Nittionio Skrivet 19 April 2009 Rapport Dela Skrivet 19 April 2009 En som jag känner fick en maskäten potatis en gång. :o (masken var kvar i. låter kanske inte trovärdigt men..) Skulle tro att de som "lagade" maten fick någonting att tänka på. Haha, jag skulle skämmas iaf rätt mkt xDMaskäten potatis, fyfan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Fruktnystan Skrivet 20 April 2009 Rapport Dela Skrivet 20 April 2009 Om man te.x hälsar på hos er. Hur mycket kostar maten då för dom som hälsar på (skolan alltså). Hos oss kostar den 50kr. Rätt dyrt. Man får dagens på värdshusen för 70kr. 50 spänn här med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Xade Skrivet 20 April 2009 Rapport Dela Skrivet 20 April 2009 När jag gick på gymnasiet var det sjukt hemsk mat. Sedan såg jag för någon dag sen en grupp ungdomar från alla gymnasier i stan, runt 10-15 stycken som fick tycka till om skolmaten. Jaha tänkte jag när jag såg rubriken, nu kan dem äntligen säga sanningen om skolmaten i tidningen, ett helt uppslag om det. Men kan ni tänka er vad dem skriver, dem skriver att den duger och vissa säger att den är bra... seriöst förrädare ^^ Skolmaten i Sverige är lika bra som mat man ger till grisar på bondgårdar, man ska inte må bokstavligt illa eller tvingas äta ute 3 dar i veckan för att det är totalt motbjudande. Kan det vara så svårt att laga ordentlig mat? Nästan alla föräldrar lagar bra mat och nästan alla restauranger också men skolan har inte en susning ens. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mintplanta Skrivet 20 April 2009 Rapport Dela Skrivet 20 April 2009 Av någon andledning har min skola sämst mat i distriktet.... Rålambshovsskolan i Stockholm. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
RumbleRoar Skrivet 26 April 2009 Rapport Dela Skrivet 26 April 2009 Jag är i 96:a och går i 7:an. Maten suger, en gång när vi hade fiskgratäng (blä) så var det en kompis som fick en stor fiskfena i sin gratäng. Och min bästa kompis har fått en potatis som det var en larv i. Salladen är sjukt äcklig, det är konstiga mixar som bara vuxna äter. Pannkakorna smakar deg och när det ska vara kyckling är det bara en seg substans som ska föreställa kyckling. Det som är bra däremot är att dom serverar riven ost när det är pasta XD Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ludwigo Skrivet 26 April 2009 Rapport Dela Skrivet 26 April 2009 Vad tycker ni om skolans mat? Jag tycker att det är oftast äckligt! den är okej men ibland får vi fisk typ 3 gånger och kött 2 då tycker jag mat tanterna är pure evil :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst EmoNerdChild Skrivet 26 April 2009 Rapport Dela Skrivet 26 April 2009 Våran mat är okej. Dåligt: fisk en gång i veckan (borde vara 1 gång i månaden >_>) De blandar de goda grönsakerna med de "äckliga" De gör eget potatismos (f*n vad det blir klumpigt) Bra: de serverar alltid tsatsiki. Om de serverar typ köttgryta finns det en gryta med grönsaker i och en utan. Vi får all extra god mat rätt så ofta (pankakor, tacos, hamburgare, kebab mm. Vår matsal är faktiskt bra. Men ändå så finns det elever som är så fördomsfulla om skolmaten att de måste påpeka att något är dåligt med maten ändå. Till exempel: Vilken äcklig konsistens, det smakar mjöl, det är för torrt. Orka sitta och hitta på saker om maten bara för att de inte får hamburgare varenda dag. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Median Skrivet 26 April 2009 Rapport Dela Skrivet 26 April 2009 Ni får ju tänka på att dom flesta importerar mat från storkök, och sen bara steker eller något. Det är alltså storköken som ansvarar för kvalitén på maten. Själv tycker jag min skolas mat är jättegod :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
360Xbox Skrivet 26 April 2009 Rapport Dela Skrivet 26 April 2009 Mellanmålet jag brukar köpa är mycket godare än skolmaten. Mellanmålet är: Varm baguet med smör, ost, skinka, gurka och tomat. Mums :D Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Northwest Skrivet 27 April 2009 Rapport Dela Skrivet 27 April 2009 förjävlig,fast det har blivit bättre sen vi bytte kockar efter larverna i taco chipsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Gäst caru Skrivet 29 April 2009 Rapport Dela Skrivet 29 April 2009 Mellanmålet jag brukar köpa är mycket godare än skolmaten. Mellanmålet är: Varm baguet med smör, ost, skinka, gurka och tomat. Mums :D Oh "#£$%@! va gott!Skolmaten är väl sådär, ibland är det god mat och ibland inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Zhug Skrivet 29 April 2009 Rapport Dela Skrivet 29 April 2009 Idag fick vi ris, och någon kebab gryta som var 98% vatten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.