Syndikalist Skrivet 17 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2008 Om du bannar en person tas inte kontot bort. Nicket bytts inte heller. Användaren måste tas bort från databasen.det var det jag har sagt sen.....Jag tycker att crossfall's idé var ganska bra. Och amo, om modsen och admin jobbar så klarar de det på ca tre veckor Och de kan göra sitt vanliga jobb här på fuska Du verkar inte veta något om IPB.Man måste vara rankad administratör för att kunna ta bort konton. Jag är säker på att admin inte vill att modsen ska få tillkomst till adminpanelen. Och så vet jag inte om man kan automatiskt ta bort dem från databasen, om inte måste de ske manuellt, vilket ger ännu mer jobb. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DonaldDuck Skrivet 17 Maj 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2008 Om du bannar en person tas inte kontot bort. Nicket bytts inte heller. Användaren måste tas bort från databasen. det var det jag har sagt sen.....Jag tycker att crossfall's idé var ganska bra. Och amo, om modsen och admin jobbar så klarar de det på ca tre veckor Och de kan göra sitt vanliga jobb här på fuska Du verkar inte veta något om IPB.Man måste vara rankad administratör för att kunna ta bort konton. Jag är säker på att admin inte vill att modsen ska få tillkomst till adminpanelen. Och så vet jag inte om man kan automatiskt ta bort dem från databasen, om inte måste de ske manuellt, vilket ger ännu mer jobb. Nej det kanske jag inte vet, men admin kan väl koda så det görs automatiskt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Khazar Skrivet 17 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2008 eller så kan du koda så det gör automatiskt och ge det till admin! Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
DonaldDuck Skrivet 17 Maj 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2008 eller så kan du koda så det gör automatiskt och ge det till admin!Jag kan inte koda, och om det går automatiskt så borde väl användarna som redan har varit oaktiva i ett halvåt bli raderade Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Khazar Skrivet 17 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2008 om du inte kan koda varför gnäller du då på admin om att han ska görat åt dig? tar väl han lika lång tid att lista ut de som dig? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Syndikalist Skrivet 17 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 17 Maj 2008 om du inte kan koda varför gnäller du då på admin om att han ska görat åt dig? tar väl han lika lång tid att lista ut de som dig?Ord på det. Sluta gnälla och gör ett eget forum där du tar bort inaktiva medlemmar istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 20 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 20 Maj 2008 Ingen bra idé, man ska inte bli avstängd om man inte gjort regelbrott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eeewwhh Skrivet 24 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2008 Om man är inaktiv i ett halv år och nån tar bort användaren så blir det ju inte nå bra sen när den vill börja igen om han/hon måste göra en ny användare. Man kan ju tänka på att den kanske har en massa fm på den eller en hög rank. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
tzarenc Skrivet 24 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2008 (redigerat) Okej, men kan vi inte ändra frågan till 1,5 eller 2 år? okej, ett halvår är lite för kort tid men om man är inaktiv i 5 år är det lite kort tid. Fresten vad jag vet så finns det ingen sådan mod till IPB men till vb(vBullentin) finns det en sådan. Ville bara säga mitt ord, sen finns det ju alltid andra sätt, typ starta om forumet och ta bort databasen. Okej, alla inlägg försvinner men detta lättar på trycket på servern VÄLDIGT mycket om det är 3/4 av fuska användare som är inaktiva. Redigerat 24 Maj 2008 av tzarenc Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst Overkill Skrivet 24 Maj 2008 Rapport Dela Skrivet 24 Maj 2008 Om man har varit medlem i ett halvår och skrivit 0 inlägg är bra :) Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
krille97 Skrivet 2 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2008 Nej, den ideen var inte bra alls. Vad gör det om nån e oaktiv på länge? vad stör det? och för det tredje: dom har ju inte gjort nåt dumt eller så dom har bara inte vart oaktiva på ett tag. Tänk vi säger om du åker nånstans på sommarlovet i 3månader + några månader när skolan börjat då blir du ju bannad. och man kanske int har nån dator eller internet där man är.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
eeewwhh Skrivet 2 Juni 2008 Rapport Dela Skrivet 2 Juni 2008 Nej, den ideen var inte bra alls. Vad gör det om nån e oaktiv på länge? vad stör det? och för det tredje: dom har ju inte gjort nåt dumt eller så dom har bara inte vart oaktiva på ett tag. Tänk vi säger om du åker nånstans på sommarlovet i 3månader + några månader när skolan börjat då blir du ju bannad. och man kanske int har nån dator eller internet där man är.... 1. Det tar minne på data basen (tror jag?)2 Vem åker bort i 5 månader, 2 när skolan har börjat? 3. Och där är man i 6+ månader? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.