Hoppa till innehåll

Rökning


nisen_cool

Rekommendera inlägg

  • Svar 85
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Mindtwistah

Jag klandrar inte människorna för att de röker, jag klandrar systemet som omsätter cigaretter till människorna.

Det är som att tvångsge någon en drog bara för att de sedan ska känna abstinens efter ämnet och komma tillbaka frivilligt.

 

Många rökare förstår ju att de skadar både sig själv och andra, och skulle hur gärna som helst lägga av- Men det är ju ett beroende. Jag tycker att man ska ta bort cigaretter helt från affärerna och istället utöka sortimentet av nikotinavvänjningsprodukter.

Mjo, du har ju en poäng. Rökning var överreklamerat och är fortfarande det i vissa länder. Folk såg ciggaretter på varenda affisch i stan, och efter ett tag blir man ju sugen på att prova på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

Jag tycker faktiskt att det borde vara olagligt. Annars kan man väl lika gärna göra droger lagligt. Rökning skadar ju andra människor som är helt oskyldiga.

 

Eller så borde man införa en deadline. Rökning och all tobak ska förbjudas år 2010. Då hinner alla på cigarettfabrikerna leta nya jobb, och rökarna får röka som aldrig förr ända fram tills 2010

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man borde höja skatten på cigaretter rejält.

De förstör andras hälsa i omgivningen och deras egna. :angry:

De borde vara förbjudet att köpa cigaretter dessutom leder den till

beroende som leder till döden. :evil:

Det skulle leda till att folk skulle snatta dem istället, typ springa in ta en näve sen ut igen. -.-
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man borde höja skatten på cigaretter rejält.

De förstör andras hälsa i omgivningen och deras egna. :angry:

De borde vara förbjudet att köpa cigaretter dessutom leder den till

beroende som leder till döden. :evil:

Det skulle leda till att folk skulle snatta dem istället, typ springa in ta en näve sen ut igen. -.-

 

 

Fast det jag undrar övre är hur f*n ska man kunna ta skatt på något man inte få¨r sälja? :huh: :P

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man borde höja skatten på cigaretter rejält.

De förstör andras hälsa i omgivningen och deras egna. :angry:

De borde vara förbjudet att köpa cigaretter dessutom leder den till

beroende som leder till döden. :evil:

 

Serriöst, har du ballat ur?

Det är väldigt dyrt med ciggaretter redan, dom har typ gått up 1 krona, på allihoppa.

Den dyraste här i Sverige är över 70 kronor iaf tror jag .

 

& det är äns eget val om röker eller inte, menar du att droger är bättre?

(Jag vet att ciggaretter är en drog, men jag menar heroin, kokain, hasch o.s.v.)

 

Vill inte starta "Beef", men jag sa bara min åsikt.

 

Jag är trött på att folk säger att det är ens eget val. Seriöst, har ni aldrig hört talas om Passiv Rökning?

 

Jo men du har ju några val oxå, antingen säger du till personen eller så går du där ifrån.

 

Eller ja du kanske inte vågar säga till personen, vem vet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Det är den som röker som skall ta hänsyn till dem som inte röker, inte tvärtom. Det är mycket oartigt och nonchalant att röka under näsan på någon som inte röker. Det är ju en annan sak om rökaren först frågat om det går bra att denne röker, men eftersom få gör det vore det bästa att förbjuda rökning på allmän plats och att man gör rökrutor i städer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker faktiskt att det borde vara olagligt. Annars kan man väl lika gärna göra droger lagligt. Rökning skadar ju andra människor som är helt oskyldiga.

 

Eller så borde man införa en deadline. Rökning och all tobak ska förbjudas år 2010. Då hinner alla på cigarettfabrikerna leta nya jobb, och rökarna får röka som aldrig förr ända fram tills 2010

De skulle säkert röka på som f*n och få lungcancer innan det var försent.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det är den som röker som skall ta hänsyn till dem som inte röker, inte tvärtom. Det är mycket oartigt och nonchalant att röka under näsan på någon som inte röker. Det är ju en annan sak om rökaren först frågat om det går bra att denne röker, men eftersom få gör det vore det bästa att förbjuda rökning på allmän plats och att man gör rökrutor i städer.

Tycker du verkligen att det stör dig SÅ mycket att folk röker utomhus?!

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tycker faktiskt att det borde vara olagligt. Annars kan man väl lika gärna göra droger lagligt. Rökning skadar ju andra människor som är helt oskyldiga.

 

Eller så borde man införa en deadline. Rökning och all tobak ska förbjudas år 2010. Då hinner alla på cigarettfabrikerna leta nya jobb, och rökarna får röka som aldrig förr ända fram tills 2010

Tobaksbolagen skulle skörda så mycket tobak dem skulle kunna, höja priserna och käna mycket bättre.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...