TiredRacoon Skrivet 15 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2008 Jag tror du missupfattar mig. Jag säger att canabis är betydligt mycket farligare än tobak, enligt de senaste forskar rönerna iaf. Soad_token Jaha, då får du ursäkta mig :P Allt blir så ihopmixat xD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 15 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2008 Jag tror du missupfattar mig. Jag säger att canabis är betydligt mycket farligare än tobak, enligt de senaste forskar rönerna iaf. Soad_token Jaha, då får du ursäkta mig :P Allt blir så ihopmixat xD Np Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Mindtwistah Skrivet 15 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2008 Jag klandrar inte människorna för att de röker, jag klandrar systemet som omsätter cigaretter till människorna. Det är som att tvångsge någon en drog bara för att de sedan ska känna abstinens efter ämnet och komma tillbaka frivilligt. Många rökare förstår ju att de skadar både sig själv och andra, och skulle hur gärna som helst lägga av- Men det är ju ett beroende. Jag tycker att man ska ta bort cigaretter helt från affärerna och istället utöka sortimentet av nikotinavvänjningsprodukter. Mjo, du har ju en poäng. Rökning var överreklamerat och är fortfarande det i vissa länder. Folk såg ciggaretter på varenda affisch i stan, och efter ett tag blir man ju sugen på att prova på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
gologa Skrivet 6 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2008 Jag tycker faktiskt att det borde vara olagligt. Annars kan man väl lika gärna göra droger lagligt. Rökning skadar ju andra människor som är helt oskyldiga. Eller så borde man införa en deadline. Rökning och all tobak ska förbjudas år 2010. Då hinner alla på cigarettfabrikerna leta nya jobb, och rökarna får röka som aldrig förr ända fram tills 2010 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 6 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2008 Man borde höja skatten på cigaretter rejält. De förstör andras hälsa i omgivningen och deras egna. :angry: De borde vara förbjudet att köpa cigaretter dessutom leder den till beroende som leder till döden. :evil: Det skulle leda till att folk skulle snatta dem istället, typ springa in ta en näve sen ut igen. -.- Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 6 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 6 Juni 2008 Man borde höja skatten på cigaretter rejält. De förstör andras hälsa i omgivningen och deras egna. :angry: De borde vara förbjudet att köpa cigaretter dessutom leder den till beroende som leder till döden. :evil: Det skulle leda till att folk skulle snatta dem istället, typ springa in ta en näve sen ut igen. -.- Fast det jag undrar övre är hur f*n ska man kunna ta skatt på något man inte få¨r sälja? :huh: :P Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
H2BH Skrivet 11 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2008 Man borde höja skatten på cigaretter rejält. De förstör andras hälsa i omgivningen och deras egna. :angry: De borde vara förbjudet att köpa cigaretter dessutom leder den till beroende som leder till döden. :evil: Serriöst, har du ballat ur? Det är väldigt dyrt med ciggaretter redan, dom har typ gått up 1 krona, på allihoppa. Den dyraste här i Sverige är över 70 kronor iaf tror jag . & det är äns eget val om röker eller inte, menar du att droger är bättre? (Jag vet att ciggaretter är en drog, men jag menar heroin, kokain, hasch o.s.v.) Vill inte starta "Beef", men jag sa bara min åsikt. Jag är trött på att folk säger att det är ens eget val. Seriöst, har ni aldrig hört talas om Passiv Rökning? Jo men du har ju några val oxå, antingen säger du till personen eller så går du där ifrån. Eller ja du kanske inte vågar säga till personen, vem vet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 11 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2008 Det är den som röker som skall ta hänsyn till dem som inte röker, inte tvärtom. Det är mycket oartigt och nonchalant att röka under näsan på någon som inte röker. Det är ju en annan sak om rökaren först frågat om det går bra att denne röker, men eftersom få gör det vore det bästa att förbjuda rökning på allmän plats och att man gör rökrutor i städer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 11 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2008 Jag tycker faktiskt att det borde vara olagligt. Annars kan man väl lika gärna göra droger lagligt. Rökning skadar ju andra människor som är helt oskyldiga. Eller så borde man införa en deadline. Rökning och all tobak ska förbjudas år 2010. Då hinner alla på cigarettfabrikerna leta nya jobb, och rökarna får röka som aldrig förr ända fram tills 2010 De skulle säkert röka på som f*n och få lungcancer innan det var försent. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 11 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2008 Det är den som röker som skall ta hänsyn till dem som inte röker, inte tvärtom. Det är mycket oartigt och nonchalant att röka under näsan på någon som inte röker. Det är ju en annan sak om rökaren först frågat om det går bra att denne röker, men eftersom få gör det vore det bästa att förbjuda rökning på allmän plats och att man gör rökrutor i städer. Tycker du verkligen att det stör dig SÅ mycket att folk röker utomhus?! Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 11 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2008 Jag tycker faktiskt att det borde vara olagligt. Annars kan man väl lika gärna göra droger lagligt. Rökning skadar ju andra människor som är helt oskyldiga. Eller så borde man införa en deadline. Rökning och all tobak ska förbjudas år 2010. Då hinner alla på cigarettfabrikerna leta nya jobb, och rökarna får röka som aldrig förr ända fram tills 2010 Tobaksbolagen skulle skörda så mycket tobak dem skulle kunna, höja priserna och käna mycket bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WASD Skrivet 11 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Juni 2008 Jag rökning skadar ju andra vilket droger inte gör, så rökning är egentligen farligare Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.