Hoppa till innehåll

Min Morsa Har Gått Överstyr


Rekommendera inlägg

Jo de är så här att min morsa tycker att jag spelar lite mycke data, så hon har sagt att jag inte får spela på tisdagar å torsdagar. Visst okej tänkte jag när hon sa de, men nu har hon sagt att jag inte får titta på TV dom dagarna oxå. Vilket jag själv tycker är sinnesbefängt. Nån som känner igen sig lr har nån lösning på detta problem?

det där är du nog inte ensam om. exakt samma för mig, morsan säger till och med till sina kompisar i telefonen lr kompsen typ säger vad gör Erik då? mamma "spelar data som vanligt"

det hatar jag. Jag sitter kanske 3-4 dagar i veckan framför datan i 1-5h per dag.

å sen får jag inte se på tv heller samma som dig, men det e bara att mamma drar ur min tv kaber å lägger den nån stans sen hittar hon den ej :(

 

Min pappa gör alltid det, jag hatar det -.- "Jadå, barnen mår bra. Daniel sitter vi datorn för *Daniel, hur många timmar är det nu* hahahah, ja kanske 5 timmar"

 

Har försökt tala om för mina föräldrar att jag inte "sitter och stirrar" framför en skärm. När jag är på datorn så talar jag hela tiden med andra och umgås ingame ^^ Jag har ett mycket bra betyg, många kompisar och spelar fotboll. Jag antar att jag inte skulle få sitta vid datorn lika mycket om jag hade sämre betyg...

 

 

OnT: Följ Tolins plan, även om den är "fräck" :D

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 62
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Min morsa gjorde det när jag var 14 bast så då började jag komma hem kl 3 på vardagarna istället och hon lät mig spela dator då, lol :)

 

Edit: På helgerna kom jag ibland inte ens hem, hon blev sjukt orolig, fett värt om du vill få tillbaka datorn /cheer

Redigerat av Amo
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Min morsa gjorde det när jag var 14 bast så då började jag komma hem kl 3 på vardagarna istället och hon lät mig spela dator då, lol :)

 

Edit: På helgerna kom jag ibland inte ens hem, hon blev sjukt orolig, fett värt om du vill få tillbaka datorn /cheer

Lol, japp. "Om du inte låter mig sitta här så går jag ut och krökar och drogar sönder mig."

 

Eller så gör du en någon typ av deal med din morsa. Säg att du kan tvätta/diska/dammsuga på tis och tors om du får datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 5 månader senare...
Gäst Cakeguy

Tycker att det är en larvig regel... Själv får jag sitta vid datorn hur länge jag vill och vara uppe hur länge jag vill (på helgdagar och lov).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
Gäst EmoNerdChild

Vad är det för fel på detta?

Du kan ju gå ut och göra något med kompisarna istället.

Man behöver inte alltid sitta vid tvn eller datorn, läs en bok, skaffa en hobby eller något.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...