Hoppa till innehåll

Skolans Mat!


timi3
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 348
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

När jag gick på gymnasiet var det sjukt hemsk mat.

 

Sedan såg jag för någon dag sen en grupp ungdomar från alla gymnasier i stan, runt 10-15 stycken som fick tycka till om skolmaten. Jaha tänkte jag när jag såg rubriken, nu kan dem äntligen säga sanningen om skolmaten i tidningen, ett helt uppslag om det. Men kan ni tänka er vad dem skriver, dem skriver att den duger och vissa säger att den är bra... seriöst förrädare ^^ Skolmaten i Sverige är lika bra som mat man ger till grisar på bondgårdar, man ska inte må bokstavligt illa eller tvingas äta ute 3 dar i veckan för att det är totalt motbjudande.

 

Kan det vara så svårt att laga ordentlig mat? Nästan alla föräldrar lagar bra mat och nästan alla restauranger också men skolan har inte en susning ens.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är i 96:a och går i 7:an.

Maten suger, en gång när vi hade fiskgratäng (blä) så var det en kompis som fick en stor fiskfena i sin gratäng.

Och min bästa kompis har fått en potatis som det var en larv i. Salladen är sjukt äcklig, det är konstiga mixar som bara vuxna äter. Pannkakorna smakar deg och när det ska vara kyckling är det bara en seg substans som ska föreställa kyckling.

 

Det som är bra däremot är att dom serverar riven ost när det är pasta XD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst EmoNerdChild

Våran mat är okej.

Dåligt: fisk en gång i veckan (borde vara 1 gång i månaden >_>)

De blandar de goda grönsakerna med de "äckliga"

De gör eget potatismos (f*n vad det blir klumpigt)

 

Bra: de serverar alltid tsatsiki.

Om de serverar typ köttgryta finns det en gryta med grönsaker i och en utan.

Vi får all extra god mat rätt så ofta (pankakor, tacos, hamburgare, kebab mm.

 

 

Vår matsal är faktiskt bra.

Men ändå så finns det elever som är så fördomsfulla om skolmaten att de måste påpeka att något är dåligt med maten ändå. Till exempel: Vilken äcklig konsistens, det smakar mjöl, det är för torrt.

Orka sitta och hitta på saker om maten bara för att de inte får hamburgare varenda dag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mellanmålet jag brukar köpa är mycket godare än skolmaten.

Mellanmålet är:

Varm baguet med smör, ost, skinka, gurka och tomat.

Mums :D

Oh "#£$%@! va gott!

Skolmaten är väl sådär, ibland är det god mat och ibland inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...