Hoppa till innehåll

Chatt Program


Gäst Aso100
 Dela

Rekommendera inlägg

Jag försöker mig gjärna att uppdatera ditt program.

Men just nu och i helgen sak jag sitta och installera om rubbet...

föö

 

Ok, men säg till när du är tillbaka så skickar jag min msn till dig så kan vi snacka lite mer...

 

 

men allså glöm inte att ja måste få credits för senaste versionerna också... och inte bara i ett version

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 54
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Alltså anledningen till att jag vill veta mer om programmet är egentligen för att jag skulle vilja göra ett eget chat program och behöver lite inspiration från mängder av olika källor, jag kommer inte att uppgradera just ditt program. Jag kommer använda det för att lära mig mer om hur programmet ska vara uppbyggt m.m.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag har installerat Visual Studio 2008 på min dator nu. Så jag kan ta en titt på det. Men jag håller fortfarande på att installera spel och ska se om jag kan lägga till XP i Vistas bootmanager. Ska också installera kubuntu. Så jag har en del att göra...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alltså anledningen till att jag vill veta mer om programmet är egentligen för att jag skulle vilja göra ett eget chat program och behöver lite inspiration från mängder av olika källor, jag kommer inte att uppgradera just ditt program. Jag kommer använda det för att lära mig mer om hur programmet ska vara uppbyggt m.m.

 

 

jag läste en guide om chatt där dem förklarar hur man kan ansluta sig från en annan till en annan och skicka data och det gick fint, sen tänkte jag göra ett program för LAN chatt, och nu har jag en chatt program som har många funktioner. I guiden var det 1 knapp som heter anslut och ett knapp som heter test, om man klickar på test så skickas ett meddelande som står hej o servern skickar tillbaka automatiskt hej till client så jag ändrade så att man kan skriva sin egen text, lade in flera funktioner, enkel design... mycket mer ;) så ifall du vill lära dig av den där guiden så finns den här:http://www.supportdata.net/skolor/visbasic/index.html

 

Jag har installerat Visual Studio 2008 på min dator nu. Så jag kan ta en titt på det. Men jag håller fortfarande på att installera spel och ska se om jag kan lägga till XP i Vistas bootmanager. Ska också installera kubuntu. Så jag har en del att göra...

Ok, adda min msn [email protected]

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det var en bra guide. Får se hur mycket av det som fungerar till .NET...

.NET är dåligt eftersom man behöver installera microsoft framework, men i vb6 så behöver man ingenting, man behöver bara dll filer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Snart kommer det en ny generation av programmet där jag har gjort allt enklare, både på svenska, engelska och mycket mer funktioner den kommer ungefär se ut som MSN chattfönster. Och man kommer kunna prata 10 stycken i ett rum, användar namn och så vidare...

 

Nya versionen släpps ut när jag är klar med den och det är typ imon elr idag kanske.

 

Sen måste jag fixa alla döda länkar.

 

 

Mhv Aso090

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Använda VB6 när VB.NET finns är som att hugga i stentavla istället för att avända penna, papper och (radergummi).

Det är lättare att skriva snygg kod i nyaste Visual Studio.

 

Japp, men slutet? Man måste ha Microsoft Framework 3.5 för allt skit? Men i VB6 så behöver man bara dll filerna?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man måste inte ha Framework 3.5. Det beror på vad du gör. Du kan göra ett program som kräver Framework 1.1.

I Vista följer Framewoek 3.0 med.

Det är egentligen samma sak med VB6. Men behöver något VB6 runtime library för att allt ska fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Man måste inte ha Framework 3.5. Det beror på vad du gör. Du kan göra ett program som kräver Framework 1.1.

I Vista följer Framework 3.0 med.

 

Japp, men man måste ändå installera framework 1.1 eller den framework du valt.

 

Det är egentligen samma sak med VB6. Man behöver något VB6 runtime library för att allt ska fungera.

VB6 runtime library är dll filerna så som winsock.dll, wmp.dll och det beror på vad man har för funktioner.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...