Hoppa till innehåll

Ett Roligt Spel


Vitdom

Rekommendera inlägg

Age of Conan Hyborian Adventures !

Du fastnar direkt :o

Ps: bättre än WoW

Jag gillar de flesta MMO:er, men AoC är bara en hög med skit som lockar ungar med nakenhet.

 

Fish tror inte du testat det, och då du antagligen inte gjort det säg inget för ananrs låter du som en 9-årig wow-nörd.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 38
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Argument eller så är ditt inlägg inget annat än stoft.

få se..

 

Uselt balanserat

uselt optimerat

usla animationer

en massa grindande som vilket MMO som helst

laddningsskärmar för allt

 

 

det enda positiva vore att questen är lite mer involverande med att NPCer pratar med dig, men annars är det bara "spring dit, döda allt på vägen och hämta den där." säger inte att andra MMO:er saknar det, men tydligen skulle AoC vara nyskapande också? Ett combosystem där man trycker på en attack sen en knapp är inte det

 

Spelet har mycket mer än bara nakenhet, kära vän.

vet, skryter med grafik också, nyskapande.

 

 

AoC vart precis som jag trott egentligen, ännu ett inlägg på listan med MMO:er som skulle "döda WoW" eller liknande, och misslyckades totalt.

Folk kanske svarar med att det nyligen kom ut, okej, säg till om 3 år när spelet är bra och balanserat.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

D:

att rangers skulle kunna sikta manuellt var ju det enda coola med det :(

 

Alla med ranged-vapen kan sikta manuellt kan sikta manuellt, man kanske borde läsa på och TESTA spelet innan man säger något om det.

 

laddningsskärmar för allting.

De enda gångerna det är laddningsskärmar är när du går från en region till en annan. Tex som att gå från Elwynn till Westfall i WoW. Den laddar i cirka 5-10 sekunder.

 

Du har rätt när det gäller grindandet, det finns några 'levelings hål' som de nu håller på och fixar.

 

Klasserna är ganska balanserade, vissa är en aning kraftfullare än andra men sånt förekommer alltid. ( Och fixar så småningom. )

 

Animationerna är antagligen en smaksak, så det går jag inte in på.

 

Det finns ett par nyskapande quester, tex en quest i Aquilonia där man håller en debatt på en scen med en präst av Set.

 

Och Funcom sa aldrig att AoC skulle bli en 'WoW-dödare', utan det var fansen som sade det. Tänk efter lite: Majoriten av WoW-spelarna är tonåringar och AoC riktar sig mot 18+. Hur har det då tänkt sig bli en WoW-dödare?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Animationerna är det bästa jag sett i ett MMORPG nånsin. Du är dum om du påstår att World of Warcrafts är bättre. Stridssystemet är jäkligt skönt ombyte från andra MMORPGs, där får man ju bara hamra på musknappen hela tiden? Uselt optimerat är det ju verkligen inte, önsketankar eller? Du snackar ju bara skit egentligen. Finns det nått annat MMORPG som inte hade buggar i början, som var helt balanserat i början, som hade tusentals quest i början (därav grindande), eller som hade allt perfekt när spelet släpptes? Funcom släpper två uppdateringar per vecka, spelet är redan mycket bättre än när det släpptes.

 

Dessutom kan du lika bra erkänna att du inte spelat spelet längre än till lvl 20. Efter Tortage försvinner nämligen rösterna till dialogerna, och du skriver: "det enda positiva vore att questen är lite mer involverande med att NPCer pratar med dig". Då har du alltså inte testat spelet efter Tortage. Känns patetiskt och löjligt att du försöker dissa spelet när du knappt har provat det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Animationerna är det bästa jag sett i ett MMORPG nånsin. Du är dum om du påstår att World of Warcrafts är bättre. Stridssystemet är jäkligt skönt ombyte från andra MMORPGs, där får man ju bara hamra på musknappen hela tiden? Uselt optimerat är det ju verkligen inte, önsketankar eller? Du snackar ju bara skit egentligen. Finns det nått annat MMORPG som inte hade buggar i början, som var helt balanserat i början, som hade tusentals quest i början (därav grindande), eller som hade allt perfekt när spelet släpptes? Funcom släpper två uppdateringar per vecka, spelet är redan mycket bättre än när det släpptes.

 

Dessutom kan du lika bra erkänna att du inte spelat spelet längre än till lvl 20. Efter Tortage försvinner nämligen rösterna till dialogerna, och du skriver: "det enda positiva vore att questen är lite mer involverande med att NPCer pratar med dig". Då har du alltså inte testat spelet efter Tortage. Känns patetiskt och löjligt att du försöker dissa spelet när du knappt har provat det.

