Hoppa till innehåll

Banna Oaktiva Medlemmar!


Rekommendera inlägg

Nej, den ideen var inte bra alls. Vad gör det om nån e oaktiv på länge? vad stör det?

 

och för det tredje: dom har ju inte gjort nåt dumt eller så dom har bara inte vart oaktiva på ett tag.

 

Tänk vi säger om du åker nånstans på sommarlovet i 3månader + några månader när skolan börjat då blir du ju bannad.

 

och man kanske int har nån dator eller internet där man är....

1. Det tar minne på data basen (tror jag?)

2 Vem åker bort i 5 månader, 2 när skolan har börjat?

3. Och där är man i 6+ månader?

 

(forstsätter med jetmonkey)

1. ja det gör det så att fuska laggar

2. ingen

3.nej

4. radera dom som inte har varit inne på ett halfår, tar längre att bli raderad om man har hög status

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 58
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Om Admin hade sett detta som ett problem hade han troligtvis redan börjat radera användare. Jag tror nog han redan vet att många användare är inaktiva. Sen att någon liten lipsill vill ha ett namn som är upptaget lär knappast ändra hans åsikt.

Redigerat av CookieSmasher
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man kan väl göra en funktion eller nåt som gör att när man vill ha ett speciellt namn som redan är upptaget, så typ säger man vilken användare som har det namnet, och sen kollar admin om den har varit tillräckligt aktiv, om inte, så raderas användaren och man får automatiskt det namnet man ville ha, så det inte missbrukas. Och ett annat sätt för att förhindra missbruk är att man bara kan använda funktionen 1 gång per år.

Redigerat av InFlame
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Moderatorerna och Admin har ett LIV ffs!

Ska de sitta fram datorn i flera veckor och radera användare?

Sen vill jag också påpeka att dessa oaktiva medlemmar lägger til ett par tusen på medlemsräknaren vilket gör forumet större, mer eller mindre.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Moderatorerna och Admin har ett LIV ffs!

Ska de sitta fram datorn i flera veckor och radera användare?

Sen vill jag också påpeka att dessa oaktiva medlemmar lägger til ett par tusen på medlemsräknaren vilket gör forumet större, mer eller mindre.

ja, dom e ju oxå människor.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst TheWho

Moderatorerna och Admin har ett LIV ffs!

Ska de sitta fram datorn i flera veckor och radera användare?

Sen vill jag också påpeka att dessa oaktiva medlemmar lägger til ett par tusen på medlemsräknaren vilket gör forumet större, mer eller mindre.

Endast admin kan radera användare, och det går säkert att slänga ihop ett script som raderar alla inaktiva medlemmar.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta misstolkade i så fall jag. Jag trodde typ: banna ipn, och sen ta bort användaren. Och detta vore inte så snällt.

han sa väll så :S ? själv har jag en användare som heter Planer(tror jag). men jag kommer dock inte ihåg lösen xD.

gjorde den användaren när vi inte hadde bredband.... så den kan ngn admin ta bort :)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta misstolkade i så fall jag. Jag trodde typ: banna ipn, och sen ta bort användaren. Och detta vore inte så snällt.

han sa väll så :S ? själv har jag en användare som heter Planer(tror jag). men jag kommer dock inte ihåg lösen xD.

gjorde den användaren när vi inte hadde bredband.... så den kan ngn admin ta bort :)

 

Då blir du ip bannad ..
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Detta misstolkade i så fall jag. Jag trodde typ: banna ipn, och sen ta bort användaren. Och detta vore inte så snällt.

han sa väll så :S ? själv har jag en användare som heter Planer(tror jag). men jag kommer dock inte ihåg lösen xD.

gjorde den användaren när vi inte hadde bredband.... så den kan ngn admin ta bort :)

 

Då blir du ip bannad ..

 

Öh... Nej?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst InTech

Det var någon (tror det var trådskaparen) som sa att man är inte borta i 5 månader under skolan.

Nej, det är nog väldigt ovanligt, Men man kan ändå vara "Hemma" men inte besöka fuska.se eftersom man kanske tröttnat på det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

När man skapar ett konto på fuska så ska det står i reglerna att om man inte har varit aktiv på 5 år så får man sitt konto borttaget.

 

När man loggar in ställs räknaren om och man har då 5 år på sig igen. Så det räcker ju med ett script som kollar när man senast var inloggad om det skulle användas.

Blir kontot borttaget så finns varken namn eller lösenord kvar och någon annan kan använda namnet eller så kan man själv skapa det kontot igen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var någon (tror det var trådskaparen) som sa att man är inte borta i 5 månader under skolan.

Nej, det är nog väldigt ovanligt, Men man kan ändå vara "Hemma" men inte besöka fuska.se eftersom man kanske tröttnat på det.

om man ha tröttnat på det kan man väl bli borttagen

 

När man skapar ett konto på fuska så ska det står i reglerna att om man inte har varit aktiv på 5 år så får man sitt konto borttaget.

 

När man loggar in ställs räknaren om och man har då 5 år på sig igen. Så det räcker ju med ett script som kollar när man senast var inloggad om det skulle användas.

Blir kontot borttaget så finns varken namn eller lösenord kvar och någon annan kan använda namnet eller så kan man själv skapa det kontot igen.

ta bort användaren helt så att någon annan kAN ta namnet
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...