Baranoi Skrivet 4 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2008 Det ska vara artonårsgräns på detta! Inga raketer ska få skjutas utan en myndig persons uppsyn. Sen ska man inte få vara full när man skjuter. Detta borde införas, eftersom det annars är en säkerhetsrisk.Det finns en lag om att man inte får använda fyrverkerier när man är full. Det är väl snarare det som är problemet också, ungdomar som är under 18 OCH fulla. Då kan det ju inte gå mer än åt h*lvete. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Soad_token Skrivet 4 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Maj 2008 Jag tycker att den befintliga lagen (att man ska vara 18 år osv.) är bra. Anledningen är att krutet faktiskt är ett vapen, samlar man ihop en mindre mängde krut så kan man lätt tillverka en bomb. Och även om avsikten inte är att skada någon med bomben så är det lätt hänt. Soad_token Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 5 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 5 Maj 2008 Jag tycker ansvaret ska ligga på individens föräldrar. Får man för sina föräldrar ska ingen lag hindra en. 18 är en dålig ålder. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 5 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 5 Maj 2008 Vem skall bekosta alla de skador som en person som inte är myndig orsakar? På all potentiellt samhällsfarlig verksamhet bör det vara 18 års åldersgräns. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 10 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2008 Ha, jag tycker absolut att det skall vara 18 - års gräns på raketer och smällare. Jag tycker det är bra som det är nu, för mej. Alltså, det är 18 års gräns, men ingen följer den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eeewwhh Skrivet 10 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 10 Maj 2008 Äh, bara man har föräldrarnas tillåtelse så är det bra.Och du tror inte dom gör det utan föräldrarnas tillåtelse ändå?Det borde vara 18 års gräns på att köpa raketerna, om det inte redan är det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Estevan137 Skrivet 11 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 11 Maj 2008 Tycker ni att det bör tillåtas att personer under 18 år skulle få ha smällare/raketer? Jag tycker barn borde få ha de... Inte precis för alla barn, endast för 12 åringar och 18+ åringar... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Symptom Skrivet 19 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2008 ja, jag tycker att lagen ska vara kvar, även då den fungerar lika dåligt som den som säger att man måste ha polistillstånd att avfyra fyrverkeri. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Perisoreus Skrivet 19 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 19 Maj 2008 ja, jag tycker att lagen ska vara kvar, även då den fungerar lika dåligt som den som säger att man måste ha polistillstånd att avfyra fyrverkeri.Man behöver inte ansöka om tillstånd när det är nyårsafton, men även då är det vissa tider det gäller. Samtidigt ser jag inget skäl till varför man ens skulle vilja leka med fyrverkerier/smällare någon annan dag på året. Ter sig mest löjligt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Cyper Skrivet 3 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 3 Juni 2008 (redigerat) Tycker ni att det bör tillåtas att personer under 18 år skulle få ha smällare/raketer? Jag tycker barn borde få ha de... Med tanke på att många vuxna människor inte kan hantera smällare och/eller raketer så bör inte barn tillåtas att köpa dem. Dummaste jag hört, ännu dummare är att din åsikt verkligen inte har någon grund. Inte för att jag själv aldrig använt smällare i ung ålder (har använt det extremt mycket) men rent generellt så är det inte possitivt. Det hamnar hur som helst oftast i minderårigas händer oavsett vad lagen säger. Redigerat 3 Juni 2008 av Cyper Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
krille97 Skrivet 4 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2008 vet ej..ykr det ska vara åldersgräns vid typ 15+ Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Viruz256 Skrivet 4 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 4 Juni 2008 det ska vara arton kolla bara på alal artiklar i tidningar där folk har dött pågrud av smällare (själv får jag dock andvända smällare men bara när pappa eller mamma är närvarande eller någon annan typ min kusn eller mina bröder Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.