Hoppa till innehåll

Chatt Program


Gäst Aso100
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 54
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Bra att någon gör ett sånt program. Det finns allt för många LAN chattprogram som är dåliga. Har visserligen ett som är riktigt bra (tror jag har iaf :D )

Har förslag på förbättringar.

1# Använd en mindre .dll för ljudhantering. Borde Gå att hitta.

2# Använd en textruta istället för popups för att visa mottagna meddelanden. Skulle möjligtvis gå att välja om man vill få meddenlandet visat som popup eller i en textruta.

3# Fixa versionsnumrerna. Det står fel på vissa ställen.

4# Klienten borde gå att minimera om man skulle vilja.

 

Gör det riktigt bra för att visa att ZzZ Team är bra...

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skulle prova men det funka ej -.- ;)

 

Har du skapat detta själv?

Du måste ha både server och client på sammtidigt.

Ska du skicka till en annan dator så måste du ju ange den andra datorns ipadress.

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Aso100

Bra att någon gör ett sånt program. Det finns allt för få LAN chattprogram som är dåliga. Har visserligen ett som är riktigt bra (tror jag har iaf :D )

Har förslag på förbättringar.

1# Använd en mindre .dll för ljudhantering. Borde Gå att hitta.

2# Använd en textruta istället för popups för att visa mottagna meddelanden. Skulle möjligtvis gå att välja om man vill få meddenlandet visat som popup eller i en textruta.

3# Fixa versionsnumrerna. Det står fel på vissa ställen.

4# Klienten borde gå att minimera om man skulle vilja.

 

Gör det riktigt bra för att visa att ZzZ Team är bra...

tack för idén ska jobba på det nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Aso100

asså nu kan jag inte uppdatera!

 

jag tänkte göra 3.0 av programmet som ska se helt annorlunda ut och systemet ska vara annorlunda

 

det ska vara som msn typ man kan se vad man har skrivit asså det kommer inte msgbox utan det är i en text fält och sen så kan man skicka meddelandet till alla klienter och mycket mera så jag gjorde den sen jag ville spara projected jag råkade spara över 2.3 source filen så när jag tänkte uppdatera 2.3 så kom det 3.0 och då kunde jag inte uppdatera! jag håller på att fixa det nu.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du använder ju en .dll fil för att spela upp ljudet som hörs är ett meddelande tas emot.

Ligger inte den .dll filen på 10MB? Det är lite stort för endast den funktionen.

 

Har du skippat server nu?

Kan man använda klient på flera datorer?

 

Jag kanske kan hjälpa till med hemsidan...

Jag kollade på källkoden för hemsidan. Jag säger en sak (spagettikod). Den ser överdrivet avancerad ut för att än så länge vara så enkel. Vad använder du för program? Koden skulle bli snyggare om man gjorde sidan för hand...

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Aso100

så nu har jag fixat så att wmp.dll är bara 100kb

 

 

mswinsck.dll = 100 kb

 

wmp.dll = 100kb

 

RICHTX32.dll = 162

 

totalt 362kb av dll filerna och exe filen är 44kb så hela blir 402kb tack för idén!

Redigerat av Aso100
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

hmm, ett felmeddelande:

Component 'RICHTX32.OCX' or one of its dependencies not correclty registered: a file is missing or invalid

 

Jag fick det på pappas dator nu efter att du ändrat. Jag kan slå vad om att det är någon textruta.

Borde inte vara något fel på den... Ska testa på min dator också.

Men om det bara är en simpel textruta där man ex. inte ska kunna ändra textfärg på ett visst ställe i texten så räcker det med en vanlig textruta. Richt textrutor är lite mer avancerade.

 

Förresten. Hur gjorde du så att wmp.dll blev mindre?

Redigerat av TheDarkElf
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Aso100

hmm, ett felmeddelande:

Component 'RICHTX32.OCX' or one of its dependencies not correclty registered: a file is missing or invalid

 

Jag fick det på pappas dator nu efter att du ändrat. Jag kan slå vad om att det är någon textruta.

Borde inte vara något fel på den... Ska testa på min dator också.

Men om det bara är en simpel textruta där man ex. inte ska kunna ändra textfärg på ett visst ställe i texten så räcker det med en vanlig textruta. Richt textrutor är lite mer avancerade.

 

Förresten. Hur gjorde du så att wmp.dll blev mindre?

ops sry jag läggde Rich textbox och glömde lägga in dll filen :( mitt fel ska fixa det

 

jag letade efter en bra och högre version av wmp.dll sen så var den 100kb men i alla fall ska fixa det

 

fixat.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...