Hoppa till innehåll

Ålders Gräns


Gäst turbo96
 Dela

Rekommendera inlägg

18+ såklart.

 

Det är extremt våldsamt, innehåller droger, sex och svordommar.

Finner inte en anledning att det ska vara 16 eller mindre.

 

Men om man är 14 eller vad man nu är och kan hantera sådana spel så tycker jag man borde få spela det.

 

När jag har spelar Gta 4 på Xbox Live så har jag hört sjuka jävla småungar (8-10 år) säga typ:

"Ohhh, jag blåste skallen av den där horan, fan vad mycket blod!

 

Sådana ungar tycker jag inte borde få spela Gta, för det låter inte som dom kan hantera det.

Redigerat av 360Xbox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 175
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

18+ såklart.

 

Det är extremt våldsamt, innehåller droger, sex och svordommar.

Finner inte en anledning att det ska vara 16 eller mindre.

 

Men om man är 14 eller vad man nu är och kan hantera sådana spel så tycker jag man borde få spela det.

 

När jag har spelar Gta 4 på Xbox Live så har jag hört sjuka jävla småungar (8-10 år) säga typ:

"Ohhh, jag blåste skallen av den där horan, fan vad mycket blod!

 

Sådana ungar tycker jag inte borde få spela Gta, för det låter inte som dom kan hantera det.

Sålänge ungarna inte utför det som de säger så är det lugnt, dem spelar endast coola. Sen- skulle det vara bättre om en 18åring sa "jag blåste skallen av horan"? Samma princip.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

18+ såklart.

 

Det är extremt våldsamt, innehåller droger, sex och svordommar.

Finner inte en anledning att det ska vara 16 eller mindre.

 

Men om man är 14 eller vad man nu är och kan hantera sådana spel så tycker jag man borde få spela det.

 

När jag har spelar Gta 4 på Xbox Live så har jag hört sjuka jävla småungar (8-10 år) säga typ:

"Ohhh, jag blåste skallen av den där horan, fan vad mycket blod!

 

Sådana ungar tycker jag inte borde få spela Gta, för det låter inte som dom kan hantera det.

Sålänge ungarna inte utför det som de säger så är det lugnt, dem spelar endast coola. Sen- skulle det vara bättre om en 18åring sa "jag blåste skallen av horan"? Samma princip.

 

Tycker bara det är skummare om en 8 åring säger det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • 3 veckor senare...

18+ är en alldeles för hög åldergräns enligt mig. Däremot kunde det ha 16+ som åldersgräns. Om man jämför med t.ex. Half life 2 som har mer blod än GTA spelen och bara är för 16+ så är det lite konstigt att GTA spelen har 18+. Half life spelen har inte svordomar, droger och annat som GTA spelen har men jag mår mer dåligt av att spela Half Life 2 än av att spela GTA. Men alla personer är olika och jag tycker inte att dom omogna barnen som tycker att GTA spelen borde vara för typ 10-12+ och inte fattar ett skit av spelet borde spela GTA. Särskilt inte IV.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

18+ är en alldeles för hög åldergräns enligt mig. Däremot kunde det ha 16+ som åldersgräns. Om man jämför med t.ex. Half life 2 som har mer blod än GTA spelen och bara är för 16+ så är det lite konstigt att GTA spelen har 18+. Half life spelen har inte svordomar, droger och annat som GTA spelen har men jag mår mer dåligt av att spela Half Life 2 än av att spela GTA. Men alla personer är olika och jag tycker inte att dom omogna barnen som tycker att GTA spelen borde vara för typ 10-12+ och inte fattar ett skit av spelet borde spela GTA. Särskilt inte IV.

 

Varför spelar du ett spel om du mår dåligt av det?

 

3+. Okej , faktiskt 16-17 åldergräns..

jag tycker att det inte är så våldsamt men +tolv jag spelat gta iv för första gången när jag va fem nu är jag nio

 

Hur kan du spelar GTA IV första gången när du var 5, GTA IV har inte ens varit ute i 4 år?

Redigerat av Runar
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Half life 2 som har mer blod än GTA spelen

Hur kan du egentligen tycka det?

Det som är våldsammast i Half Life 2 är när man skjuter en kille och det skvätter lite blod åt sidan.

I Gta spelen kan man spränga huvudet av folk så det sprutar blod ur nacken.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Varför spelar du ett spel om du mår dåligt av det?

 

Jag har inte sagt att jag mår dåligt av det bara att jag mår mer dåligt av att spela Half Life 2. Alltså Half Life 2 är mycket läskigare och man mår ju inte precis bättre av att en zombie hoppar upp bakom än när man inte är beredd. Ravenholm i Half life 2 är en mörk, blodig och väldigt läskig stad där man kan bli riktigt skrämd men Liberty City är en stad med massor med människor där man kan tralla runt och skjuta någon om man har lust och den är inte läskig. Själv tycker jag att Half Life 2 är värre när det gäller våldet och blodet men GTA spelen har ju massor med andra grejer som inte är bra.

Redigerat av Entropia
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har inte sagt att jag mår dåligt av det bara att jag mår mer dåligt av att spela Half Life 2. Alltså Half Life 2 är mycket läskigare och man mår ju inte precis bättre av att en zombie hoppar upp bakom än när man inte är beredd. Ravenholm i Half life 2 är en mörk, blodig och väldigt läskig stad där man kan bli riktigt skrämd men Liberty City är en stad med massor med människor där man kan tralla runt och skjuta någon om man har lust och den är inte läskig. Själv tycker jag att Half Life 2 är värre när det gäller våldet och blodet men GTA spelen har ju massor med andra grejer som inte är bra.

Det är det som är det våldsamma.

Det är en riktigt stor skillnad om man dödar zombies och aliens jämfört med att gå ut på stan och döda helt oskyldiga människor på det brutalaste sätt man kan komma på.

 

På det sättet är Gta vålsammare och dessutom är Gta blodigare än Half-Life 2.

Och Gta har inte bara det, det innehåller sex, droger och svordommar.

Redigerat av 360Xbox
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

 Dela

×
  • Skapa ny...