De kommer lägga till ännu mer röster om ett tag.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla med ranged-vapen kan sikta manuellt kan sikta manuellt, man kanske borde läsa på och TESTA spelet innan man säger något om det.

 

inte vad jag hittade, men jag kan inte säga att jag ägnade nån längre tid att "leta" heller.

 

 

De enda gångerna det är laddningsskärmar är när du går från en region till en annan. Tex som att gå från Elwynn till Westfall i WoW. Den laddar i cirka 5-10 sekunder.

 

och du säger att jag inte är påläst? I AoC blir det en laddningsskärm när du går in i ett HUS, STAD eller REGION.

Och WoW har inga laddningstider, utom när man byter Continent

 

 

Klasserna är ganska balanserade, vissa är en aning kraftfullare än andra men sånt förekommer alltid. ( Och fixar så småningom. )

 

snälla.. vissa klasser är direkt sjukt kraftfulla i jämförelse med andra

 

Animationerna är antagligen en smaksak, så det går jag inte in på.

 

testa hoppa fort framåt o säg vad du tycker. När man springer ser det ut som man har nåt uppkörd nånstans.

 

Och Funcom sa aldrig att AoC skulle bli en 'WoW-dödare', utan det var fansen som sade det. Tänk efter lite: Majoriten av WoW-spelarna är tonåringar och AoC riktar sig mot 18+. Hur har det då tänkt sig bli en WoW-dödare?

 

Tror du seriöst att det inte finns någon över 18+ i AoC?

Vet du vad, blod, våld och nakenhet LOCKAR yngre spelare, inte tvärtom.

Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Alla med ranged-vapen kan sikta manuellt kan sikta manuellt, man kanske borde läsa på och TESTA spelet innan man säger något om det.

 

inte vad jag hittade, men jag kan inte säga att jag ägnade nån längre tid att "leta" heller.

 

 

De enda gångerna det är laddningsskärmar är när du går från en region till en annan. Tex som att gå från Elwynn till Westfall i WoW. Den laddar i cirka 5-10 sekunder.

 

och du säger att jag inte är påläst? I AoC blir det en laddningsskärm när du går in i ett HUS, STAD eller REGION.

Och WoW har inga laddningstider, utom när man byter Continent

 

Animationerna är antagligen en smaksak, så det går jag inte in på.

 

testa hoppa fort framåt o säg vad du tycker. När man springer ser det ut som man har nåt uppkörd nånstans.

 

 

Du glömmde Batllegrounds och det Garoen menar är att det dyker upp med bokstäver på skärmen när du kommer in i ogrimmar etc.

 

Och till skillnad från dig har han testat båda spelen.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

inte vad jag hittade, men jag kan inte säga att jag ägnade nån längre tid att "leta" heller.

 

Man aktiverar förstapersons läge igenom att scrolla uppåt med mushjulet.

 

 

och du säger att jag inte är påläst? I AoC blir det en laddningsskärm när du går in i ett HUS, STAD eller REGION.

Och WoW har inga laddningstider, utom när man byter Continent

 

Jag gav ett exempel, jag menade inte att det var laddningstid emellan Westfall och Elwynn. Det gäller inte alla hus, (bara ett fåtal quest-relaterade.) Städerna täcker oftast en hel region. ( Klaga nu inte på det, jag tycker det är bra att dem inte har kopierat WoW's region design. )

 

 

snälla.. vissa klasser är direkt sjukt kraftfulla i jämförelse med andra

 

Nu tänker du antagligen på ToS och PoM som var de enda 'överlägsna' klasserna. Så vitt jag vet så har iaf ToS blivit nerfad.

 

Animationerna är antagligen en smaksak, så det går jag inte in på.

 

Hoppanimationerna... Snälla, hur kan man orka klaga på något sånt?

 

Tror du seriöst att det inte finns någon över 18+ i AoC?

Vet du vad, blod, våld och nakenhet LOCKAR yngre spelare, inte tvärtom.

 

De flesta guilds har 18 som en minimums ålder. Och jag tror knappast att någon skulle köpa och betala i månaden för ett spel bara för att få se nakna bröst.

 

 

Orsaken till att jag som 14 år spelar AoC är för att jag anser mig mogen nog, och jag gör det garanterat inte för att se nakenhet och blod.

Redigerat av Garone
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...