Hoppa till innehåll

Himlen/paradiset


Jolt

Rekommendera inlägg

Tja,jag har tänkt på en sak.I bibeln så står det ju att Paradiset är förevigt,men allt som är förevigt blir väl liksom ett h*lvete till slut?Och kanske den störta frågan:Hur ser det ut?vad tror ni?Är det som en stad fast allt är av moln? :P eller är det kanske en helt vanlig värld?Skriv vad ni tror!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 49
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

men allt som är förevigt blir väl liksom ett h*lvete till slut?

Wtf? Vad f*n menar du med det? :S

 

Han menar nog att det blir enfomigt om det nu är för evigt, man tröttnar nog på det efter ett par 100.000 år eller så (Inte för att ajg tror på ett liv efter detta men iaf)

 

Soad_token

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man dör, de kemiska processerna i hjärnan som vi kallar medvetandet upphör. Inget mer. Paradiset finns bara i sagor.

Jäkla glädjedödare.

 

h*lvetet är ett rött Hawaii, när man kommer dit så får man en gratis välkommsdrink, och det finns massor av strippbarer och arkadhallar osv. I Himlen sitter dem och räknar matte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Mindtwistah

Man dör, de kemiska processerna i hjärnan som vi kallar medvetandet upphör. Inget mer. Paradiset finns bara i sagor.

Jäkla glädjedödare.

 

h*lvetet är ett rött Hawaii, när man kommer dit så får man en gratis välkommsdrink, och det finns massor av strippbarer och arkadhallar osv. I Himlen sitter dem och räknar matte.

 

Exakt! Vi som inte ber till Gudar eller ens tror att dem existerar hamnar ju i h*lvetet som många i religionstråden har sagt! :D

 

Botten upp med ett par Jack Daniels, ragga upp några snygga demon-brudar, lira TV-spel med med djävulen.. :)

Redigerat av Mindtwistah
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hmm, jag vet inte. Allt jag kan säga är att, jag HOPPAS att Kristendomen har rätt. Alltså, jag hoppas att Gud finns, och likaså Paradistet/Himlen, för att det verkar jäkligt soft. Men, man vet ju aldrig.

 

Och jag tror att man har roligare i himmlen än h*lvetet, jag vet inte varför, men jag känner på mej att det är så, på nåt sätt.... <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...