var populär, och sen blev tobaken det också. Men jag har aldrig hört talas om t.ex. Amfetamin eller Heroin i historian, så jag måste anta att det inte var lika populärt som Tobak och Alkohol, och förbjöds därför utan någon större panik i samhället.

 

Läs mitt inlägg igen, cannabis är farligare än tobak!

 

Ps. Tobak är ingen "narkotika" efter som det inte är narkotikaklassat, därimot är det en drog. Ds.

 

Soad_token

Han menade ANDRA mindre farliga droger, alltså att cannabis och tobak båda tillhör kategorin "Mindre Farliga" ;)

Vart fick du det ifrån?! :S

 

Soad_token

 

Meh xD Om du bara skulle ta tid och bara läsa igenom hans text och notera varje kommatecken så skulle du nog förstå vad han menade.

Om man skulle skapa en klass med "Mindre farliga narkotika", och lägga Canabis och Tobak där, för de båda ger mindre effekt jämfört med heroin och amfetamin till exempel, då kan man undra sig varför Canabis klassats som olaglig drog och inte tobak- Men jag håller med att det fortfarande är svårt att jämföra tobak och cannabis, för när överdosade någon med tobak senast?

 

Jag tror du missupfattar mig. Jag säger att canabis är betydligt mycket farligare än tobak, enligt de senaste forskar rönerna iaf.

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...