Garone Skrivet 17 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2008 Är det verkligen svensk lag på det? Det är ju inte Sverige som bestämmer vilken ålder som ska rekommenderas på spelen. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst TheWho Skrivet 17 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2008 Är det verkligen svensk lag på det? Det är ju inte Sverige som bestämmer vilken ålder som ska rekommenderas på spelen.Du får inte sälja barnförbjudet material till någon under 18. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ThaNooB Skrivet 17 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2008 Du får ju sälja spel med 18-årsgräns till barn under 18, ifall man får av föräldrarna! Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kratos Skrivet 17 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2008 Är det verkligen svensk lag på det? Det är ju inte Sverige som bestämmer vilken ålder som ska rekommenderas på spelen.Joo, man får inte sälja spel med 18-16-eller någon annan åldersgräns till minderåriga utan målsmans tillåtelse, typ som med porr :P Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zidso Skrivet 17 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2008 (redigerat) Det är en rekommendation, man får köpa det även om det är åldersgräns, har till och med stått om det i aftonbladet typ, när dom skrev om gta så sa dom att det bara är en rekommendation. Men solklart att rekommendationen ska vara på 18 år. Men ärligt, alla som är under 18 skulle ni vilja att det var LAG på att man skulle va 18 för att köpa det Redigerat 17 Maj 2008 av Zidso Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Kratos Skrivet 17 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2008 när jag har velat köpa ett spel med artonårsgräns så har jag inte fått för att jag är för ung :huh: Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Garone Skrivet 18 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 18 Maj 2008 Är det verkligen svensk lag på det? Det är ju inte Sverige som bestämmer vilken ålder som ska rekommenderas på spelen.Du får inte sälja barnförbjudet material till någon under 18. Det är ju inte direkt barnförbjudet, utan bara rekommenderat för 18+. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
iCUbe Skrivet 12 September 2008 Rapport Dela Skrivet 12 September 2008 det borde vara 16-årgräns Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rhino Skrivet 13 September 2008 Rapport Dela Skrivet 13 September 2008 18.. Är bara så, våld, droger, osv.. det är solklart 18 år.. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eeewwhh Skrivet 13 September 2008 Rapport Dela Skrivet 13 September 2008 Så en 10-åring kan gå in själv i butiken och köpa det? Ja. Inte på "spel"affärer, de är väldigt hårda med åldersgränserna. Beror på, om kassören är ung och minns när han själv var för ung får sådana spel kan man få köpa Hahaha det var det sämsta argumentet(eller vad man nu ska kalla det) som jag har hört. :lol: @tyresö: Du kanske inte läste det men det var en EB games affär han var på, jag vet inte hur det är hos dig men i sundsvall är det en "Spel" Affär. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
JingleHell Skrivet 20 September 2008 Rapport Dela Skrivet 20 September 2008 ok en gång för alla: REKOMENDATION!!!!! punkt slut. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 21 September 2008 Rapport Dela Skrivet 21 September 2008 Åldersgränser/rekomendationer sätts av en andlednig 1:Respektera det eller' 2:skit i det. Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg