Senestor Skrivet 14 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2008 Så en 10-åring kan gå in själv i butiken och köpa det? Ja. Inte på "spel"affärer, de är väldigt hårda med åldersgränserna. Nja.... ja brukar köpa 18 års spel ibland och då säger ingen till. Men är det någon som är riktigt bra så får man ringa till sin förällder, fast det har alldrig hänt :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bplay Skrivet 14 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2008 Så en 10-åring kan gå in själv i butiken och köpa det?Ja. När jag var 7 år gick jag in på eb games o köpte gta 3 Fanns det ens då? :P om det stämmer att du är 14 nu. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Snake Skrivet 14 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 14 Maj 2008 GTA 3 är ganska gammalt om du menar det, däremot fanns väl inte EB games för 7 år sen? Eller hette väl Tradition? Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
SwedenRockz Skrivet 15 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2008 GTA 3 är ganska gammalt om du menar det, däremot fanns väl inte EB games för 7 år sen? Eller hette väl Tradition?Jo så kanske det hette då. [tyresö] jag lyckades med det. men det kanske är svårare nu. [bplay] Vad menar du? jag är 16 så lol Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Bplay Skrivet 15 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2008 Sorry jag skrev fel. Tradition finns fortfarande, iaf i Malmö. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Snake Skrivet 15 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 15 Maj 2008 (redigerat) Visste inte :P båda här i Göteborg bytte namn till EB Games (efter att dom blev uppköpta) och en stängde. Redigerat 15 Maj 2008 av Snake Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 16 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Maj 2008 18 är en bra åldersgräns. Många av GTA-spelarna är inte mogna nog för att spela det (imo). För det andra kommer de troligen inte förstå så mycket av det heller. ( Tänker på de runt 8-12 nu. ) Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kratos Skrivet 16 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 16 Maj 2008 om ni anser att GTA IV inte skulle ha 18årsgräns, vilket spel skulle ha det då?? skriv nåt som är så mkt värre på spel som förtjänar sin åldersgräns än avrättningar, massmord, droger etc etc. GTAspelen innehåller allt ett spel som ska ha 18årsgräns gör. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
htf456345 Skrivet 17 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2008 Då är det ju solklart att GTA ska ha 18 års gräns. :D Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThaNooB Skrivet 17 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2008 Men kom och tänka på Resistance 2 t.ex. och Resistance FoM. Där borde ju inte vara 18-årsgräns, kanske 16 skulle vara bra. Man har ju inte sex, inget grovt språk (eller?). Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DonaldDuck Skrivet 17 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2008 Så en 10-åring kan gå in själv i butiken och köpa det? Ja. Inte på "spel"affärer, de är väldigt hårda med åldersgränserna. Beror på, om kassören är ung och minns när han själv var för ung får sådana spel kan man få köpa Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst TheWho Skrivet 17 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2008 Så en 10-åring kan gå in själv i butiken och köpa det? Ja. Inte på "spel"affärer, de är väldigt hårda med åldersgränserna. Beror på, om kassören är ung och minns när han själv var för ung får sådana spel kan man få köpa Knappast, det beror på om affären följer svensk lag eller inte. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg