Gäst Daniz Skrivet 27 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 27 Januari 2009 Jo de är så här att min morsa tycker att jag spelar lite mycke data, så hon har sagt att jag inte får spela på tisdagar å torsdagar. Visst okej tänkte jag när hon sa de, men nu har hon sagt att jag inte får titta på TV dom dagarna oxå. Vilket jag själv tycker är sinnesbefängt. Nån som känner igen sig lr har nån lösning på detta problem? det där är du nog inte ensam om. exakt samma för mig, morsan säger till och med till sina kompisar i telefonen lr kompsen typ säger vad gör Erik då? mamma "spelar data som vanligt" det hatar jag. Jag sitter kanske 3-4 dagar i veckan framför datan i 1-5h per dag. å sen får jag inte se på tv heller samma som dig, men det e bara att mamma drar ur min tv kaber å lägger den nån stans sen hittar hon den ej :( Min pappa gör alltid det, jag hatar det -.- "Jadå, barnen mår bra. Daniel sitter vi datorn för *Daniel, hur många timmar är det nu* hahahah, ja kanske 5 timmar" Har försökt tala om för mina föräldrar att jag inte "sitter och stirrar" framför en skärm. När jag är på datorn så talar jag hela tiden med andra och umgås ingame ^^ Jag har ett mycket bra betyg, många kompisar och spelar fotboll. Jag antar att jag inte skulle få sitta vid datorn lika mycket om jag hade sämre betyg... OnT: Följ Tolins plan, även om den är "fräck" :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Lynott Skrivet 28 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 28 Januari 2009 (redigerat) Min morsa gjorde det när jag var 14 bast så då började jag komma hem kl 3 på vardagarna istället och hon lät mig spela dator då, lol :) Edit: På helgerna kom jag ibland inte ens hem, hon blev sjukt orolig, fett värt om du vill få tillbaka datorn /cheer Redigerat 28 Januari 2009 av Amo Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fality Skrivet 30 Januari 2009 Rapport Dela Skrivet 30 Januari 2009 Min morsa gjorde det när jag var 14 bast så då började jag komma hem kl 3 på vardagarna istället och hon lät mig spela dator då, lol :) Edit: På helgerna kom jag ibland inte ens hem, hon blev sjukt orolig, fett värt om du vill få tillbaka datorn /cheer Lol, japp. "Om du inte låter mig sitta här så går jag ut och krökar och drogar sönder mig." Eller så gör du en någon typ av deal med din morsa. Säg att du kan tvätta/diska/dammsuga på tis och tors om du får datorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gamefredrik Skrivet 14 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2009 Det är ju bara 2 dagar! Jag fick förbud i en månad för att jag typ satt 2-3 timmar varje dag förut.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Cakeguy Skrivet 14 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 14 Juli 2009 Tycker att det är en larvig regel... Själv får jag sitta vid datorn hur länge jag vill och vara uppe hur länge jag vill (på helgdagar och lov). Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
WishCookie Skrivet 15 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2009 (redigerat) Min pappa burkar ge mig dator forbud i kanske 1 månad eller 1 vecka. Men efter 1 dag så får jag spela igen :D ONT: Humm...Gör vad som krävs för att få tillbaka datorn :P Redigerat 15 Juli 2009 av Moonlamp Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
PandaN Skrivet 15 Juli 2009 Rapport Dela Skrivet 15 Juli 2009 Jag bruka bara vara snäl och hjälpa till sen får jag spela :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
zazaza Skrivet 15 September 2009 Rapport Dela Skrivet 15 September 2009 (redigerat) Gå ut.Ring kompisarna eller bara spela lite fotboll,cykla,springa,bada när det är skönt väder på sommaren,klipp gräsmattan,kratta löven, läs en bok, och rita + massor mer Redigerat 19 September 2009 av zrain97 Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
mert50 Skrivet 15 September 2009 Rapport Dela Skrivet 15 September 2009 Slå till henne på käften! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Skurken Skrivet 16 September 2009 Rapport Dela Skrivet 16 September 2009 Bind henne. Sen piskar du henne och tar en glass. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst EmoNerdChild Skrivet 19 September 2009 Rapport Dela Skrivet 19 September 2009 Vad är det för fel på detta? Du kan ju gå ut och göra något med kompisarna istället. Man behöver inte alltid sitta vid tvn eller datorn, läs en bok, skaffa en hobby eller något. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
5FJSKFJSKGJES Skrivet 19 September 2009 Rapport Dela Skrivet 19 September 2009 (redigerat) gå 1 till 2 timmar varje dag så blir hon säkert gladare :D (och gör läxorna nogrant.. längta inte till datorn..) Redigerat 19 September 2009 av UOne Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.